2025-10-23, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterniklasqwerty
Intressant, var kommer dessa uppgifter ifrån?
Från FUP.
Citera
2025-10-23, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad anser du om dina fränders ständiga påhopp och sexuella övergrepp när ni alltid skall pussa alla andra på båda kindarna vid möten av alla dess slag - jag och många andra vill inte detta, men svårt att hinna värja sig mot detta då det sker så snabbt och ni är som spottkobror. Är detta då sexuella övergrepp, enligt dig?
... Skulle svara någon annan med råkade svara dig istället; så tog bort mitt inlägg
Citera
2025-10-23, 10:23
Medlem
Då ska med andra ord dem 6-7 kvinnorna som tagit mig på skrevet o kysst mig från ingenstans också anmälas för våldtäkt? (kolla vad jag skrev innan om mina fall om ni vill bli uppdaterade) Jag skrev då om 6-7 tillfällen (minst) där kvinnor gjort detta på mig.

Jag har massa vittnen som sett hur kvinnor kommit fram till mig o gjort detta jag beskriver ovan, jag kanske ska anlita en advokat o ta allt till en domstol... (vilket jag naturligtvis inte vill göra)

Men vad tycker ni feminister här inne att jag ska göra?

Tusen kronor på att ni kommer tycka att jag som kille ska kunna ta det att kvinnor kommer fram o tar mig på skrevet eller kysser mig från ingenstans. Men när en manlig tv-kändis gör det så ska hans liv förstöras........

Jag lägger ut mitt swishnummer sen
Senast redigerad av goaglenn 2025-10-23 kl. 10:29.
Citera
2025-10-23, 10:23
Avslutad
La meg le, Sverige igjen..Herregud hvor er dette? Seksuell trakassering for et kyss? Offeret har garantert psykiske problemer siden før, vilken komplett idiot!

Hvordan kan domstolene ta dette alvorlig?
Citera
2025-10-23, 10:24
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Kindpuss på dansgolvet sexuellt ofredande – 16 000 i böter
https://www.lexnova.se/nyheter/kindpuss-pa-dansgolvet-sexuellt-ofredande-16-000-i-boter

Om hon inte klarar av en puss på kinden när hon är på ett dansgolv så kommer hon inte klara första dagen som polis ute i verkligheten. Vilken otrolig offerkofta och risk för hela samhället denna kvinna är. Systemhotande svaghet.
Citera
2025-10-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaglenn
Då ska med andra ord dem 6-7 kvinnorna som tagit mig på skrevet o kysst mig från ingenstans också anmälas för våldtäkt? (kolla vad jag skrev innan om mina fall om ni vill bli uppdaterade) Jag skrev då om 6-7 tillfällen (minst) där kvinnor gjort detta på mig.

Jag har massa vittnen som sett hur kvinnor kommit fram till mig o gjort detta jag beskriver ovan, jag kanske ska anlita en advokat o ta allt till en domstol... (vilket jag naturligtvis inte vill göra)

Vad tycker ni feminister här inne att jag ska göra?

Tusen kronor på att ni kommer tycka att jag som kille ska kunna ta det att kvinnor kommer fram o tar mig på skrevet eller kysser mig från ingenstans. Men när en manlig tv-kändis gör det så ska hans liv förstöras........

Jag lägger ut mitt swishnummer sen så kan ni skicka in pengarna

Nu har jag råkat ut för samma sak men det är för länge sen att ta upp i domstol. Nu är jag gammal gubbe så man är lite mer fredad.
Jag kom ut i arbetslivet som 15åring och första 10åren var man ett byte för diverse tanter.
Men sista gången var jag 40, och då tyckte jag rejält synd om damen i fråga. Men det var ett rejält övertramp.

Men definitivt gå vidare med anmälan, feministerna måste visa hur det ser på jämlikhet.
Citera
2025-10-23, 10:51
Medlem
Anmäld kan man ju alltid bli, men handlingen skulle väl om det inte finns några försvårande omständigheter bedömas som en del i ett hälsningsförfarande och rätten skulle fria.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, det vet jag, men nu menade jag med kindpussar som är vanlig i sydligare länder och Mellanöstern...
Citera
2025-10-23, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Oj jävlar, jag har inte följt det här ytterst viktiga fallet eftersom jag hatar slaskmedias rapportering om TV-B-kändisar. Men nu blir jag riktigt orolig. Hur lång är preskriptionstiden för sexuellt ofredande?

Jag har då lyckats med konststycket att kladda på en hel del kjoltyg genom livet, men klarat mig från att anmälas. Typ klämma på en fin sexig rumpa på dansgolvet. I'm an assman! Borde klassificeras som grov våldtäkt, om två pussar är sexuellt ofredande?

Tur att rättsväsendet tar upp de här ytterst kriminella pussarna. Inget är viktigare för svenska samhället än att värna kvinnofriden.

Preskriptionstiden är 5 år.
Citera
2025-10-23, 11:00
Medlem
ElonRuskpricks avatar
I början på tråden det är lite mer analyser av händelseförloppet så framgår det att kvinnan är Leijenegards chef och högsta chef på plats. Vidare att kvinnan och Leijnegard har varit goda arbetskamrater i många år och delat information om varandra som nära kolleger gör.

Den aktuella kvällen så har stora mängder alkohol konsumerats av ett sällskap där de bägge ingår.
Leijnegard pussar kvinnan två gånger.
Kvinnan frågar morgonen därpå om han skall följa med till stranden, Leijnegard är bakis och ber om ursäkt för att han har pussat henne.

Kvinnan och ytterligare en kvinna går till stranden där den andra kvinnan pikar henne och frågar om hon har något hemligt förhållande med Leijnegard.

Då brister det för kvinnan, vilket är det intressanta. Känner hon sig helt plötsligt kränkt för pussarna eller är hon rädd för att det har uppstått något rykte som skulle kunna påverka hennes karriär på SVT eller nå hennes man och splittra familjen i deras lilla radhusidyll?

Det är alltså den andra kvinnan som är det som utlöser att hon reser hem och informerar sina chefer.
Citera
2025-10-23, 11:01
Medlem
inte första gången som Johan Eriksson har ett fall av den här typen, han försvarade också den polis som åtalades för sexuella trakaserier efter att ha gett en åklagare en kamratlig kram och kyss på en afterski, polisen friades.
Citera
2025-10-23, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu har jag råkat ut för samma sak men det är för länge sen att ta upp i domstol. Nu är jag gammal gubbe så man är lite mer fredad.
Jag kom ut i arbetslivet som 15åring och första 10åren var man ett byte för diverse tanter.
Men sista gången var jag 40, och då tyckte jag rejält synd om damen i fråga. Men det var ett rejält övertramp.

Men definitivt gå vidare me
d anmälan, feministerna måste visa hur det ser på jämlikhet.

men jag kan ju inte påstå att det jag råkat ut för förstört mitt liv; jag har bara känt mig lite ställd minst sagt

men jag ser ju inte varför man ska ta sånt här till domstol; ingen av tjejerna som tagit mig i skrevet eller kysst mig från ingenstans har ju varit otrevliga, aggressiva eller hotfulla. Dem har varit lite på lyset o glada i hågen så att säga ; men att då gå o anmäla dem; jag vet inte var vi har hamnat
Citera
2025-10-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Helt vansinnigt ärende detta. Vem har inte varit med om att en flirt lett till en puss, men att du eller den som fått den visat i detta läge att man inte varit intresserad?

Det är ju precis här det ofta visar sig om det blir något eller inte. Ibland kommer det upp en hand emellan, och andra gånger hinner inte mottagaren med det.

Hur kan man ta en sådan sak till rättegång, och varför tar domstolen ens upp det?

Tingsrätten är ingen parti frågan om vilka mål "som skall tas upp". Är du missnöjd över detta så är det åklagaren, som väckte åtal, som du skall angripa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in