2025-10-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Jag ser att du gärna går på person istället för att prata om själva sakfrågan. Det är okej, du får tycka vad du vill.
Men det där med att hänvisa till Fox News eller att jag inte skulle förstå demokrati säger mest om hur du ser på människor som tänker annorlunda.

Demokrati handlar inte om att alla måste tycka lika, utan om att man får ifrågasätta och söka svar. Det var ju precis det Trump gjorde, han ville att allt skulle granskas ordentligt. Det borde väl vara en del av demokratin, inte ett hot mot den.

Du pratar om Le Pen och Fox News, jag pratar om korruption, systemfel och folket. Två helt olika nivåer.
Men som jag skrev tidigare, det man säger och gör spelar faktiskt roll. Även här. Jag kan grotta ner mig i detaljerna kring förra valet lite senare.. bara för att visa. Inte för att "vinna" nån tävling.
Men snälla människa . Vad exakt är det du inte förstår? Jag har inte någonstans hävdat att demokrati handlar om att alla måste tycka lika . Det handlar om att acceptera vad folket vill och har röstat på. Hade Trump varit en gnutta seriös hade han tagit förlusten i förra valet som en man och accepterat valresultatet , gratulerat vinnaren och så hade det varit bra så . Istället grinar han som en treåring som inte får godis . Du har en poäng i att Trump blivit demokratiskt vald men det blev Hitler också som sagt
Citera
2025-10-23, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Men snälla människa . Vad exakt är det du inte förstår? Jag har inte någonstans hävdat att demokrati handlar om att alla måste tycka lika . Det handlar om att acceptera vad folket vill och har röstat på. Hade Trump varit en gnutta seriös hade han tagit förlusten i förra valet som en man och accepterat valresultatet , gratulerat vinnaren och så hade det varit bra så . Istället grinar han som en treåring som inte får godis . Du har en poäng i att Trump blivit demokratiskt vald men det blev Hitler också som sagt

Hur många gånger har man inte hört den där om att Hitler också kom till makten genom demokrati. Det är som en gammal LP-skiva som hakat upp sig.
Folk upprepar samma saker utan att förstå vad de egentligen säger. Men nä " jag är så djup och smart bla bla bla" haha

Det är inte demokrati när ägandet av media, storföretag, banker och forskning ligger hos en liten klick som håller ihop och vill samma saker.
Då handlar det inte längre om folkstyre, det handlar om kontroll.

Det här handlar inte om partipolitik eller persondyrkan, utan om något mycket större. Det handlar om gott och ont, på riktigt.
Om makt, ärlighet, frihet och människans själ.
Citera
2025-10-23, 10:34
Medlem
Citat:
Vad hade jag fel i angående autism... vad har jag fel i här förutom att Al Gore inte var sittande president. Det är nog den enda detaljen som du haft rätt i och det märks hur stolt du känner dig. Den kan du leva på länge.
2. Hälsa och läkemedelsindustrin

När han lyfter frågor om paracetamol, folat och autism är det inte för att sprida rykten utan för att han vågar ifrågasätta läkemedelsindustrins totala kontroll. Han säger inte att något är bevisat men han menar att man ska vara försiktig tills man vet säkert. Det är en rimlig hållning, bättre att varna för något som kan vara skadligt än att hålla käften för att det stör stora intressen.

Dessutom finns det forskning som visar kopplingar mellan folatbrist och neurologisk utveckling. Det betyder inte att allt beror på det men det finns tillräckligt mycket för att ta frågan på allvar. Han sitter inte själv och hittar på det här, det finns hela team bakom som analyserar studier och ger underlag.

Så skrev du igår i diskussionen om autism vilket jag inte köper en enda procent av då jag själv är autist . Trump som levt betydligt längre än mig har haft hur många år på sig som helst att tala om dessa " samband" men för 30 år sedan nämndes detta inte öht . Eftersom det är vida känt att Trump och hans team är klart skeptiska till vaccin osv så är det uppenbart att han letar orsaker till varför läkemedel bör förbjudas
Citera
2025-10-23, 10:37
Medlem
Citat:
Hur många gånger har man inte hört den där om att Hitler också kom till makten genom demokrati. Det är som en gammal LP-skiva som hakat upp sig.
Folk upprepar samma saker utan att förstå vad de egentligen säger. Men nä " jag är så djup och smart bla bla bla" haha

Det är inte demokrati när ägandet av media, storföretag, banker och forskning ligger hos en liten klick som håller ihop och vill samma saker.
Då handlar det inte längre om folkstyre, det handlar om kontroll.

Det här handlar inte om partipolitik eller persondyrkan, utan om något mycket större. Det handlar om gott och ont, på riktigt.
Om makt, ärlighet, frihet och människans själ.
Ungefär på samma sätt som att du själv tjatat i hela tråden om att Trump vill pätimeterkolla precis varenda detalj kring valprocessen menar du? Du ser på riktigt inte något som helst anmärkningsvärt att Trump är den enda president i världen som vägrat erkänna sig besegrad i ett val?
Citera
2025-10-23, 10:43
Medlem
Citat:
2. Hälsa och läkemedelsindustrin

När han lyfter frågor om paracetamol, folat och autism är det inte för att sprida rykten utan för att han vågar ifrågasätta läkemedelsindustrins totala kontroll. Han säger inte att något är bevisat men han menar att man ska vara försiktig tills man vet säkert. Det är en rimlig hållning, bättre att varna för något som kan vara skadligt än att hålla käften för att det stör stora intressen.

Dessutom finns det forskning som visar kopplingar mellan folatbrist och neurologisk utveckling. Det betyder inte att allt beror på det men det finns tillräckligt mycket för att ta frågan på allvar. Han sitter inte själv och hittar på det här, det finns hela team bakom som analyserar studier och ger underlag.

Så skrev du igår i diskussionen om autism vilket jag inte köper en enda procent av då jag själv är autist . Trump som levt betydligt längre än mig har haft hur många år på sig som helst att tala om dessa " samband" men för 30 år sedan nämndes detta inte öht . Eftersom det är vida känt att Trump och hans team är klart skeptiska till vaccin osv så är det uppenbart att han letar orsaker till varför läkemedel bör förbjudas

Ny forskning visar på det jag skrev. Många har fått diagnosen felaktigt, det är inte helt lätt att utreda och du sa ju att du fick din på 90-talet. Det här läste jag för bara ett par dagar sen. https://www.dn.se/sverige/60-persone...nu-diagnosfri/
Citera
2025-10-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ungefär på samma sätt som att du själv tjatat i hela tråden om att Trump vill pätimeterkolla precis varenda detalj kring valprocessen menar du? Du ser på riktigt inte något som helst anmärkningsvärt att Trump är den enda president i världen som vägrat erkänna sig besegrad i ett val?

Jag kommer inte kunna svara på ett par timmar nu, lite möten osv.
Citera
2025-10-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ny forskning visar på det jag skrev. Många har fått diagnosen felaktigt, det är inte helt lätt att utreda och du sa ju att du fick din på 90-talet. Det här läste jag för bara ett par dagar sen. https://www.dn.se/sverige/60-persone...nu-diagnosfri/
Må vara att många fått sin diagnos felaktigt men vi som fått rätt diagnos kommer få leva med dom livet ut vare sig du vill eller inte
Citera
2025-10-23, 10:48
Medlem
Citat:
Jag kommer inte kunna svara på ett par timmar nu, lite möten osv.
Jag skiter i när/ om du inte kan svara .

Vi alla har ett liv utanför Flashback
Citera
2025-10-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Det känns som att 95 % av svenska befolkningen (och typ hela svenska medier) verkligen avskyr Donald Trump oavsett vad han säger eller gör.
Jag säger inte att han är perfekt, men man hör aldrig något positivt om honom i svensk press. Allt är bara skandaler, hån och rubriker som framställer honom som galen.

Men varför?
Är det för att medierna färgar bilden så starkt?
För att han utmanar det politiskt korrekta?
Eller för att vi i Sverige har en helt annan syn på politik, makt och “hur man får vara som ledare”?

Skulle vara intressant att höra ärliga svar inte bara “för att han är dum i huvudet”, utan riktiga tankar om varför hatet är så starkt här, vad han än gör så svartmålas han VARFÖR ?

Tror han blivit hackkyckling precis som Åkesson blev. Man kan nog inte ge förklaringar. Sen blir det flocktänk vilket är farligt, vilket håll det än handlar om. Sen vill man kanske vara på den goda sidan o då måste man utse nån som står på den mindre goda så det blir en motpol
Citera
2025-10-23, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Annika Sörenstam tycker om att ha sex med sin man. Vill du också ha det, du som litar på hennes omdöme?

Konstig liknelse
Citera
2025-10-23, 11:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Konstig liknelse

Är inte det verkligt konstiga att säga "Trump är inte alls på det som du beskriver honom eftersom jag har pratat några minuter med Annika Sörenstam och hon tycker om Trump"?

Tycker du verkligen att jag behöver besvara något så uppenbart korkat med något annat än något lika galet?
Citera
2025-10-23, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Är inte det verkligt konstiga att säga "Trump är inte alls på det som du beskriver honom eftersom jag har pratat några minuter med Annika Sörenstam och hon tycker om Trump"?

Tycker du verkligen att jag behöver besvara något så uppenbart korkat med något annat än något lika galet?

Du svarar bara på det du vill men jag tycker det var en konstig och irrelevant liknelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in