2025-10-22, 22:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Svenska kvinnor vill verkligen dö ensamma. De gör sig totalt oälskbara.

Löjligt, tror du tjejer får färre killar för att de inte accepterar att killer de ogillar håller fast dem i kinderna och tvångskysser dem? Det är nog du som får dö ensam medans tjejen skaffar en stor familj.
Citera
2025-10-22, 22:31
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Vem är kvinnan? Borde hängas ut
Läs FUP:en om du vill veta. Den är offentlig uppgift.
Senast redigerad av Rumpkorven 2025-10-22 kl. 22:35.
Citera
2025-10-22, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Löjligt, tror du tjejer får färre killar för att de inte accepterar att killer de ogillar håller fast dem i kinderna och tvångskysser dem? Det är nog du som får dö ensam medans tjejen skaffar en stor familj.

Nä, jag har jobbat hårt på att slippa det.

En grej jag inte gjort är att inte kunna acceptera en ursäkt för en skitsak och tagit det till domstol.

Redigering: målsäganden har ett adligt tidigare efternamn, bor på 130 kvm i Danderyd. It all makes sense now.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-10-22 kl. 22:44.
Citera
2025-10-22, 22:45
Medlem
Citat:

Varför då? Oavsett vad någon tycker i sakfrågan så har hon bara utnyttjat sina rättigheter. Det är åklagaren som avgör om saken ska gå till åtal baserat på polisens utredning och bevisläget.
Citera
2025-10-22, 22:50
Medlem
Om jag minns rätt ska ML pussat henne 2 ggr men rätta mig om det är fel. Hur fan kan det va sexuellt ofredande?? Olämpligt ja visst men inte är det sexuellt ofredande. Såvida det inte var regelrätt fasthållning och tvång vilket det inte var enligt vad som framkommit.

Flera har nog pussat nån som var lite eller mycket motvillig till det på fyllan, och flera har nog blivit pussade på motvilligt. Det är inte rätt men sånt händer.

Hade detta inte varit ML som är en stor tv-kändis så hade det inte blivit nåt efterspel och anmälningar, t ex om det varit en ljudkille eller kameraman från produktionen som var med på festen.

Det skulle ha räckt med en ursäkt från ML till kvinnan.
Citera
2025-10-22, 22:51
Medlem
omkretss avatar
Går man in på aftonslaskets Facebook och ser kommentarerna från kvinnor blir man fan mörkrädd. Mängden bitterfittor där ute är enorm. De verkar anse att det ska löpas offentligt gatlopp, mistas jobb och sittas i fängelse för att ha tryckt läpparna mot henne hela två ggr. Att hon gråter i rättssalen och är förstörd över denna enorma kränkning säger en del om det bräckliga psyket.
Citera
2025-10-22, 22:55
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:

För vad? Att hon inte kan vara på sin arbetsplats utan att få en kåt gubbe efter sig. Hedrar henne hon sätter ner foten.

Sist jag tittade avgör domstol om detta är brott eller inte. Och oaktat Johan Erikssons dribbleri kan vi inte ha arbetsplatsen där sådant här sker.

Fanns ingen chef på plats?
Citera
2025-10-22, 22:56
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Märkligt att man (SVT) anlitar Johan Ericsson för ett så enkelt fall. Han är ju svindyr!

Friande dom.

Konstigt i övrigt oxå...

En puss från min mamma är OK på min kind, men annars förbjudet!?

Mycket möjligt att Micke valt honom som offentlig försvarare. Johan Ericsson kanske helt enkelt tackade ja för att det är ett kul uppdrag att vara kändisadvokat ännu en gång och staten betalar Mickes advokatkostnader. Ett enkelt fall, ja, just därför inte så tidsödande och ödande på andra sätt + känd klient och då är det väl nästan dumt att inte göra reklam trots lite betalt. Vore kul och veta hur det ligger till.
Senast redigerad av DrComfort 2025-10-22 kl. 23:02.
Citera
2025-10-22, 23:00
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Mycket möjligt att Micke valt honom som offentlig försvarare. Johan Ericsson kanske helt enkelt tackade ja för att det är ett kul uppdrag och staten betalar Mickes advokatkostnader. Vore kul och veta hur det ligger till.

Gillar normalt Johan Eriksson men börjar lite väl too much med sina profilerade uppdrag. Detta är i nivå med stackars SD Ekroth som fick ljugvänster krog pöbeln efter sig i krogkön. Det slog han ju skickligt hål på
Citera
2025-10-22, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av omkrets
Går man in på aftonslaskets Facebook och ser kommentarerna från kvinnor blir man fan mörkrädd. Mängden bitterfittor där ute är enorm. De verkar anse att det ska löpas offentligt gatlopp, mistas jobb och sittas i fängelse för att ha tryckt läpparna mot henne hela två ggr. Att hon gråter i rättssalen och är förstörd över denna enorma kränkning säger en del om det bräckliga psyket.

Det är mycket ensamma människor i Sverige helt klart.

Och det roligaste är att de finner gemenskap i näthat.

Vilket land.
Citera
2025-10-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonkenNorrland
Jag tar starkt avstånd från sexuella övergrepp, eller ännu grövre kriminella handlingar mot kvinnor, ja, mot alla människor öht. Hen, hon, han, trans, hbtqi och plusmeny och allt vad det heter idag. Om man ska gå till sig själv, dom allra flesta 40 + på alla fester man har varit på har dom allra flesta gått lite för långt, en puss, en hand på fel ställe osv. Kvinnor som män. Det händer och kommer alltid att hända. Tyvärr. Sannolikheten ökar också med alkoholmängd, det tror jag alla kan skriva under på. Med det sagt: jag vill inte att skattepengar går till dessa rättegångar när det handlar om en puss. Eller två till och med. Även om jag har full förståelse att hon blev kränkt. Eller åtminstone mycket förvånad. Detta kan man göra upp och prata om mellan 4 ögon istället. Annars kommer 96 % av alla rättegångar handla om pussar i framtiden. Tacl för mig.

Håller med fullständigt..
Citera
2025-10-22, 23:05
Medlem
Hahahahah Lejnegard som hatar SD grinar ut i RIKS😂😂😂
Senast redigerad av korvfalun 2025-10-22 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in