2025-10-22, 19:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Den som avgör det är är tydligen ”offret” om den väljer att känna sig kränkt. Den som ger pussen är alltid helt maktlös.
Ja, det verkar så. Nu ska det ske skriftlig innan någon vågar ge en puss. I övrigt kan våldtäktsmän få 850000 i skadestånd som en invandrare fick för några år sen. Trots att våldtäkt skett. Så olika är vi inför lagen.
Citera
2025-10-22, 19:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag tror inte att du tycker det men om en puss ska räknas som sexuellt borde det gälla även sin unge? Vem avgör när en puss inte delas ut av sexuella skäl? Allt i detta fall är abnormt.

Jag håller med dig. Hur ska det kunna bedömas att det fanns en sexuell prägel i pussen? Om han greppat tag om rumpan på henne och tryckt henne emot sig samtidigt som har pussade på henne hade ju varit en helt annan sak.
Citera
2025-10-22, 19:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast han ljuger ju uppenbarligen när han påstår att de vart väldigt fysiska. Då hade han inte behövt be om ursäkt dagen efter om dom nu hade haft något ihop. Och kommer domstolen på någon av parterna med lögn faller deras trovärdighet. Spännande blir det i alla fall. Sexuellt ofredande eller enbart ofredande eller så frikänns han, men det tror jag inte.

Han bad om ursäkt för pussen(arna), inget annat. Varför tror du hon ville käka lunch och "hänga" på stranden, dagen efter om hon nu var så "traumatiserad"?
Och skickade hjärteemojis?

Blir ett solklart frikännande - inte ens svensk domstol är så korkade så att de inte genomskådar detta...
Citera
2025-10-22, 20:02
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, det framgår med all tydlighet att det inte är pga. att hon känt sig kränkt eller ofredad som hon anmäler, utan för att mannen fått kännedom om detta och grillar henne - hon får då panik och finner på denna soppa... Detta stärks bara av deras SMS-konversation, dagen efter...
Nog hennes mans heder det handlar om, att slippa möta alfahannen ML i SVT:s korridorer och känna sig som en kärring. Han kallade väl hem tanten för att reda ut hur hon ens kunde hamna i den situationen och gav henne en utväg som skulle rädda båda två och deras framtida rykten. Vem är hennes SVT man?
Citera
2025-10-22, 20:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Han bad om ursäkt för pussen(arna), inget annat. Varför tror du hon ville käka lunch och "hänga" på stranden, dagen efter om hon nu var så "traumatiserad"?

Blir ett solklart frikännande - inte ens svensk domstol är så korkade så att de inte genomskådar detta...

Usch jag skulle vilja tro som du men jag har en dålig magkänsla.
Citera
2025-10-22, 20:06
Medlem
Citat:

Hon sa ju att hon tog emot ursäkten och det skulle typ glömmas. Sen klarade hon inte av det och fick panik. Ja vi får se, men dömd det blir han sannolikt på ofredande.
Citera
2025-10-22, 20:07
Medlem
ziracorns avatar
Märkligt att man (SVT) anlitar Johan Ericsson för ett så enkelt fall. Han är ju svindyr!

Friande dom.

Konstigt i övrigt oxå...

En puss från min mamma är OK på min kind, men annars förbjudet!?
Senast redigerad av ziracorn 2025-10-22 kl. 20:15.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Fanns ju en FUP att läsa.

Menar du sådana här detaljer t.ex?

Eller detaljer som att kvinnan i SMS dagen efter svarar JA när Micke frågar om de kan stryka ett streck över det hela?

Eller detaljer som att hon dagen efter, alltså samma dag som jag förstår henne som att hon mår så dåligt över det hela att hon själv väljer att lämna produktionen, i ett SMS skickar hjärteemoijes till Micke?

Eller detaljer som att hon dagen efter, alltså samma dag som jag förstår henne som att hon mår så dåligt över det hela att hon själv väljer att lämna produktionen, i ett SMS frågar Micke och han vill hänga med på lunch och därefter på strandhäng?

Rätten som dömer har inte läst FUP:en.

Det är upp till åklagaren/advokaten att ta upp godbitarna.

Så vi får se vad de landar i.
Citera
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Det var ju inte vem som helst.

Hur tänker du att en åklagare ska kunna avgöra om det låg ett sexuellt uppsåt bakom pussen?
Eller uppsåt att kränka den sexuella integriteten eller vad det nu heter?

Är en puss en sexuell handling? Är en puss på handen/fingrarna en sexuell handling? En puss på örat?
En puss på baksidan av knät? På foten? Tårna?

Där har du något. Gammaldags puss på ovansidan handen.
Kanske blir fullt i domstolarna snart.
Citera
Medlem
Citat:
Usch jag skulle vilja tro som du men jag har en dålig magkänsla.

Ja, iofs. skulle jag inte sätta en pungkula på ett frikännande, hehe!
Citera
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Fast han ljuger ju uppenbarligen när han påstår att de vart väldigt fysiska. Då hade han inte behövt be om ursäkt dagen efter om dom nu hade haft något ihop. Och kommer domstolen på någon av parterna med lögn faller deras trovärdighet. Spännande blir det i alla fall. Sexuellt ofredande eller enbart ofredande eller så frikänns han, men det tror jag inte.

Hon visade ju vid andra tillfället att hon inte ville genom att ge honom en knuff och då gick han ju iväg. Tänker att det är högst mänskligt att dagen efter be om ursäkt då han förstod att han varit på väg att gå över en gräns.
Tycker att det hade varit ett konstigare beteende av honom om han inte gjorde det.
Citera
2025-10-22, 20:08
Medlem
Citat:
Hon sa ju att hon tog emot ursäkten och det skulle typ glömmas. Sen klarade hon inte av det och fick panik. Ja vi får se, men dömd det blir han sannolikt på ofredande.

Tror inte han blir dömd alls, men som du säger - vi får avvakta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in