2025-10-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Läser man fup:en så fattar man vad som har hänt. Han har gett henne en oskyldig puss. Dagen efter var hon obrydd och hörde till och med av sig till Micke om han ville hänga med henne och hennes kompis, men han tackade nej. Sen under dagen så har hon pratat med sin kvinnliga kollega som har manipulerat henne till att känna sig kränkt och lämna inspelning.

Ett oerhört storm i ett vattenglas med opålitliga kvinnor där känslorna svänger åt alla möjliga håll. Kan hända vilken kille som helst om man har oturen att träffa på fel tjej.

Obehagligt.

Ja. Helt uppenbart. Först reagerar hon som en normal människa. Sedan kommer hon på att "det är 2025 nu" och att det är möjligt för henne att förstöra hans liv om hon vill. Hon väljer då att göra det. För att roa sig eller för att få uppmärksamhet...

Sådana som hon är skälet att Mike Pence vägrar att någonsin vara ensam med kvinnor.
Citera
2025-10-22, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag menar om du tycker att det ska räcka för att det ska kunna bli en rättegång?

Jag väntar på domen.

Jag vet för lite om detta rättsfall.

Djävulen sitter i detaljerna, blir intressant hur rätten dömer detta.
Citera
2025-10-22, 18:49
Medlem
Huuur har det här lett till åtal? Vilket slöseri med ja inte fan vet jag.. allt.. är förbannad på mig själv att jag ens gått in här för att kommentera och orkat bli upprörd.
Citera
2025-10-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja. Helt uppenbart. Först reagerar hon som en normal människa. Sedan kommer hon på att "det är 2025 nu" och att det är möjligt för henne att förstöra hans liv om hon vill. Hon väljer då att göra det. För att roa sig eller för att få uppmärksamhet...

Sådana som hon är skälet att Mike Pence vägrar att någonsin vara ensam med kvinnor.

Omöjligt att förstå hur den där kvinnliga förvirrade hjärnan resonerar.

Om jag får spåna lite så gissar jag att hon blev kränkt av hans sms dagen efter när han visade totalt ointresse. Hon insåg nog också under dagen efter att ha pratat med sin kollega att detta riskerade att ställa till det för henne privat om hon inte tog totalt avstånd från Mickes puss. Hon visste att den där pussen skulle nå hennes man som också jobbar inom SVT.

Det är ett skådespel för att rädda sitt eget skinn helt enkelt.
Senast redigerad av Kimma7 2025-10-22 kl. 18:55.
Citera
2025-10-22, 18:52
Medlem
Helt otroligt att pengar läggs på en sån här spektakelrättegång.

Varför smällde hon inte till ML direkt om det nu var så jobbigt, istället polisanmäla ganska långt efteråt? Är hon ute efter ett fett skadestånd så dom kan byta bort fiestan till en ny bil eller byta tak på villan?
Citera
2025-10-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Ett harmoniskt liv handlar inte bara om att överleva utan också om att leva och där är sex och samlevnad en viktig bit av livet. Det kräver fysisk beröring, det kräver också gråzoner, att man är "lite fräck".

Det är möjligt att ML förtjänar att bli dömd, men det problematiska är att det i så fall skapar ett prejudikat som försvårar sexuella relationer ännu mer. Sverige som nation har en dysfunktionell syn på sex och samlevnad.

Vilken tjej vill att man innan går igenom vad som ska hända? Dödar ju all spänning och förväntan.

-Jag kommer att ge dig en kyss nu om du vill det?

Nä jag riskerar nog böterna...
Citera
2025-10-22, 18:54
Medlem
Är kvinna själv och detta är nog på riktigt det mest lättkränkta jag hört. Detta slösas det alltså skattepengar på? Mycket störd kvinna.
Citera
2025-10-22, 19:02
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
"Sen sitter jag i ett möte med en SVT-chef som säger till mig att ”Micke är en 60-årig gubbe från Skellefteå, han kommer aldrig förstå vad det är han gjort”. Att han är en kramig person och att han får göra så här. Om ni frågar mig tycker jag inte han ska få sparken för en sån här grej, sa hon i rätten och utvecklade:

– Han tycker på riktigt att han ska få göra så här, för att han är ”en 60-årig gubbe från Skellefteå” enligt hans chef. Då polisanmälde jag. "

Verkar ju mer som att hon blev förbannad på SVT-chefen och hans åsikter, och då ville statuera ett exempel genom att anmäla.

Ja just den situationen säger ju bara att TV-chefen ansåg att ML får göra sådär, eftersom han är Norrifrån och uppväxt i en annan tid. Så svårt att bedömma om hon blev upprörd på TV-chefen eller om hon först vid de orden fattade att ML själv har den inställningen.

Det tycks då bottna i att hon anmäler ML för att denne inte erfoderligt tagit till sig samhällets normaliseringsdirektiv och slitit ur sig fem decennier av betingat beteende.

I förlängningen ska detta då få TV bolagen att vara mer kontrollernde över sina äldre stjärnor, bedriva ännu mer värdegrundsarbete. Typ något sådant?

Var det TV-chefen som sade 'Om ni frågar mig tycker jag inte han ska få sparken för en sån här grej'?
Eller var der RF själv som sade det till rätten?
Senast redigerad av SugaredThoughts 2025-10-22 kl. 19:10.
Citera
2025-10-22, 19:09
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Omöjligt att förstå hur den där kvinnliga förvirrade hjärnan resonerar.

Om jag får spåna lite så gissar jag att hon blev kränkt av hans sms dagen efter när han visade totalt ointresse. Hon insåg nog också under dagen efter att ha pratat med sin kollega att detta riskerade att ställa till det för henne privat om hon inte tog totalt avstånd från Mickes puss. Hon visste att den där pussen skulle nå hennes man som också jobbar inom SVT.

Det är ett skådespel för att rädda sitt eget skinn helt enkelt.

Ja, det är ju rätt uppenbart att de haft en affär.
Citera
2025-10-22, 19:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Jag väntar på domen.

Jag vet för lite om detta rättsfall.

Djävulen sitter i detaljerna, blir intressant hur rätten dömer detta.

Fanns ju en FUP att läsa.

Menar du sådana här detaljer t.ex?
Citat:
Först tänkte hon inte polisanmäla.
– Sen sitter jag i ett möte med en SVT-chef som säger till mig att ”Micke är en 60-årig gubbe från Skellefteå, han kommer aldrig förstå vad det är han gjort”. Att han är en kramig person och att han får göra så här. Om ni frågar mig tycker jag inte han ska få sparken för en sån här grej, sa hon i rätten och utvecklade:

– Han tycker på riktigt att han ska få göra så här, för att han är ”en 60-årig gubbe från Skellefteå” enligt hans chef. Då polisanmälde jag.

Eller detaljer som att kvinnan i SMS dagen efter svarar JA när Micke frågar om de kan stryka ett streck över det hela?

Eller detaljer som att hon dagen efter, alltså samma dag som jag förstår henne som att hon mår så dåligt över det hela att hon själv väljer att lämna produktionen, i ett SMS skickar hjärteemoijes till Micke?

Eller detaljer som att hon dagen efter, alltså samma dag som jag förstår henne som att hon mår så dåligt över det hela att hon själv väljer att lämna produktionen, i ett SMS frågar Micke och han vill hänga med på lunch och därefter på strandhäng?
Citera
2025-10-22, 19:12
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samham
Är kvinna själv och detta är nog på riktigt det mest lättkränkta jag hört. Detta slösas det alltså skattepengar på? Mycket störd kvinna.

FLY FORUMET! Vi har en kvinna som infiltrerat FB patriarkatet
Citera
2025-10-22, 19:13
Medlem
outback4s avatar
SluskMicke har många anhängare här inne märker jag. Det är rätt åt slusken om han åker dit, värsta ågren ska han ha. Ännu en av alla dessa pompösa tv människor som hatar sd och konservatism. Du kommer ramla hårt Micke. Varken feminismhensen eller högern är välvilliga till sluskar som ML.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in