2025-10-22, 19:44
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omkrets
Bra sätt att slösa med samhällets resurser. En hysterika som blev stressad över att andra såg att hon fick en puss när hon är gift. Hon skulle med 100% säkerhet inte gjort något åt det om inte andra sett det hända.
Jag hoppas att kärringen mår djävligt dålig och att hon döms till skadestånd för falsk anklagelse.
Citera
2025-10-22, 19:46
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Då är man alltså pedofil om man pussar sin unge? Sveriges domstol ska skämmas som ens tar upp detta larv och det kan nog bara ske i det här landet.

Tror du att jag tycker det?
Citera
2025-10-22, 19:48
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
då får vi spärra in halva europas och hela latinamerikas befolkningar
Det är nog inte riskfritt där nere numera heller, fråga Luis Rubiales
Citera
2025-10-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det var ju inte vem som helst.

Hur tänker du att en åklagare ska kunna avgöra om det låg ett sexuellt uppsåt bakom pussen?
Eller uppsåt att kränka den sexuella integriteten eller vad det nu heter?

Är en puss en sexuell handling? Är en puss på handen/fingrarna en sexuell handling? En puss på örat?
En puss på baksidan av knät? På foten? Tårna?

Kindpuss på dansgolvet sexuellt ofredande – 16 000 i böter
https://www.lexnova.se/nyheter/kindpuss-pa-dansgolvet-sexuellt-ofredande-16-000-i-boter
Citera
2025-10-22, 19:50
Medlem
omkretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Namnet på hennes bolag visar en hel del av "vi kompetenta kvinnor ska inte låta oss tryckas ner av gubbarna" attityden. ML har förstås hållit med ända in i kaklet men tyckte ändå om den lilla flickan han såg (nej inte på något pedofilt sätt, tanten är väl över 40?) och drabbades av ömhetskänsor ( och säkert lite kåthet också förstås men irrelevant här). "Hon behöver få känna att hon är älskad som hon är"
Hon har säkert berättat hur hon känt sig liten och förminskad... han har känt sig stå nära och FÖRSTÅ...sen en dag händer det oerhörda övergreppet, han pussar henne spontant.

Senare pratas hon tillrätta av sin kollega och inser att hon har låtit en jävla gubbe sätta sig ÖVER henne. Ta ingen skit typ. "INGEN ska tro att jag låter mig bli nedvärderad av en MAN!"
Där sitter traumat.

...så kan det gå. ML blir såklart frikänd i sista instans åtminstone, men är nu rökt på SVT.
Solklart så att hon påverkats i någon allmän hysteri ungefär som under det där metoo när alla tävlade i vem som hade blivit mest kränkt genom åren. Man var ingen riktig kvinna om det inte fanns minst en man att anmäla för något larv som hänt för helst minst 10 år sedan. Får du ett sådant trauma av att få en puss av någon du känner väl ja då är det andra saker som är i görningen.
Citera
2025-10-22, 19:50
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tror du att jag tycker det?
Jag tror inte att du tycker det men om en puss ska räknas som sexuellt borde det gälla även sin unge? Vem avgör när en puss inte delas ut av sexuella skäl? Allt i detta fall är abnormt.
Citera
2025-10-22, 19:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag läste sms:en men ett hjärta betyder att man är god vän också och det skickas rätt ofta mellan bekanta. Däremot så säger hon till honom att hon inte kan släppa det och ska åka hem

Vidare förklarade R att Micke känner Rs man som också jobbar inom TV, Micke är
fullt medveten om att R är i en relation med sin man.

R berättade dock att under dagen så växte enorm panikångest fram hos henne. Hon ringde
hem till sin man och berättade vad som hänt, och i samtal med honom kom de överens om att
R skulle åka därifrån

Ja, det framgår med all tydlighet att det inte är pga. att hon känt sig kränkt eller ofredad som hon anmäler, utan för att mannen fått kännedom om detta och grillar henne - hon får då panik och finner på denna soppa... Detta stärks bara av deras SMS-konversation, dagen efter...
Citera
2025-10-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag tror inte att du tycker det men om en puss ska räknas som sexuellt borde det gälla även sin unge? Vem avgör när en puss inte delas ut av sexuella skäl? Allt i detta fall är abnormt.

Den som avgör det är är tydligen ”offret” om den väljer att känna sig kränkt. Den som ger pussen är alltid helt maktlös.
Citera
2025-10-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Kindpuss på dansgolvet sexuellt ofredande – 16 000 i böter
https://www.lexnova.se/nyheter/kindpuss-pa-dansgolvet-sexuellt-ofredande-16-000-i-boter
Fy fan, man vågar snart inte gå ut.
Citera
2025-10-22, 19:53
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omkrets
Solklart så att hon påverkats i någon allmän hysteri ungefär som under det där metoo när alla tävlade i vem som hade blivit mest kränkt genom åren. Man var ingen riktig kvinna om det inte fanns minst en man att anmäla för något larv som hänt för helst minst 10 år sedan. Får du ett sådant trauma av att få en puss av någon du känner väl ja då är det andra saker som är i görningen.
Man undrar hur den labila kvinnan skulle reagera om hon verkligen blev våldtagen. Herregud, skulle det ens gå att mäta?
Senast redigerad av ziggarillen 2025-10-22 kl. 20:00.
Citera
2025-10-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, det framgår med all tydlighet att det inte är pga. att hon känt sig kränkt eller ofredad som hon anmäler, utan för att mannen fått kännedom om detta och grillar henne - hon får då panik och finner på denna soppa... Detta stärks bara av deras SMS-konversation, dagen efter...

Fast han ljuger ju uppenbarligen när han påstår att de vart väldigt fysiska. Då hade han inte behövt be om ursäkt dagen efter om dom nu hade haft något ihop. Och kommer domstolen på någon av parterna med lögn faller deras trovärdighet. Spännande blir det i alla fall. Sexuellt ofredande eller enbart ofredande eller så frikänns han, men det tror jag inte.
Citera
2025-10-22, 19:55
Medlem
EvilElviss avatar
Ifrågasatte advokaten kvinnans sms till Micke om att hänga med ut på middag dagen efter?

(Ja dom SMS:en media valt att inte visa)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in