2025-10-21, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Hur många gånger tror du en invandrarfamilj blivit bjudna på en kopp kaffe eller ens haft ett samtal med sina svennegrannar?

Hahaha lugn nu lillpojken. Du är en sån där tangentbordssvenne en örfil och du skulle urinera ner dig.

Återigen jag skiter i vilket jag bor inte i ett muslimskt land.

Och yttrandefrihet ja. Tycker du Sverige har det, på riktigt?

Fan vad ni är besatta av muslimer det är muslim hit och muslim dit. Sjuklig besatthet på vissa här inne.

Allah Akbar på er
Varför bor du ens i vårat land din jävla parasit??? Vore det inte bättre att bo hemma med dina jämlikar i stället?
Citera
2025-10-21, 07:00
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Varför bor du ens i vårat land din jävla parasit??? Vore det inte bättre att bo hemma med dina jämlikar i stället?

Hade du varit helt läskunnig så hade du enkelt kunna läsa dig till att jag flyttade iväg från ”ditt” smutsiga land för många år sedan. Det fanns alldeles för många horungar som dig för att kunna leva ett fridfullt liv i Sverige.

Sverige är ett underbart land på alla sätt med ett enda stort problem, att det är tyvärr fullt med svenskar!
Citera
2025-10-21, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Hur många gånger tror du en invandrarfamilj blivit bjudna på en kopp kaffe eller ens haft ett samtal med sina svennegrannar?

Hahaha lugn nu lillpojken. Du är en sån där tangentbordssvenne en örfil och du skulle urinera ner dig.

Återigen jag skiter i vilket jag bor inte i ett muslimskt land.

Och yttrandefrihet ja. Tycker du Sverige har det, på riktigt?

Fan vad ni är besatta av muslimer det är muslim hit och muslim dit. Sjuklig besatthet på vissa här inne.

Allah Akbar på er
Jag svarade endast på din fundering om varför det inte existerade forum på nätet där du bor.
Om du kommer ursprungligen från den musikaliska världen, finns det forum där, som är liknande flashback. Det vore intressant att veta.
Citera
2025-10-21, 10:06
Medlem
Oftast kanske de ger sken av de vill anse sig va bäst. Och därtill att de öser ord över dig som ska få dig på rätt fot med de. Så fort du missbedömt en sak och du slinter då har deras rätta 32 antal ansikten visat sig. Då börjar förtal, baktal och sedan stening på ett torg.

Edit: viss ja isis flaggan unfolded ur bakfickan och livestream på det.

Sen är det inte alla araber som är så här, bara ett antal dussin per 100m2
Senast redigerad av Blinkiblu 2025-10-21 kl. 10:10.
Citera
2025-10-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Något dom gärna bevisar för oss dagligen. Skulle vi börja se dom på något annorlunda sätt efter hur de har betett sig här i Sverige eller vad menar du?

Nog för att jag håller med om att många invandrare skapar problem.
Både du och jag vet att det är en liten procent av invandrare som är kriminella.
I grunden har det att göra med att svenskar är rasistiska och fördomsfulla och introverta.
Citera
2025-10-21, 13:39
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Nog för att jag håller med om att många invandrare skapar problem.
Både du och jag vet att det är en liten procent av invandrare som är kriminella.
I grunden har det att göra med att svenskar är rasistiska och fördomsfulla och introverta.

Det tror jag inte på. Ska mycket hjärngymnastik till för att komma fram till slutsatsen om att Sveriges cirka 7 miljoner svenska medborgares rasism skulle vara anledningen till hur man behandlar folk i mellanöstern..

Skulle snarare säga att Svenskar har blivit mer rasistiska och fördomsfulla sen ni började komma hit, och efter att de upptäckt att de inte ens kan snacka om problemet som om det är normala människor man snackar med utan att "normala och fredliga invandrare" sen ska börja låtsas leka offer..

Sen att den där användaren skrev sådär till mig, är för att den nog har sett mig kalla folk för brunöga lite provocerande någon gång tidigare här på forumet.. Och den kommentaren är något som faktiskt satte sig? Anledningen till det är att jag har märkt att just folk med bruna ögon ofta har något grovt sadistiskt förhållningssätt till alla andra runt omkring sig.. Lite som att folk med just bruna ögon har något problem med identitet, en liten kuk och svårt o hävda sig bland grönögda och blondies? Du kan i princip dra upp vilken film som helst på nätet om dagens problem och se det där beteendet.
Senast redigerad av buhbye 2025-10-21 kl. 14:12.
Citera
2025-10-21, 13:43
Bannlyst
Dom är inte araber. Muhammedanerna erövrade mellanöster och tvingade folket där att skriva på arabiska. Etniskt är dom inte araber.

Så dessa sandnegrer skall stanna i Saudi och sluta terrorisera folk i mellanöstern.
Citera
2025-10-21, 13:55
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad menar du de levde i för verklighet innan islam för upp i regionen, vilka var de stora skillnaderna?. Bara nyfiken
Du förstår inte ens innebörden i vad jag skrev. Jag måste skriva på barnspråk till dig. Islam uppstod runt år 610 efter kristus. Frågan han ställer till palestinierna är vilken religion deras förfäder som levde innan islam uppstått hade. Altså förföder äldre än 610. Palestinierna hävdar då att deras förfäder var muslimer trotts att islam inte ens fanns på den tiden.
Citera
2025-10-21, 14:02
Bannlyst
ARABER är bevisligen BÄST på att begå grova brott. En duggfrisk rapport från grannlandet visar att en överväldigande majoritet av de kriminella kommer från shithole countries i Arabien.

"Syv ud af ti dømte for bandekriminalitet er enten indvandrere eller efterkommere af indvandrere"

https://www.dr.dk/nyheder/indland/syv-ud-af-ti-doemte-bandekriminalitet-er-enten-indvandrere-eller-efterkommere-af-indvandrere
Citera
2025-10-22, 19:08
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Vet inte om du sett några videos av Corey Gil-Shuster som åker runt i Israel och Västbanken och intervjuar folk om olika saker. Hans interviuer av muslimer visar ofta att de är fullständigt verklighetsfrånvända. Här intervjuer där han frågar muslimska Palestinier om vilken religion deras förfäder hade innan Mohammed gick på jorden och islam uppstod. Flera insisterar på att de var muslimer. Visar att de struntar fullständigt i verkligheten.

https://www.youtube.com/watch?v=TvU-VpQdl_s

Låt mig börja med att säga att jag endast såg de första fyra minuterna av klippet, och det är utifrån dem jag kommenterar. På en skala från 1 till 10 får personen som ställer frågorna en svag 2:a i intelligens. Du, som använder detta som argument för att palestinierna skulle vara verklighetsfrånvända, får däremot en solklar nolla. Hade det gått att ge ett lägre betyg än noll, hade du utan tvekan fått det.

Frågorna ställs på ett otydligt sätt till slumpmässiga personer som uppenbart inte kan förväntas resonera på den nivån, till exempel kring vad deras förfäder gjorde för över 1400 år sedan. Visst, palestinierna kanske inte reflekterar över exakt hur deras förfäder levde då, men intervjuaren gör inte saken enklare. Han blandar ihop tidsperioder, pratar ibland om tiden innan islam och ibland om 800 år sedan. I cirka 90 % av tiden verkar han syfta på 800 år sedan – och i så fall är palestiniernas svar helt rimliga, eftersom de då redan var muslimer.

Men låt mig vara tydlig: det spelar ingen som helst roll vad deras förfäder var för 1400 år sedan. Om de då var judar, har de inget gemensamt med dagens judar. Om de var kristna, är de inte mer besläktade med dagens kristna än jorden är med månen.

Sammanfattningsvis: en dum fråga, ställd på ett dumt sätt, och använd av någon som uppenbart inte förstår bättre – dessutom på ett svenskt forum år 2025. Många araber tror att svenskar generellt är kloka, men som frekvent besökare på Flashback vet jag tyvärr hur verkligheten ser ut.
Citera
2025-10-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Stuprör fanns i Sverige långt innan 1990-talet. De började användas redan på 1600-talet, främst på slott och kyrkor.. Dagens vanliga stuprör på bostadshus blev vanliga redan under 1800-talet i många europeiska länder, inklusive Sverige. Idén att turkiska krigsflyktingar skulle ha introducerat dem på 1990-talet det stämmer inte alls.

Har du tagit historielektioner ifrån nån babbeluring?

Jag återger bara vad jag läste i hennes roman. Gällande historiska detaljer är jag vare sig intresserad eller insatt.
Citera
2025-10-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Jag gissar att du inte är särskilt gammal, men även du måste väl förstå att ska du hitta på något som inte har någon som helst verklighetsförankring och ha minsta chans att lura i folk att du har rätt, så måste du dra i med en tidsepok där folk här på forumet faktiskt inte var födda.
50 år är faktiskt inte jättelänge sen, vi är säkerligen flera här som faktiskt levde då och nog fan hade vi stuprännor på husen när vi var unga.

Jag höftade bara när jag skrev 50 år, om det sedan är 70 eller 90 år kan man väl diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in