Citat:
Ursprungligen postat av
Thenewsecond
Efter att ha läst på ytterligare om de läkemedel han fått utskrivet, både enskilt och i kombination så blir jag ännu mer emot vårdens hanterade av dessa mediciner. Och framförallt den okunskap läkare verkar ha. Flertalet av medicinerna ska ej tas ihop. Och utifrån det man läser om symtomen GM haft sen start så skulle det vara sjukt intressant att ta del av journalanteckningar från vården hela den här tidsperioden.
Vilka mediciner är det då, kan vi sammanfatta?
De vi känner till är väl:
- Atarax
- Propavan
- Sertralin
- Oxascand
- Quetiapin
Metaboliter av dessa funna i kroppsvätskor enligt FUP:
- Sertralin
- Quetiapin
- Mirtazapin
(Om jag inte missminner mig)
Tycker att man borde ge/ha max 3 läkemedel i gruppen psykofarmaka åt gången. Vården i allmänhet kan ju vara så att de annars börjar skriva ut läkemedel mot andra läkemedels biverkningar, när patienter klagar på biverkningar. Vilket ju är ganska sjukt.
För någon som honom, om han nu har schizoaffektivt syndrom, har jag läst mig till att det ofta behövs antipsykotika, stämningsstabiliserande och antidepressiva. Fast det visste man uppenbarligen inte innan dåden förstås.
Hur kunde någon läkare tänka att han skulle ha något uppiggande om han redan hade så svårt med sömnen? Den läkaren borde anmälas. Välkänt fenomen. Måste vara en högst inkompetent läkare han haft att göra med. Man häpnar alltså.