2025-10-22, 14:21
Medlem
Straffskalan kan ju knappast vara fängelse för det där
Citera
2025-10-22, 14:22
Medlem
Hon kunde skällt ut denna Micke på plats om inte dom två pussarna uppskattades. Att göra polisanmälan för ensån här skitsak. Blir i det närmaste löjligt och fjantigt
Citera
2025-10-22, 14:30
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikaltLiberal
Det finns gråzoner, men de innefattar inte fysisk beröring. Man ska inte, framför allt som man, kunna röra en kvinnas kropp utan lov. Vill man inte hamna på Lexbase låter man helt enkelt bli att antasta andra människor. Det är lättare än nånsin att säkerställa samtycke i dag.

Ett harmoniskt liv handlar inte bara om att överleva utan också om att leva och där är sex och samlevnad en viktig bit av livet. Det kräver fysisk beröring, det kräver också gråzoner, att man är "lite fräck".

Det är möjligt att ML förtjänar att bli dömd, men det problematiska är att det i så fall skapar ett prejudikat som försvårar sexuella relationer ännu mer. Sverige som nation har en dysfunktionell syn på sex och samlevnad.
Citera
2025-10-22, 14:32
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Är lite osäker på om man får skriva namnet här, hur är det egentligen? Nåja, namnet har publicerats tidigare här i tråden:

https://whenshetalks.se/om-oss

Kvinnan till höger på bilden med initialerna R.F.

Den skatan hade jag inte rört vid ens med en tång.

Micke måste ha varit allvarligt berusad.

Kan inte Micke få en åthutning av domaren för sin dåliga smak.
Citera
2025-10-22, 14:34
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Hon kunde skällt ut denna Micke på plats om inte dom två pussarna uppskattades. Att göra polisanmälan för ensån här skitsak. Blir i det närmaste löjligt och fjantigt

Lika löjligt av åklagaren att ta det till rätten.
Fy fan vad sådant här kostar pengar som istället kunde gått till vård av sjuka.
Citera
2025-10-22, 14:35
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Vilken tid talar du om? Jag är nästan 60 och min erfarenhet är att det genom historien varit procentuellt mycket ovanligt att kvinnor örfilat upp chefer/förmän. (Jag är förstås medveten om att det finns en utbredd, men troligen väldigt idealiserad, bild av den paranta damen som vispar till med handflatan när den Lille Fridolf-aktiga chefen tränger sig på för en kyss.)

80/90-tal. Då har du missat mycket, det kan jag lova. Anser du verkligen att andan då var samma som idag? Med allt pjåskeri och dylikt? Jag pratar såklart inte bara om personer i beroendeställning, utan om att kvinnor i gemen, var mycket mer måna om sitt revir och privata space. Man kunde och vågade säga emot. Nu växte jag iofs. upp på en bruksort, så kanske annorlunda i storstäderna...?
Citera
2025-10-22, 14:41
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Låt mig gissa - "kollegan" är en kvinna? Kanske försmådd och ratad av Mikael och nu ser sin chans att få hämnas av en eller annan anledning. Hur fasiken kan man vara en slik snöflinga så man nästan får ett mentalt sammanbrott av att någon försöker pussa en annan, kanske TVÅ gånger? Självklart har hon blivit övertalad att anmäla...
Citera
2025-10-22, 14:44
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Vilken tid talar du om? Jag är nästan 60 och min erfarenhet är att det genom historien varit procentuellt mycket ovanligt att kvinnor örfilat upp chefer/förmän. (Jag är förstås medveten om att det finns en utbredd, men troligen väldigt idealiserad, bild av den paranta damen som vispar till med handflatan när den Lille Fridolf-aktiga chefen tränger sig på för en kyss.)
I detta fall är det snarare den paranta damen som är den om än å publik kändisare icke desto … större … Lille Fridolfs chef.
Citera
2025-10-22, 14:50
Medlem
Hon är 39 år och skör som en isbit. Frågan är om hon har några barn. Om inte, så kan man förstå det. Jag tror att hon är ganska skadad sedan tidigare av någon form av trauma.
Citera
2025-10-22, 15:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Så för att sammanfatta.

ML har en "work wife" i RF. De jobbar tätt, hon är en framåt kvinna med eget företag, inhyrd på konsultbasis för produktionsbolaget. Hennes jobb är bland annat att hålla stjärnan glad och få ihop pusslet, så att hon är positiv och flörtig är nästan med i arbetsbeskrivningen, eller åtminstone ingen nackdel. Hon kanske uppskattar uppmärksamheten också?

Så man spelar in säsongen, allt går bra. På avslutningsfesten så festar man hårt, ML dricker för mycket och passar på att försöka få sig lite hångel eller rentav ett ligg. Fuck it, man är ju ändå vid medelhavet, långt ifrån trista Sverige och äkta makar. Nu kör vi.

Han gör två framstötar och båda nekas.

Dagen efter har hon Ågren utav helvete. MLs framstötar inför öppen ridå skapar enorma problem för henne både professionellt och privat. Det undergräver hennes professionella förtroende internt - hon ses som MLs fluffer. Privat kommer hennes make få reda på det, och det sätter Djursholmsvillan på spel. Alltså behöver hon ta kraftigt avstånd från det här. Hur göra? Med lite eftertanke landar hon i att den minst dåliga lösningen för henne, är att kasta ML under bussen med en polisanmälan. Visst, det blir en stökig period framöver och hon bränner sin personliga bro till ML för alltid, men med stora insatser krävs tuffa beslut. Jag först, han är ändå ett as som tog deras flörtiga jobbrelation till att försöka få knulla inför öppen ridå.

ML har också Ågren och vill stryka ett streck över detta, men det är inte en lösning för henne då hon riskerar förlora status, jobbtillfälle och äktenskap. Ergo: Polisanmälan.

Och nu är vi här att två otrohetsaffärer och ett dåligt raggningsförsök landar i rättssalen, för att rädda ansiktet på kvinnan? MLs karriär körd för att han ville ha lite utomäktenskapligt skoj med en yngre kvinna?

Har jag missat något?
Citera
2025-10-22, 15:24
Medlem
Vet vi om kvinnan är med i rättssalen ?(dvs att hon fortfarande tycker att det skall bli rättssak ?)
Citera
2025-10-22, 15:36
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockSimba01
Vet vi om kvinnan är med i rättssalen ?(dvs att hon fortfarande tycker att det skall bli rättssak ?)

Hon sitter med i rättsalen. Gråtmild och är traumatiserad av händelsen. Hon har t.o.m gått i terapi för detta tramset..
Luktar psyko om henne..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in