2025-10-22, 13:29
Medlem
Spanien är ganska mongo. En majoriteten är vänsterslödder och woketards. Öppnar sina hjärtan och rövhål för migranter men hatar betalande turister som snart åker hem iofs kan man förstå att man lackar på dyngraka och påtända britter.
Citera
2025-10-22, 13:35
Medlem
Sunimods avatar
Folk från andra länder som skaffar bostad i Spanien.
Jag tycker det är ofattbart då vi matas med information om klimatkrisen som gör det bara varmare och varmare.
Nu i somras så var det mycket varmt i områden runt Valencia och många äldre klarar inte så hög temperatur och knappast trevligt heller att turist med eget boende där står ut.

Det kommer snart vända och lägenheter, radhus och hus kommer säljas billigt om de ens går att sälja.
För infödda i Valencia kommer snart få det löst när turister inte kommer dit på sommaren.
De som lever på turisterna kommer bli arbetslösa.

Eller är det en bluff att de var så varm där i somras?

Jag såg i somras att det är betydligt fler från Tyskland, Nederländerna mm som sökt sig norrut och var på svensk västkusten. Troligen sådana som åkt söderut tidigare.

Folk i Valencia kommer nog snart få gott om billiga bostäder när turisterna åkt därifrån.
Citera
2025-10-22, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så du menar att spanjorer ska själva kunna bre ut sig bäst de vill, och åka till norra Europa för att det börjar bli outhärdligt varmt där på somrarna? Och ja, turisterna där jag bor (inte bara spanjorer) kan jag gärna vara utan.

Då får du väl ge dom den kred o ge dom trettio års turism här innan du börjar gapa åt spanjorerna som dom gett alla bla åka på räntefritt patetiska potatis-svennebananer som under 40 år åkt ner för att supa, skrika, spy, krocka moped, skräpa ner och höjt hus- o hyreskostnader så att dom varken har råd eller får plats…för att Mallorca o Teneriffa kreatur i flock vallfärdar ner där.

Skriv ett inlägg om 30 år här när spanjorns
kört samma runda hos dig
Citera
2025-10-22, 13:46
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Varmare (golfströmmen) så kan ha det varmt och gött även på vintern. Många lägenhetskomplex och stora turistorter med restauranger, golfbanor, sjukvård osv. anpassat för turister. Var liksom först i europa med charterturism, så har man redan blivit stora är det lättare behålla den platsen. Italien är betydligt kallare. Annars är Italien och Grekland trevligare imo (finns säkert trevliga ställen i Spanien också).
Bra poänger! Spanien gick in mer för att göra det till en industri verkar det som. Kanske för att de till skillnad från Italien saknade stora industriföretag. Kan man säga att Italien är kallar dock? Varierar ju. Men visst Sicilien och södra Italien är ju definitvt kallare än Kanarieörna vintertid, men är väl ganska likt södra Spanien?
Citera
2025-10-22, 13:49
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nästan självmål där av dig, finns nog inga som grisar värre på turistorter än ryssar. De är ökända var du än kommer! Britter, svenskar och tyskar har dåligt rykte, men ryssar har rykte om att bli stora problem. Rest en del i tjänsten, inte så mycket som turist så jag vet.
Hatet mot alla turister som bär sig illa åt är helt berättigat.

Sk. "Svenskar" (Om ni önskar sätt in valfri rasistisk term ni vill som kan passa för att ersätta "Svenskar") dvs. de grovt kriminella med Svenska pass är lika om inte mera hatade på turistorterna än alla andra.
Även Spansk Polis blir mycket negativt inställda så fort de hör "suecos", detta som ett resultat av de senaste årens skjutningar och problem i Spanien.
Senast redigerad av RobbanUC 2025-10-22 kl. 13:51.
Citera
2025-10-22, 13:50
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, jag håller med.

Som sagt - jag blev irriterad, det var fantasipriser på vissa muséer för turister, flera hundra kronor för att gå in på Topkapipalatset och Hagia Sophia-moskén (muslimer från andra länder fick dock komma in gratis på moskéerna)! Men som jag skrev, så förstår jag varför de gör så. Och det är frivilligt att gå på muséer. Att ta ut svindyra priser på matställen är mer tveksamt, äta måste ju alla.

Förstår att du var förbannad och det hade jag också blivit. Du utsattes för inget annat än diskriminering.
Hade vi gjort något likande i Sverige så hade det garanterat blivit ett jävla liv följt av bilbränder och kravaller.
Det finns en anledning till varför jag undviker muslimska länder. Sorry, men jag är helt enkelt inte imponerad av dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Såååå, vad bestod idiotevenemanget av.
Du tycks ju veta.

Varför uttala sig när man inte her en aning?
Kan finnas massor av anledningar som man vill hålla i sluten grupp, även på stadens gator.

Oavsett vad det är för evenemang så är det inte OK att börja blockera en allmänn gata och sedan trakassera förbipasserande. Dessa cyklister hade inte varit något problem om man bara låtit de passera, men patrasket ville helt enkelt ha konfrontation.

Undrar om de hade hållit på så om ett gäng anabolahuliganer från Legia Warszawa passerat. Hade nog slutat med utslagna tänder och knäckt näsa.
Istället passar de på att ta ut sina kommunistiska aggressioner på tjejer som försöker passera på cykel.
Citera
2025-10-22, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Ironin är att det är socialt accepterat att hata på turister nu (vem såg det komma?) men ve den som hatar på massinvandring som ju är en extremt mycket skadligare form av "turism" än vanlig turism. Vanlig turism leder inte till folkutbyte.

Så folk vågar som vanligt inte klaga på den verkliga elefanten i rummet, så man "scapegoatar" turister istället. Dumma turister som kommer till Gotland!! De dricker upp vårt vatten!!

Spanien har ju ohyggliga problem med muslimer och afrikaner och ändå väljer man att hata på turister. Dum och dummare!

Exakt vad jag också tänkte. Kanske Spanjorerna vill bli av med turisterna för att skapa lediga hotell åt migranterna? Spanska staten lär betala bättre för rummen än turisterna. Ungefär som det fungerar i UK.
Citera
2025-10-22, 13:54
Medlem
De får väl gå ett steg till dvs varför folk hur ut sina lägenheter till airb och fastighetsägare. De borde vända sig mot sig själva

Sen har turister blivit betydligt fler i massor
Det tillkommit kineser, indier och annat östfolk
Sen Instagram turism på det där alla bara ska fota vissa kända saker och drar runt i massor utan intresse för landet utan bara sina sociala konton!

Tror spanjorerna saknar skandinaverna som ändå var ganska snälla och roliga
Citera
2025-10-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
I Valencia utbröt bråk mellan turister och lokalbefolkningen.
Lokalbefolkning hade tydligen ett "arrangemang" och gillade inte att turister gick rakt igenom arrangemanget.
Det framkommer inte att gatan var officiellt avstängd.
Misstänker att det kommer fler sådana konfrontationer i framtiden. Jag tror att det här bara är början.

Länk till Expressen: https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/turisterna-och-invanarna-i-storbrak-dra-at-helvete/

Usch varför vill folk resa till de landet när dom är så otrevliga..
Citera
2025-10-22, 15:06
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Skulle ALDRIG i mitt liv sätta min fot i ett land och/eller turistort där de inte vill ha mig eller mina pengar. Tror dessa idioter fort skulle ändra sig om alla hade den inställningen och turismen drog sig tillbaks från dessa ställen, med massarbetslöshet och ekonomisk misär, som följd...
Citera
2025-10-22, 15:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Verkar som de skriker "fuera, fuera, fuera", typ "ut, ut, ut". Har spanjorerna fått så mycket EU-pengar nu så att de kan börja ta ton?

Man kanske ska skrika samma nästa gång det står någon spansk turistgrupp med guide och blockerar hela gatan där jag bor?

Vi har mängder med ”turister” här också så ska nog börja skrika ut, ut, ut åt dem också men får väl lära sig det på språket våra turister förstår.
Risken är väl att man blir anmäld för HMF.
Citera
2025-10-22, 15:51
Medlem
Bara att möta det genom att välja bort dem som semesterland, pensionsbostad och att handla deras produkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in