Citat:
De får väl gå ett steg till dvs varför folk hur ut sina lägenheter till airb och fastighetsägare. De borde vända sig mot sig själva
Sen har turister blivit betydligt fler i massor
Det tillkommit kineser, indier och annat östfolk
Sen Instagram turism på det där alla bara ska fota vissa kända saker och drar runt i massor utan intresse för landet utan bara sina sociala konton!
Tror spanjorerna saknar skandinaverna som ändå var ganska snälla och roliga
Sen har turister blivit betydligt fler i massor
Det tillkommit kineser, indier och annat östfolk
Sen Instagram turism på det där alla bara ska fota vissa kända saker och drar runt i massor utan intresse för landet utan bara sina sociala konton!
Tror spanjorerna saknar skandinaverna som ändå var ganska snälla och roliga
Det har varit lite för lätt att köpa fastigheter i Spanien. Spanjorerna har lättvinnligt sålt både tomtmark, fastigheter och affärsverksamhet till diverse maffia konstellationer vars enda syfte är att tjäna en hacka. Sedan rår de själva inte på dessa övermäktiga affärsmän som finansierat lägenhetsimperium med kokainpengar.
Istället ger man sig på en turist som dricker öl och fotar en palm i solnedgång.
Citat:
Nu är ju inte alla spanjorer genuint otrevliga, utan det är små falanger ofta vänsterpatrask som slösat bort sitt liv på att röka braj på stranden istället för att utbilda sig, skaffa jobb/affärsverksamhet och köpa sin egen lägenhet.
Citat:
Skulle ALDRIG i mitt liv sätta min fot i ett land och/eller turistort där de inte vill ha mig eller mina pengar. Tror dessa idioter fort skulle ändra sig om alla hade den inställningen och turismen drog sig tillbaks från dessa ställen, med massarbetslöshet och ekonomisk misär, som följd...
Under pandemin 2020 kunde man få sin röv kysst av spanjorer för att man skulle turista hos dem. Folk stannade hemma 2020 på grund av pandemin, 2021-2022 på grund av dålig ekonomi efter pandemin och tog sedan igen allt med råge från 2023 fram tills nu.
Jag var på Ibiza 2022 och har sedan dess inte varit i Spanien. Istället satsade jag på Italien, Grekland, Rumänien och Kroatien där man kände sig välkommen.
Upplevde greker och rumäner som otroligt trevliga och gästvänliga.