Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jo såklart, men det är inte de anställda som gör de stora vinsterna. Lönerna är låga i dom länderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det är inte turisternas fel egentligen, men den lokalbefolkning som ger sig på dem vet väl inte vart de ska gå annars med sitt hat. Kanske borde regeringen införa något slags reglering som skyddar lokalbefolkningen. I Turkiet har de t.ex. olika priser för turkiska medborgare och turister på en hel del ställen, t.ex. de statliga muséerna. Det upplevde jag som turist som orättvist, men samtidigt förstår jag dem - på så sätt kan de tjäna pengar på turisternas intresse samtidigt som priserna inte blir så höga att vanliga turkar inte kan gå på muséet.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg, det är lite svårt för en luspank vänstermupp att ge sig på en fastighetsägare som är omringad av livvakter och biffiga anabolamän från Bulgariska Maffian.
Då är det klart lättare att börja mucka gräl med en blond tjej på cykel. Det är bara ren feghet.
Vad spaniens regering borde göra är att satsa mer på industri, forskning och konsulttjänster. Sluta att förlita sig så mycket på turism. Sedan kanske de kan fundera på att höja reallönerna för sina invånare.
Det du berättar att turkarna gör är jag tyvärr inte imponerad av. Skall vi ta högre avgift för turkar på McDonalds i Stockholm för alla vet ju att turkar ställer till problem och bråk? Varför inte behandla alla människor lika oavsett varifrån de kommer?