2025-10-22, 11:46
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
För fan, använd din halvhjärna eller vad som återstår av den.
Hur vet du att ägaren ringde han? Du har endast fettots ord.
Mycket möjligt att ägaren ringde upp han, lite osvenskt men han tyckte väl att han blev orättvist behandlat vilket jag kan förstå efter att ha blivit målmedvetet provocerad av ett rasistgäng.

Marcus gick ju ut i media efter att han blivit kontaktad av ägaren. Kikar du på omdömena av restaurangen på deras Facebook, så har de usla omdömen och kommentarer innan Marcus besökte restaurangen. Vad har du för belägg att Marcus är rasist? Skulle verkligen en fullfjädrad rasist besöka (och gynna) en restaurang som ägs av invandrare? Knappast va?

Blir en kund uppringd av en restaurangägare, pga en recension, tycker jag inte det är konstigt att kunden vädrar detta till media - det är minst sagt ett jävla övertramp och oskick av ägaren. Det ägaren bör göra, är att laga bra och god mat (vilket han inte verkar göra i större omfattning enligt Facebook), dessutom ska varken ägaren eller hans personal punktmarkera eller stirra ut matgästerna medan de äter (vilket de verkar göra på regelbunden basis, enligt många många gäster). Har ägaren krav på hur stora och många portioner en gäst får ta, ska det tydligt framkomma INNAN kassan, så kunden själv kan bedöma om det är värt att äta på stället. Ägaren har gjort många fel. Häpnadsväckande. Och hans ursprung, har givetvis inget med saken att göra - dock verkar han vara usel på att driva restaurang.
Citera
2025-10-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Valuta för pengarna. Är inte en stor portion hemlagad mat valuta för 129 kronor? Du får ju knappt en kebab med bröd för det nuförtiden.

Nej försök inte med ”valuta för pengarna”. Du är en snål lantis som saknar vett och etikett helt enkelt och det är vad det är men försök inte linda in det i något annat.

Du är en verklighetens Ove Sundberg.

När det är lunch bufe på serveringar som har arbetare som som målgrupp och det kostar 120-130 kr är det normalt att man backar och äter två tallrikar om man vill, så är det över hela Sverige.

Det är småstadsborna och lantisarna som är dom coola i det här landet.
Fråga en dansk vad han tycker om stockholmare. Och alla britter, tyskar och danskar osv
är betydligt mer intresserade av kulturarvet på landsbygden och naturen än Sveriges kassa "storstäder".
Citera
2025-10-22, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Blir en kund uppringd av en restaurangägare, pga en recension, tycker jag inte det är konstigt att kunden vädrar detta till media...
Jag har faktiskt blivit uppringd av en krögare efter en recension. Han bad om ursäkt för att krogen tabbat sig vid mitt besök, och ville bjuda mig och mitt sällskap på en lunch för att ge dem en ny chans.

Det samtalet var dock positivt till skillnad från det Marcus fick.

Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Lägg ner ditt fåniga teoretiska snack. Verkligheten överträffar oftast teorin.
Teori är så nära verkligheten eller sanningen man kan komma.

Du tänker antagligen på "Verkligheten överträffar dikten."
Senast redigerad av Stiffinger 2025-10-22 kl. 11:54.
Citera
2025-10-22, 11:52
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag har faktiskt blivit uppringd av en krögare efter en recension. Han bad om ursäkt för att krogen tabbat sig vid mitt besök, och ville bjuda mig och mitt sällskap på en lunch för att ge dem en ny chans.

Det samtalet var dock positivt till skillnad från det Marcus fick.

Det är så det ska fungera, om ägaren har rent mjöl i påsen och är en seriös företagare. Grattis!
Citera
2025-10-22, 11:56
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
När det är lunch bufe på serveringar som har arbetare som som målgrupp och det kostar 120-130 kr är det normalt att man backar och äter två tallrikar om man vill, så är det över hela Sverige.

Det är småstadsborna och lantisarna som är dom coola i det här landet.
Fråga en dansk vad han tycker om stockholmare. Och alla britter, tyskar och danskar osv
är betydligt mer intresserade av kulturarvet på landsbygden och naturen än Sveriges kassa "storstäder".

Ok med att käka 2 tallrikar det är inom hyfs, vett och etikett , det har inget med mitt inlägg att göra.

Avskrädet jag svarade på sa att när det är buffé så ska man få ”valuta för pengarna” och äta tills man storknar och gav ett eget exempel på när han själv minsann åt 20(!) slicer på Pizza Hut och var stolt över det. Fick även undvika att äta kanterna bara så han kunde trycka i sig mer.

Låter det som normalt beteende? Låter det som att man bara vill ha ”valuta för pengarna”? Nej. Det låter som äckligt WT-beteende och det hör inte hemma någonstans. Buffé eller inte buffé.

Sen har du rätt i att jag borde använt ”White Trash” i stället för lantisar, det var orättvist mot bönderna
Citera
2025-10-22, 12:00
Medlem
swebarbs avatar
Varför blir så många härinne arga och kränkta att en snubbe åt lite mycket på en satans buffe? Förstår inte hypen kring detta. Alla verkar försvara den snåla jävla ägaren istället
Citera
2025-10-22, 12:07
Medlem
Jazkers avatar
Här är buffélagen, verkar däremot inte vara samma författning som denne restaurangägare tagit del av:
https://www.myntorlando.com/what-are-the-rules-of-buffet/

Citat:
1. Använd rena tallrikar : Använd alltid en ren tallrik när du besöker buffén.

2. Börja med sallader och förrätter: Börja din måltid med lättare rätter som sallader och förrätter innan du går vidare till huvudrätten.

3. Använd serveringsredskap : Använd de serveringsredskap som finns tillgängliga för att undvika att kontaminera maten och upprätthålla hygienen.

4. Undvik att överbelasta din tallrik: Ta små portioner av varje rätt för att undvika spill och se till att alla kan prova varje rätt.

5. Undvik dubbeldoppning : Använd en ren tallrik eller ett nytt redskap varje gång du kommer tillbaka för att hämta mer mat för att undvika dubbeldoppning och att maten kontamineras.

6. Släng inte mat: Ta bara det du kan äta och undvik att slösa mat.

7. Var hänsynsfull : Var hänsynsfull mot andra gäster och håll inte uppe kön eller snoka åt dig av de berömda rätterna.

8. Håll bufféområdet rent: Kassera dina använda tallrikar och bestick på rätt sätt och håll platsen ren för nästa person.

9. God hygien: Tvätta händerna före och efter måltider för att upprätthålla god hygien.

Möjligen har Marcus brutit mot § 4, men jag tror det saknas prejudikat på detta.
Citera
2025-10-22, 12:26
Medlem
Typiskt vissa personer har ingen förmågan att mätta efter storlek i portion...
De och ni måste lära er att ätas efter hur stor portion är varje gången...

Djursjäl går i onödan...
Citera
2025-10-22, 12:31
Medlem
Markus är ett matvrak men buffé är väl buffé för fan.
Citera
2025-10-22, 12:35
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer

Ja precis, tanken är väl att man ska äta så mycket man vill eller klarar av att äta. Och gjorde han det så förstår jag inte problemet. Men ägaren förstår inte vitsen med buffe då
Citera
2025-10-22, 12:50
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Fast fyra pannbiffar är inte så mycket. Det borde restaurangen tåla.
Citera
2025-10-22, 12:55
Medlem
george.sthlms avatar
Man blir ju lite sugen på att prova deras pannbiffar.

Hur gör man för att tillförsäkra sej att Marcus inte varit där innan och tagit all biff ?

skulle ju vara surt om man kom dit och pannbiffen var slut och allt som fanns var lite
rester av en gammal flygande jakob
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in