2025-10-22, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag reflekterar över följande. Enligt uppgifter som presenterats av Dumpen sker majoriteten av övergreppen inom familjen eller av en närstående person. Innebär detta att alla pedofiler även har en dragning till incest, eller hur bör dessa uppgifter tolkas? Är pedofiler i så fall skadade i dubbel bemärkelse, med både pedofili och incestläggning?
Anser att din reflektion hör hemma som offtopic då trådreglerna säger att man inte skall diskutera pedofili här.
Men kommer ändå besvara, Dumpen anser att alla de tagit även de som gjort ett misstag med en överkåt 14åring eller de som pratat med en mamma som spelat med för att behålla hennes intresse är pedofiler. Nu rör det sig väl generellt om mindre barn med mammorna, men det är nog lätt att i dåligt omdöme dras med och prata om olämpligheter, även om det inte är rätt så är det manipulation ifrån start till slut ifrån Dumpens sida.

Anova har kommenterat detta i en tidningsintervju att övervägande de som ringer pga dumpen har problem med sexmissbruk som lett dem ner en dålig bana.
Alltså är inte alla som hängts ut pedofiler. Då pedofili är något specifikt och inte en stämpel som kan tillämpas på alla. Inte alla förövare är pedofiler och inte alla pedofiler är förövare som har sagts här tidigare.

Men tillbaks till din reflektion, du slänger ur dig ett ord som sticker ut "ALLA".
Gillar ALLA hetrosexuella män ALLA kvinnor oavsett form och utseende?
Gillar ALLA hetrosexuella kvinnor ALLA män oavsett utseende, form och personlighet?
Samma med homosexuella, gillar alla homosexuella alla som är av samma kön? Oavsett läggning, utseende, personlighet med mera?

Incest är något helt annat än pedofili, de är skilda.
Någon som är pedofil skulle uppenbarligen ha lättare att ge sig på sina egna eller närstående barn, de fall som påpekas är sådana som faktiskt kan tänka sig incest och har lägligt tillgängliga barn i sin närhet.
Man säger ändå att många pedofiler lever utan att agera på detta.

Sedan du som är dumpen följare och supporter borde ju ha koll på att flera som är uthängda har egna barn som inte har varit utsatta för övergrepp. Svårt att säga utifrån utan all info, men överlag så är det väl sådär 2 barn som klivit fram och kommit med i andra tidningar om att deras styvfar blivit uthängd och då berättat om sina erfarenheter. Samma här, man får ju lita på dem men kan också vara osant. Vi har inte all information om något. Med tanke på nr 3, fritidsledaren gustav som nu var uppe i rätten och domstol ansåg att vittnen inte är pålitliga då de kan blivit undervisade i vad de skall säga och hur de skall bete sig. Allt vi har är vittnesmål och som domstol påvisat kan man inte ta ord för ord exakt vad som sägs.

Så av alla uthängda är det många som har barn och det bara är fåtal som klivit fram.

Alltså är svaret på din fråga hypotetiskt nej, inte alla pedofiler är intresserade av incest baserat på den info och fakta vi har att tillgå med.
Citera
2025-10-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Anser att din reflektion hör hemma som offtopic då trådreglerna säger att man inte skall diskutera pedofili här.
Men kommer ändå besvara, Dumpen anser att alla de tagit även de som gjort ett misstag med en överkåt 14åring eller de som pratat med en mamma som spelat med för att behålla hennes intresse är pedofiler. Nu rör det sig väl generellt om mindre barn med mammorna, men det är nog lätt att i dåligt omdöme dras med och prata om olämpligheter, även om det inte är rätt så är det manipulation ifrån start till slut ifrån Dumpens sida.

Anova har kommenterat detta i en tidningsintervju att övervägande de som ringer pga dumpen har problem med sexmissbruk som lett dem ner en dålig bana.
Alltså är inte alla som hängts ut pedofiler. Då pedofili är något specifikt och inte en stämpel som kan tillämpas på alla. Inte alla förövare är pedofiler och inte alla pedofiler är förövare som har sagts här tidigare.

Så av alla uthängda är det många som har barn och det bara är fåtal som klivit fram.

Alltså är svaret på din fråga hypotetiskt nej, inte alla pedofiler är intresserade av incest baserat på den info och fakta vi har att tillgå med.

Det är vidrigt hur du ursäktar gäddorna beteende
Lätt att dras med? Ja det är nog lätt om dom både har ett skevt tändningsmönster, bristande omdöme och empati

Sen har du helt rätt i att alla är inte pedofiler, men för dom barn som drabbas så blir inte skadorna mindre för att gäddan råkar vara en sexmissbrukare istället för pedofil

Sen blir inte gäddornas vidrigheter mindre allvarliga bara för att dom inte känner attraktion till sina egna barn utan bara dras till incest mellan en annans mor och dotter eller mor och son relation

Men det är ju klart, vissa tycker att dåligt omdöme är en förmildrande omständighet när det gäller att vilja förgripa sig på barn
Citera
2025-10-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Lätt att dras med? Ja det är nog lätt om dom både har ett skevt tändningsmönster, bristande omdöme och empati

Sen har du helt rätt i att alla är inte pedofiler, men för dom barn som drabbas så blir inte skadorna mindre för att gäddan råkar vara en sexmissbrukare istället för pedofil

Sen blir inte gäddornas vidrigheter mindre allvarliga bara för att dom inte känner attraktion till sina egna barn utan bara dras till incest mellan en annans mor och dotter eller mor och son relation

Men det är ju klart, vissa tycker att dåligt omdöme är en förmildrande omständighet när det gäller att vilja förgripa sig på barn
Det är tur du är utbildad psykolog och har bättre kunskap än mig och andra i hur folk beter sig och varför.
Det finns många anledningar till att få bristande omdöme och göra saker som är fel.

Ta dig själv som exempel, du är här och kallar folk du aldrig mött eller känner till för svin, vidriga med mera. Ibland släpper du ditt filter och ibland har du koll på vilka ord du använder för att beskriva vad du anser som monster.

Du kallar dig själv för humanist och ser inte felet i att dehumanisera folk.

Du går själv över många gränser utan att tänka dig för och slits med i strömmen, något som blir påverkat utav den flock du följer. Människan är flockdjur och behöver en tillhörighet, folk som landar utanför flocken har lätt för att göra dumma saker.

Det krävs djupa psykologiska utvärderingar för att ta reda på varför något blivit fel.
Men folk du kallar AS och andra nedsättande ord har fångats innan riktig skada skett, visst i vissa fall så har de redan tagit ett snedsteg, men dessa är få i mängden.

Dumpen ger sig på folk som är lätta att övertala och förmå att begå fel. Folk som hade behövt hjälp innan något blir värre.
Du och dina kompisar är ju duktiga på att försöka driva folk längre ner. Ta Bohlins, här är man så på för att göra person så desperat att han skall ta sitt liv. Samma desperation som kan leda till att ett riktigt barn faktiskt råkar illa ut. Desperation som inte uppmanar att söka vård utan snarare att ta substanser eller överkonsumera alkohol (förövrigt anser jag att all konsumtion utav alkohol är överkonsumtion, men det är en annan sak), i dessa tillstånd med substans i kroppen är det än lättare att göra fel. Så som söka efter svaga individer, alltså barn.

Sedan ger sig dessa individer på allt och alla som råkar vara runt om, ta Tykarpsgrottan där ex frun varit inne och påpekat att deras agerande skadar henne och inte honom.

Det visar hur denna håla av folk som hittat sin flocktillhörighet i fel människor landat i en ond spiral som spårar ur mer och mer, normen flyttas och värre saker accepteras i "kampen för det goda".

Vore bättre att ge människor som landat fel möjligheten att göra rätt, men många tycks snarare fokuserade på straffet och smärtan man kan åverka snarare än nyttan för samhället i att personen har stabilt jobb och regelbundet går och får vård samt arbetar med orsaken till varför det blivit fel.

Majoriteten utav de uthängda hade gått att vårda och hjälpa där dessa straff är kontraproduktiva och har en chans att snarare göra mer skada än nytta.
Få tal kan jag hålla med i är hopplösa och behöver mer drastiska åtgärder, men det är fortfarande inte rätt att civilsamhället på detta sätt terroriserar och straffar.

Var finns måttstocken i hur straffen blir? Det tycks som att vissa som gjort riktigt grova saker glöms bort medans andra som inte gjort så grova saker råkar ut för hårdare straff. För att det är någon som tycker konfrontationen var intressant eller rolig, möjligen för att individen bor nära så man kan gå bort och förfölja dem eller ta bilder på deras hus och familj med mera.

Det är alltså individer som anser sig friska och uppenbarligen vidgat sina vyer för vad som är fel och tillsammans övertalar varandra att det är rätt de de håller på med. Du har själv sagt att du inte gillar allt som Gräv gör och även samma för Dumpen.
Citera
2025-10-22, 13:55
Medlem
FantomenOchGurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vegetationens gulnad skvallrar om att videon är från nu. Jag pratade med en göteborgare på Facebook och hen bekräftar att vegetationen på platsen ser ut precis sådär nu.

Det är dags att polisanmäla Sara för vilket brott det nu är att ljuga om hälsostatus för att kunna skolka från rättegångar.

Gårdagens inlägg på X

Citat:
Som cancersjuk bär jag döden med mig i en väska över axeln. Remmens längd beror på dagsform. När remmen är kort och väskan nära inpå känns det onödigt att köpa ny vinterjacka. När remmen är lång kommer forskningen att snuva döden på en kropp.

När remmen är som kortast och kroppen som sämst tvingas jag lägga mitt stoiska jag på hyllan. Ber om hjälp.
Sköterskan ska prata med läkaren.
Om och om igen.

Känner hur tumörerna växer och bukhålan blir trång. Åker in i tystnad när solen precis gått upp.
Hatar att vara svag, och sedan hatar jag mig själv för att jag inte tillåter mig att vara svag.

När remmen är som kortast, finns inget annat val än att åka in.
Ber akutläkaren om en undersökning.
Säger att cancern kommit tillbaka.
I journalen står att läsa ”ger patienten lugnande besked om att hon inte behöver oroa sig. Hon mycket missnöjd med att bli hemskickad”

Uberföraren tittar bak mot baksätet med orolig blick. Remmen kan inte bli kortare och vägen till akuten känns lång.

Men läkaren suckar igen.
-Du var här i förra veckan. Du får mer morfin.
Patienten är återigen ”mycket missnöjd”

Tiden går. Bestämmer mig för att leva och lyssna på vården.
Hypokondrisk är inte klädsamt.

DÅ får jag tid för röntgen och läkarundersökning.
-Du har ett återfall , säger läkaren.
-Jo, det vet jag, svarar jag. Kommer jag att dö?
-Det vet jag inte, men du måste in på magnetröntgen. Det kan inte vänta.
Vill krama läkaren som förstår.

Döden känns inte lika mörk som vissa delar av mänskligheten, så jag är inte rädd. Tanken på mina nära gör mig ödmjuk.
För dem gör jag allt.
-Är det inte farligt att vänta flera veckor på magnetröntgen?
Sköterskan: ”kan förstå att det är jobbigt att vänta men det är svårt att få tid.”
Jag bryr mig inte om vad hon förstår.
Vill bara veta om det är farligt att vänta.
-Det är ingen fara. Hon hade rätt.
Tills en knöl drog igenom bukväggen.
Knölen heter förlorad tillit.

Andas in Fredrik Vikströms melodi.
Vikström är som tumörernas Dirty Harry.
Schmack, Schmack. Istället för Clintans rykande revolver har han lagt ner cellgiftspumpen.
I siluett mot solnedgången lämnade han dödens väntrum bakom sig.
Han tackade nej till döden och skrev en manual.
En bruksanvisning som förklarar vad man kan göra när cancern ställer döden i farstun.

Men så blir remmen kort igen.
Skriver till kontaktsköterskan. Jag blöder.
Tystnad.
På natten loggar jag in.
Kanske har jag missat ett svar. Svar på magnetröntgen: ”Kurativ kirurgi ej möjlig, således palliativ situation”

Remmen blir till en strypsnara. Med fiskarna gråter vi i flera timmar. Acceptans. Måste skynda mig att bli klar här innan jag är färdig.

Men sedan vaknar Patrik.
Hans blick ställer sig som en barriär mellan mig och döden och orden: ”du klarar väl detta?” kapar axelremmen så döden ramlar ut.
-Jag lovar, kommer inte lämna er.
Förstår att döden kräver sitt offer, så jag släpper min stoiska själ och ber om hjälp.

”But it's written in the starlight
And every line in your palm”
Operationssalens högtalare spelar Dire Straits och min tålmodige Brother in Arms väntar i sjukhusets cafeteria. När dagen är klar sitter porten monterad, redo att släppa in giftet som ska döda cancern som ockuperar min kropp.

Porten är på plats och nu börjar framtiden
Citera
2025-10-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag reflekterar över följande. Enligt uppgifter som presenterats av Dumpen sker majoriteten av övergreppen inom familjen eller av en närstående person. Innebär detta att alla pedofiler även har en dragning till incest, eller hur bör dessa uppgifter tolkas? Är pedofiler i så fall skadade i dubbel bemärkelse, med både pedofili och incestläggning?
Kan ju även vara så att det helt enkelt ofta är de som är de lättaste offren. Och sen är det heller inte alla som begår övergrepp på barn som är pedofiler, plus förstås att det inte är alla pedofiler som begår övergrepp på barn.
Citera
2025-10-22, 18:26
Medlem
Citat:
Det är tur du är utbildad psykolog och har bättre kunskap än mig och andra i hur folk beter sig och varför.
Det finns många anledningar till att få bristande omdöme och göra saker som är fel.

Ta dig själv som exempel, du är här och kallar folk du aldrig mött eller känner till för svin, vidriga med mera. Ibland släpper du ditt filter och ibland har du koll på vilka ord du använder för att beskriva vad du anser som monster.

Du kallar dig själv för humanist och ser inte felet i att dehumanisera folk.

Du går själv över många gränser utan att tänka dig för och slits med i strömmen, något som blir påverkat utav den flock du följer. Människan är flockdjur och behöver en tillhörighet, folk som landar utanför flocken har lätt för att göra dumma saker.

Det krävs djupa psykologiska utvärderingar för att ta reda på varför något blivit fel.
Men folk du kallar AS och andra nedsättande ord har fångats innan riktig skada skett, visst i vissa fall så har de redan tagit ett snedsteg, men dessa är få i mängden.

Dumpen ger sig på folk som är lätta att övertala och förmå att begå fel. Folk som hade behövt hjälp innan något blir värre.
Du och dina kompisar är ju duktiga på att försöka driva folk längre ner. Ta Bohlins, här är man så på för att göra person så desperat att han skall ta sitt liv. Samma desperation som kan leda till att ett riktigt barn faktiskt råkar illa ut. Desperation som inte uppmanar att söka vård utan snarare att ta substanser eller överkonsumera alkohol (förövrigt anser jag att all konsumtion utav alkohol är överkonsumtion, men det är en annan sak), i dessa tillstånd med substans i kroppen är det än lättare att göra fel. Så som söka efter svaga individer, alltså barn.

Sedan ger sig dessa individer på allt och alla som råkar vara runt om, ta Tykarpsgrottan där ex frun varit inne och påpekat att deras agerande skadar henne och inte honom.

Det visar hur denna håla av folk som hittat sin flocktillhörighet i fel människor landat i en ond spiral som spårar ur mer och mer, normen flyttas och värre saker accepteras i "kampen för det goda".

Vore bättre att ge människor som landat fel möjligheten att göra rätt, men många tycks snarare fokuserade på straffet och smärtan man kan åverka snarare än nyttan för samhället i att personen har stabilt jobb och regelbundet går och får vård samt arbetar med orsaken till varför det blivit fel.

Majoriteten utav de uthängda hade gått att vårda och hjälpa där dessa straff är kontraproduktiva och har en chans att snarare göra mer skada än nytta.
Få tal kan jag hålla med i är hopplösa och behöver mer drastiska åtgärder, men det är fortfarande inte rätt att civilsamhället på detta sätt terroriserar och straffar.

Var finns måttstocken i hur straffen blir? Det tycks som att vissa som gjort riktigt grova saker glöms bort medans andra som inte gjort så grova saker råkar ut för hårdare straff. För att det är någon som tycker konfrontationen var intressant eller rolig, möjligen för att individen bor nära så man kan gå bort och förfölja dem eller ta bilder på deras hus och familj med mera.

Det är alltså individer som anser sig friska och uppenbarligen vidgat sina vyer för vad som är fel och tillsammans övertalar varandra att det är rätt de de håller på med. Du har själv sagt att du inte gillar allt som Gräv gör och även samma för Dumpen.

vill man förgripa sig på barn så är man ett svin och jag har inget till övers för sånna kräk

Jag behöver inte lära känna personer som agerar sexuellt mot barn, jag avskyr dom och jag tänker aldrig ha någon i min bekantskapskrets, jag skulle utan problem tipsa dumpen om det kom fram att min bästa vän visade sig vara en gädda

Och vad får du det ifrån att jag skulle gå över gränser utan att tänka mig för? Jag tänker igenom saker o ting noga innan jag agerar

Och gäddor som utförligt beskriver hur dom skulle vilja förgripa sig på barn, vissa som dessutom påstått sig utfört det tidigare
Dom chattar under olika lång tid med någon som utger dig för att vara pedofilmamma eller ett minderårigt barn där dom uttrycker hur dom skulle begå sexuella övergrepp och du väljer att kalla det för ett "litet snedsteg"

Bara för att det visar sig vara en vuxen fiskare på andra sidan så är gäddans uppsåt fortfarande lika avskyvärt

Och jag håller med dig fullständigt, gäddorna behöver hjälp men när dom själva inte inser hur vidrigt och farligt deras beteende är så är det definitivt på sin plats att gäddan får en ordentlig väckarklocka

Och sen är det rätt tröttsamt att du kallar folket på gräv för mina vänner, jag känner dom knappt och skriver sällan där och jag kan definitivt inte ta ansvar för deras handlingar utan enbart mina egna
Citera
2025-10-22, 18:36
Medlem
Poliser låtsas vara sugardaddies – stämmer sexträffar med unga
22 oktober 2025 17:00

Polisen tror att de yngsta barnen som säljer sex som sugarbabies är 13 år gamla. Nu ska polisen leta upp barnen – genom att wallraffa som sugardaddies och stämma sexträffar med dem. Allt med syftet att erbjuda hjälp.

När en vuxen köper sex av ett barn så blir barnen offer för sexualbrott. Den nya satsningen från polisen i södra Sverige har som mål att hitta barn i sugardejtingmiljöer och hjälpa dem att lämna.

Den här sexhandeln har länge kunnat ske under polisens radar. Ofta rör det sig om barn med stökiga hemförhållanden, självskadebeteende och någon form av psykisk funktionsnedsättning. Enligt polisen visar deras utredningar att barnen ofta saknar socialt skyddsnät.

https://www.sydsvenskan.se/skane/pol...ffar-med-unga/
Citera
2025-10-22, 18:37
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
618 är ett klassiskt exempel av flera. Att jag vill få det att framstå som det du hävdar stämmer inte. Det har du hittat på själv.
Dumpen har varit i riksdagen flera gånger. Snart har de tom. fått till lagändringar pga. sitt arbete.

Du menar Jimmies debattartikel? Det har han skrivit massor sen 2010 utan att det nödvändigtvis blir någon lagändring. Händer inte mycket från Jimmie alls om vi ska vara ärliga.
Citera
2025-10-22, 18:42
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Poliser låtsas vara sugardaddies – stämmer sexträffar med unga
22 oktober 2025 17:00

Polisen tror att de yngsta barnen som säljer sex som sugarbabies är 13 år gamla. Nu ska polisen leta upp barnen – genom att wallraffa som sugardaddies och stämma sexträffar med dem. Allt med syftet att erbjuda hjälp.

När en vuxen köper sex av ett barn så blir barnen offer för sexualbrott. Den nya satsningen från polisen i södra Sverige har som mål att hitta barn i sugardejtingmiljöer och hjälpa dem att lämna.

Den här sexhandeln har länge kunnat ske under polisens radar. Ofta rör det sig om barn med stökiga hemförhållanden, självskadebeteende och någon form av psykisk funktionsnedsättning. Enligt polisen visar deras utredningar att barnen ofta saknar socialt skyddsnät.

https://www.sydsvenskan.se/skane/pol...ffar-med-unga/

Borde klassas som försök till sexköp.

Men snutarna har gjort detta länge iofs.
Citera
2025-10-22, 18:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Men tillbaks till din reflektion, du slänger ur dig ett ord som sticker ut "ALLA".
Gillar ALLA hetrosexuella män ALLA kvinnor oavsett form och utseende?
Gillar ALLA hetrosexuella kvinnor ALLA män oavsett utseende, form och personlighet?
Samma med homosexuella, gillar alla homosexuella alla som är av samma kön? Oavsett läggning, utseende, personlighet med mera?

Incest är något helt annat än pedofili, de är skilda.
Någon som är pedofil skulle uppenbarligen ha lättare att ge sig på sina egna eller närstående barn, de fall som påpekas är sådana som faktiskt kan tänka sig incest och har lägligt tillgängliga barn i sin närhet.
Man säger ändå att många pedofiler lever utan att agera på detta.

Sedan du som är dumpen följare och supporter borde ju ha koll på att flera som är uthängda har egna barn som inte har varit utsatta för övergrepp. Svårt att säga utifrån utan all info, men överlag så är det väl sådär 2 barn som klivit fram och kommit med i andra tidningar om att deras styvfar blivit uthängd och då berättat om sina erfarenheter. Samma här, man får ju lita på dem men kan också vara osant. Vi har inte all information om något. Med tanke på nr 3, fritidsledaren gustav som nu var uppe i rätten och domstol ansåg att vittnen inte är pålitliga då de kan blivit undervisade i vad de skall säga och hur de skall bete sig. Allt vi har är vittnesmål och som domstol påvisat kan man inte ta ord för ord exakt vad som sägs.

Va bra att några gäddor har kontaktat Anova.
Det visar att de blev påverkade av att ha fastnat i Dumpens nät och önskar en förändring.
Jag önskar dessa gäddor lycka till.
Citera
2025-10-22, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Va bra att några gäddor har kontaktat Anova.
Det visar att de blev påverkade av att ha fastnat i Dumpens nät och önskar en förändring.
Jag önskar dessa gäddor lycka till.
Sluta ljug, du önskar ingen lycka.
Så som den artikeln ifrån expressen med mannen som gjort allt vad Dumpen anser att de skall göra så som söka hjälp och försökt få jobb med mera.
Men dumpen vägrar ta bort artikeln som hindrar honom ifrån att få jobb.

Och där har vi dig och stötta detta, du skiter i om någon söker hjälp. Du har dessutom yttrat dig om att de skulle vara obotliga. Så sluta ljug.
Citera
2025-10-22, 19:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87

Jag förstår din upprördhet.
Det här med att dåligt omdöme skulle vara en förmildrande omständighet är intressant.
Gäller det allt dåligt som folk gör?
Är det förmildrande att många som begår grova våldsbrott har haft en dålig uppväxt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in