Citat:
Ursprungligen postat av
marytrader
Det här åtalet är ju helt obegripligt. Vilken åklagare är det som vill döma en man för att han försökt pussa en tjej? Hur skall man annars bli ihop med någon man gillar, det börjar väl alltid med en puss? Det här är som sharia-lagar i mellanöstern. Hur tänker åklagaren, att man frågar först, är det ok att jag pussar dig? Vem gör det liksom. Helt absurt, och dessutom kostar ju rättegången pengar och upptar tid helt i onödan. Det här måste vara den mest märkliga händelsen i svenskt rättsväsende. Om någon misstolkar om någon är intresserad och pussar någon av misstag så får ju personen be om ursäkt och så går man vidare. Personen som blir pussad kan ju också ha gett helt felaktiga signaler utan att förstå det själv. Shit happens.
Jag måste vara seriesexualförbrytare så många gånger jag feltolkat att en tjej vill hångla på fyllan. Den enda som känner sig kränkt är väl den som tolkar signalen fel och måste skamset inse att man inte fick till det.
Poängtera vill jag såklart göra att om man försöker igen, eller med våld försöker igen efter blivit avvisad så är det inte okej. Så svårt det här i och med att det ska ha varit två pussar...