2025-10-21, 21:08
Medlem
Det sjuka var att detta var på nyheterna idag och då står en tjomme och säger att anledningen till att man mätt höga koncentrationer i Söderhamn beror på arbetslösheten och BARNFATTIGDOMEN där. Barnfattigdom i Söder-fucking-hamn?

Alltså folk saknar helt perspektiv och säger vilken sosseskit som helst för att arbetande människor ska beskattas ännu mer och försöka hjälpa losers med bidrag. Man tänker att barnfattigdom är vad man kan ha i skitländer i tredje världen som Sydsudan men att folk knarkar för att deras barn inte har råd till att få en iPhone?

Tidsfråga innan man inför något bidrag för att alla barn ska få ha råd med en iPhone och därmed undgå knarkträsket.
Citera
2025-10-21, 21:24
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Av vilken anledning är det rimligare att vi som hellre väljer lättare droger framför dom tunga (alkohol) bara skall sluta? skall vi kapitulera och misshandla våra kroppar för att regeringen valt att lägga cannabis marknaden på kriminella invandrare menar du?

Vi rökte cannabis långt innan Sverige fick problem med gängkriminalitet, vi har skrikit under alla dessa år som invandrarklanerna byggt stora kapital - den som inte lyssnat och inte agerat är boven i dramat, inte vi som använder cannabisen, desto tidigare folk med din mentalitet kan sammankoppla detta desto tidigare kan vi börja sponsra vita marknader istället.

Nej vi kommer INTE vika oss hur mycket du än tjatar om det, hade hellre suttit i fängelse halva livet än att begränsa mig till att berusa mig med enbart lösningsmedel, för berusa mig kommer jag passa på att göra så fort det finns utrymme till det i vardagen, livet är på tok för kort för att inte berusa sig vid varje tillfälle man får.

Cannabis kommer aldrig bli lagligt i Sverige
Vi ser ju hur värdelöst det funkat i USA
Då de bara fått ännu mer gäng efter
Citera
2025-10-22, 01:39
Medlem
Hur har bidragsberoende råd med cannabis?
Citera
2025-10-22, 02:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Hur har bidragsberoende råd med cannabis?
Hur mycket tror du att cannabis kostar, hur mycket tror du man använder åt gången och hur svårt tror du det är att bara att låta bli att röka?
Citera
2025-10-22, 02:36
Medlem
zombie-nations avatar
Har bara kollat första, reagerade negativt på ett par saker. Men en sak jag gillade var berättarens språk. Det var småbrutalt.
Citera
2025-10-22, 03:49
Medlem
Pungsvings avatar
Om det kommer från SVT så är det lögn.
Citera
2025-10-22, 05:31
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
SVT går inte att se på längre. De hatar svenskar och älskar alla andra folkslag, allt som utrotar svenskar är bra för SVT. Sjuk kanal, folket utrotas och de hejar på och hyllar andra folkslag.
Citera
2025-10-22, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Hur mycket tror du att cannabis kostar, hur mycket tror du man använder åt gången och hur svårt tror du det är att bara att låta bli att röka?
Gissar 500 för en lördag, å nog svårt låta bli för väldigt många,
Citera
2025-10-22, 07:08
Medlem
Citat:

En joint går på ca 50-80 kr och du behöver inte mer än 1 per dag även om du är storrökare.

Räkna om.
Citera
2025-10-22, 09:01
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaratePecken
Tänk att det hela tiden ska tjatas om att man stödjer de kriminella gängen när man köper cannabis.
Nu är det ju faktiskt så att det odlas en jäkla massa i både skogar, garderober, källare och garage över hela landet. De flesta av dessa har inga kopplingar till de beryktade gängen.

När det kommer till just cannabis hade man nog kunnat slå undan benen på en del av de fruktade gängens marknad genom att avkriminalisera odling av en viss mängd för eget bruk men ha kvar påföljder för försäljning? Men det blir såklart alldeles för komplicerat, och genererar inga skatteintäkter.

Egentligen tycker jag att cannabis borde avkriminaliseras helt och istället regleras/skattas, och att vuxna människor borde få kunna köpa kvalitetssäkrad ekologisk svenskodlad cannabis i lyxiga små boutiqer, men eftersom marknaden just nu ägs av skrupellösa blattar och annat löske vars verksamhet behöver städas bort först inser jag att den visionen är långt borta.
Senast redigerad av Gaupe 2025-10-22 kl. 09:38.
Citera
2025-10-22, 09:49
Medlem
AEggkartongens avatar
Väldigt intressant med alla som bemödar sig att skriva någonting trots att de förtydligar att de gissar;

Citat:

Att källan i sig gör att vad som sägs är en lögn, utan att ta ställning till vad som faktiskt sägs;

Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving

Att de reagerat negativt på något, men utan att berätta vad de reagerade på;

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har bara kollat första, reagerade negativt på ett par saker. Men en sak jag gillade var berättarens språk. Det var småbrutalt.

(+poäng här för den relevanta kommentaren om berättarens språk)

Värst är såklart de som inte har sett programmet som diskuteras, men som likväl ska komma med åsikter...

Personligen tycker jag att det är uppfriskande att SVT gör ett program som detta, oavsett var man står i narkotikafrågan så är det bättre att ha någon typ av information att ta ställning till än ingen alls. Jag tror tyvärr inte att den i sig får särskilt stor påverkan på debatten, men det faktum att den är gjord av SVT kan kanske bana väg för fler liknande program om detta tas emot väl. Jag vågar tro att det finns ett påtagligt överlapp mellan de grupper som är emot en uppluckring av vår nuvarande narkotikalagstiftning och de som litar på vad public service säger.

Ett problem kring hela narkotikadebatten är den närmast fundamentalistiska propaganda som Sverige tvingat på sin befolkning under 4-5 decennier. Man har sagt att "knark är bajs", men ingen faktisk kunskap kring eller urskildring mellan olika narkotiska preparat har förmedlats från officiellt håll.

Varför tar inte politiker tag i att ens utreda frågan? Resurserna finns säkerligen, men politikerna är fega och det som räknas är att behålla eller ta mandat inför nästa val, säkra den egna försörjningen. Man vet att propagandan har fungerat så attityden mot narkotika är cementerad hos de äldre generationerna, en utredning kommer att komma på fråga först när andelen väljare som är positivt inställda till en sådan gör att frågan om utredning av narkotikapolitiken kan bli en röstvinnare.

Jag är nyfiken på vad folk som faktiskt sett programmet tycker om inslaget om "Drugslab" som de pratade om i avsnitt två. Någon som sett deras program? Jag tittade på ett par stycken på youtube, ganska kul...lite väl kul för min smak men samtidigt verkar de försöka att faktiskt informera om vad som händer när man tar ett visst preparat snarare än att som kyrktanterna i Sverige bara säga "nej".

Det torde vara överväldigande klart för folk att vi har droger i det svenska samhället, det är således inte intressant att debattera huruvida vi ska ha det eller ej. Utifrån att drogerna finns här, är det bra eller dåligt att det offentliga Sverige informerar om hur de olika preparaten fungerar eller ej? Bör människor få möjligheten till att göra ett informerat val eller ska vi fortsätta med vår efterblivna politik trots att det är uppenbart att den inte fungerar?

Du som tycker att vi ska fortsätta på samma väg som hittills, berätta varför du tycker att Sveriges narkotikapolitik fungerar bra.
Citera
2025-10-22, 10:14
Medlem
McCarthy01s avatar
Det äldre klippet där en person säger att Cannabis är inkörsporten är ju inte bara en myt, utan ofta är det ju så. Cannabis är inte dödligt som alkohol, men kan ställa till det ordentligt i hjärnan. Ordet haschpsykos finns inte för intet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in