Citat:
Ursprungligen postat av
Englishisoverrated
Det Gargorlius yrade om står inte en rad om någonstans på nätet, att hon skulle varit dömd 35 ggr
Dessutom att Dumpen inte avslöjar de värsta brottslingarna…. Det skulle vara mycket konstigt isf, de är iallafall inne i det spektrumet för att ha chansen till det.
De värsta barnförgriparna finns väl på såna forumo diskussionssidor också som dumpen är inne på?
Ja har dock iaf ju faktiskt inte hört talas eller läst något om att vare sig Sjöberg eller Nilsson fått någon dom mot sig
Inte än iallaf så
Du har rätt i att det är svårt att hitta dessa domar. men både Sara och Patrik har domar på sig.
Patriks har skrivits om i pressen. Patrik har själv klagat över att han hängts ut i pressen och jämfört det med gäddorna som Dumpen hänger ut, en jämförelse av typ "ni är ju lika illa ni".
När det gäller Sara så har hon inte förnekat det, för det går inte. Annars går hon omedelbart och rättar vid minsta kommentar som inte passar henne.
Det är ju så att vanliga media skriver inte gärna sådant även om de har utgivningsbevis, de förpliktar genom andra funktioner som Dumpen valt att avstå. Men Patrik är känd därmed kan de ta ut svängarna lite.
Dumpen är ofta på eller i alla fall varit ofta på KIK. Och KIK är inte den vanligaste kanalen för kontakter med unga, men de saknar i stort moderering. Ofta har den första kontakten skett i andra kanaler många gånger kanaler för vuxna. Man kan se som första kommentar "hej, jag från xxxx" efter ca tre kommentarer kommer jag är 14, ger ett intryck att gäddan får veta åldern från början.
Men, Dumpen hävdar att de ibland chattat så länge som år, dessa chattar finns inte med, de är från de kanaler som gäddan absolut kan tro är en vuxen på andra sidan. Dessutom har jag hört att det kommuniceras via PM och Dumpen har aldrig redovisat något enda PM på sin hemsida.
Så det är mycket vi läsare inte får veta, och hela det dömande som drabbar gäddan är just det vi får läsa se och höra. Vid en faktisk dom från domstol kan vi bedöma gärningen via straffet denne får, så genom detta förhållande faller en stor tyngd på dumpen att redovisa så vi kan göra en rättvis bedömning av gäddans gärning. Men som jag skrev vi får inte reda på allt och det hymlar inte Dumpen med då de menar inte kan redovisa allt.
Det är förståeligt att vid många dumpar kan inte allt redovisas, men de väljer bevisligen det som talar mot gäddan, det är inte neutralt. Redovisar man inte allt måste man som en respektabel journalist se till att få med på neutralt sätt det som både talar för och mot gäddan.