2025-10-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det handlar om cirka 35 domar, vilket kan göra 70 rättegångar och 70 utdömda brott, och förmodligen över 1000 utförda brott.

Man får mängdrabatt på finkatiden, för min del tycker jag att vid brott som ger ett år så ska andra gången man gör samma brott ge två år, och tredje gången ge fyra år. Men inser att det inte finns fängelsehålor till detta, men man kanske kan ta till gamla jordkällare, lagom fuktiga och mögliga.

Men kanske det är på väg åt det hållet, det att låta andra länder ta ansvar för dömda, är kanske just för att inte få kritik för dåliga förhållanden liknade jordkällare.

Det Gargorlius yrade om står inte en rad om någonstans på nätet, att hon skulle varit dömd 35 ggr
Dessutom att Dumpen inte avslöjar de värsta brottslingarna…. Det skulle vara mycket konstigt isf, de är iallafall inne i det spektrumet för att ha chansen till det.
De värsta barnförgriparna finns väl på såna forumo diskussionssidor också som dumpen är inne på?
Ja har dock iaf ju faktiskt inte hört talas eller läst något om att vare sig Sjöberg eller Nilsson fått någon dom mot sig
Inte än iallaf så
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-10-21 kl. 19:27.
Citera
2025-10-21, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viljo.242
Är usla föräldrar ett frikort att ljuga och bete sig hur som helst?
Vart går i så fall gränsen för vad detta frikort tillåter.

Du har dock helt rätt om den saken 👍
Jag håller med 100 proc. i sak
om det

Ja menade faktiskt mer att vara lite bejakande över hans liv allmänt
Han kanske kände sig tvingad för att han trodde Viljo skulle bli ev. kan måhända delvis ledsen om han ville göra något annat i livet, även som 11-17 åring när han var hans tränare också
Men det var säkert inte fråga om något tvång alls heller, delvis iom att han var nog längre än Nousiainen som 14 åring
En sån sak också
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-10-21 kl. 19:28.
Citera
2025-10-21, 19:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dumpens sammarbete har sträckt sig längre än så

Polisen har varit med dumpen när dom konfronterat gäddorna vid ett flertal ggr och koordinerat konfrontationerna med arresteringarna så att polisen griper in efter konfrontationen är avslutad
Ja precis.
Det va läckert när polisen sågade upp en ytterdörr med motorsåg.
Får se om Laban med korven kan länka videoklippet hit.
Citera
2025-10-21, 20:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja precis.
Det va läckert när polisen sågade upp en ytterdörr med motorsåg.
Får se om Laban med korven kan länka videoklippet hit.
Varsågoda Motorsåg i sommarnatten...

https://dumpen.se/2022/08/25/annu-en-haktning/
Citera
2025-10-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
haha nej det har dom inte. Tror du på riktigt att polisen tillåter två civilpersoner ha förhörsföreträde med en misstänkt person?
Polisen har varit närvarande vid vissa konfrontationer och har då agerat direkt mot den misstänkte så fort den konfronterats.
Bästa exemplet på detta är gäddan dom fångar i en hiss som öppnar sig, polisen är i stort sett inne i hissen med den misstänkte innan dumpen ens hinner filma personen.
Polisen agerar aldrig efter dumpens instruktioner och kommer aldrig göra, oavsett vad ni eller S&P drömmer om.

Klassikern är ju gäddan i Vimmerby dom ringer polisen på eftersom han är uppenbart berusad och S&P gör givetvis bedömningen att han kört dit och är misstänkt för rattfylleri trots noll bevis för detta (ingen såg HAN köra dit, han kunde lika gärna hinkat en vodka efter han gick ur bilen etc).
När polisen kommer så är S&P superstolta och visslar till polisen och knäpper med fingrarna som om dom är insatsledare, superpinsamt.

Förutom gäddornas familjer som det är oerhört synd om så är det fan synd om polisen som blir uppringd av denna superhjälteduo i tid och otid.

Visst men robinsongäddan konfronterade dom först och sen gick polisen och grep den

Under razzian mot skohandlargäddan var Sara på plats när det skedde

Finns säkert fler fall med dom här 2 är dom jag kommer på såhär spontant
Citera
2025-10-21, 20:39
Avslutad
Citat:
Visst men robinsongäddan konfronterade dom först och sen gick polisen och grep den

Under razzian mot skohandlargäddan var Sara på plats när det skedde

Finns säkert fler fall med dom här 2 är dom jag kommer på såhär spontant
Jag roade mig med att söka på Dumpen med två olika sökord. Då hittas några fler gäddor som tillfångatogs av polis.

Först ordet "greps" som gav detta:
https://dumpen.se/?s=greps

Sen "polis" som gav detta:
https://dumpen.se/?s=polis

(flera sidor på sökresultaten)
Senast redigerad av LabanssonsKorvAB 2025-10-21 kl. 20:41.
Citera
2025-10-21, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Men faran finns ju som du skriver ändå inte i det fallet med en fiktiv 14-åring, så det hade inte hjälpt med utredningsförslaget.

Nä, inte med din tolkning. Men jag tror de menar att faran för barn i allmänhet blir undanröjd i och med att gäddan istället för ett barn råkar chatta med en polis, även omnämnt som tillfällig omständighet. Se sid 355 i SOU 2024:55:

En likartad situation är när faran är utesluten till följd av en myndighets åtgärd. Den kan också vara utesluten på grund av olika spanings- eller övervakningsåtgärder från de brottsbekämpande myndigheternas sida. Ett exempel på den senare situationen är när en person söker kontakter på nätet i syfte att komma i kontakt med ett barn att förgripa sig på eller i syfte att få tag i ett vapen och i stället av en slump kommer i kontakt med och börjar kommunicera med en polis.

Här finns ju vare sig barn eller vapen från början och anges som en situation som innefattas av "myndighets åtgärd". Jag hittar inte att de frångår denna tolkning i lagrådsremissen.
Citera
2025-10-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Förutom gäddornas familjer som det är oerhört synd om

Det är inte alltid synd om de anhöriga. Glöm inte aspekten att det alltid är bra när en peddo kommer fram så kan inte vederbörande ge sig på yngre släkt och vänner framöver. I alla fall blir det mkt svårare för alltid. Och så ska det vara.

Läste också i Expressen att en ev. lag kommer i April nästa år där det som i Norge och Danmark ska bli förbjudet att chatta med fiktiva barn. Kommer ju bli slutet för Gipsy Tears och Ankan mannen här för alltid då. Trist. 😅
Citera
2025-10-21, 21:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Dumpens sammarbete har sträckt sig längre än så

Polisen har varit med dumpen när dom konfronterat gäddorna vid ett flertal ggr och koordinerat konfrontationerna med arresteringarna så att polisen griper in efter konfrontationen är avslutad
Eftersom Dumpen inte gör allt enligt regelboken så är det enormt belastande för polisen om de samarbetar. De skulle i så fall ge full legitimitet åt Dumpen, däremot måste de agera om de kan visa andra brott som ex v barnporr. Och det är då på samma villkor som om du och jag anmäler, och om det är ett pågående brott så måste de komma.

Men du har rätt ur en synvinkel, då Dumpens bil blev påkörd ringde Sara direkt till en utvald polis och förklarade situationen. Vi andra hamnar i timslånga köer har inte direktnummer.

Detta kan inte anses normalt tillvägagångsätt och felgjort av polis, skamligt för polisen men knappast sanktionerat från högre ort utan felhanterat av en enskild.
Citera
2025-10-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Och en friande dom är en dom, vi vill veta vad som gäller. I det aktuella fallet så har inte personen ens kommit för att knulla, och det är just det som är olagligt i nuvarande lagstiftning, så jag vet inte hur försvaret ska kunna få till det. Går vanligtvis inte att retroaktivt ändra nuvarande lag med ny lag. Dumpen signalerar att målsägaren är där för att knulla, men målsägaren är inte där, hur förklarar du det?

Som vanligt är du fel ute.
Den brottsliga handling som utgör förtalsuppgiften i det aktuella målet består i huvudsak av påståendet att målsäganden sexchattat med barn vilket närmast motsvarar brottet sexuellt ofredande och alltså inte våldtäkt som du påstår.

Senast redigerad av Regislator 2025-10-21 kl. 22:08.
Citera
2025-10-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Stämmer inte. Om man gör en bakgrundskoll på sina anställda så kommer man inte ha följande på sin lönelista:
  • Alkoholiserad göteborgskärring som gapar och skriker
  • Alkoholiserad sockärring med ciggpaket som skriker om wisemind
  • Autistisk besserwisser som skriker om polisen på engelska till en dansk
  • Kvinnlig robot som skriker att hon kommer komma
  • Norrlandskärring som ser så anskrämlig ut att hon får nobben av gammal raggare från Malmberget

Börjar Norrlandskärringen på bokstaven T i sitt förnamn och S i början på sitt efternamn?
Citera
2025-10-21, 22:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Englishisoverrated
Det Gargorlius yrade om står inte en rad om någonstans på nätet, att hon skulle varit dömd 35 ggr
Dessutom att Dumpen inte avslöjar de värsta brottslingarna…. Det skulle vara mycket konstigt isf, de är iallafall inne i det spektrumet för att ha chansen till det.
De värsta barnförgriparna finns väl på såna forumo diskussionssidor också som dumpen är inne på?
Ja har dock iaf ju faktiskt inte hört talas eller läst något om att vare sig Sjöberg eller Nilsson fått någon dom mot sig
Inte än iallaf så
Du har rätt i att det är svårt att hitta dessa domar. men både Sara och Patrik har domar på sig.

Patriks har skrivits om i pressen. Patrik har själv klagat över att han hängts ut i pressen och jämfört det med gäddorna som Dumpen hänger ut, en jämförelse av typ "ni är ju lika illa ni".

När det gäller Sara så har hon inte förnekat det, för det går inte. Annars går hon omedelbart och rättar vid minsta kommentar som inte passar henne.

Det är ju så att vanliga media skriver inte gärna sådant även om de har utgivningsbevis, de förpliktar genom andra funktioner som Dumpen valt att avstå. Men Patrik är känd därmed kan de ta ut svängarna lite.

Dumpen är ofta på eller i alla fall varit ofta på KIK. Och KIK är inte den vanligaste kanalen för kontakter med unga, men de saknar i stort moderering. Ofta har den första kontakten skett i andra kanaler många gånger kanaler för vuxna. Man kan se som första kommentar "hej, jag från xxxx" efter ca tre kommentarer kommer jag är 14, ger ett intryck att gäddan får veta åldern från början.

Men, Dumpen hävdar att de ibland chattat så länge som år, dessa chattar finns inte med, de är från de kanaler som gäddan absolut kan tro är en vuxen på andra sidan. Dessutom har jag hört att det kommuniceras via PM och Dumpen har aldrig redovisat något enda PM på sin hemsida.

Så det är mycket vi läsare inte får veta, och hela det dömande som drabbar gäddan är just det vi får läsa se och höra. Vid en faktisk dom från domstol kan vi bedöma gärningen via straffet denne får, så genom detta förhållande faller en stor tyngd på dumpen att redovisa så vi kan göra en rättvis bedömning av gäddans gärning. Men som jag skrev vi får inte reda på allt och det hymlar inte Dumpen med då de menar inte kan redovisa allt.

Det är förståeligt att vid många dumpar kan inte allt redovisas, men de väljer bevisligen det som talar mot gäddan, det är inte neutralt. Redovisar man inte allt måste man som en respektabel journalist se till att få med på neutralt sätt det som både talar för och mot gäddan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in