2025-10-21, 15:47
Moderator
VitKallas avatar
När jag var gift hade vi båda koll på bådas inkomst.

Nu med en annan partner och som särbo så sköter vi våra egna ekonomier. Blir det samflytt så får vi ta en diskussion då om hur vi skall göra. Personligen har jag inget behov att veta vad han har, det är hans pengar.
Citera
2025-10-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Är det så att TS menar "Han vill inte ge mig sina pengar"?

Idag verkar det inte alls ovanligt att man typ separat ekonomi, och plötsligen får man veta att det är "ekonomiskt våld" om jag inte har fri tillgång till min partners bankkonto.

Eller hur, så jäkla märkligt.

Är ju skitbra om partnern har pengar på ett eget sparkonto om nåt skiter sig.

Har man däremot bestämt att man delar på bådas inkomster, och sen fular ut några tusen från sin lön på ett konto, ja då är det inte fair play.

Men personligen så ser jag inte någon anledning att dela EXAKT allt ändå, bättre att ha sina separata konton och sen skapa ett gemensamt konto för alla utgifter man vill dela på.

”Undanhåller”, fan vilken smutskastning. Personer som säger så ska man undanhålla sina pengar för.
Citera
2025-10-21, 16:42
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yimem
Och ändå tror män här att kvinnor ”dras” till män med pengar.

En stor andel kvinnor gör också det men självklart inte alla. Andra dras till status, utseende, prospekts för framtiden, skitstövelbeteende som skapar känslor m.m.

// CC
Citera
2025-10-21, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
En stor andel kvinnor gör också det men självklart inte alla. Andra dras till status, utseende, prospekts för framtiden, skitstövelbeteende som skapar känslor m.m.

// CC
Jag tror de flesta kvinnor dras till utseendet. Om man sedan lär känna honom och man inte gillar honom så knallar vi iväg.
Citera
2025-10-21, 16:46
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
När jag var gift hade vi båda koll på bådas inkomst.

Nu med en annan partner och som särbo så sköter vi våra egna ekonomier. Blir det samflytt så får vi ta en diskussion då om hur vi skall göra. Personligen har jag inget behov att veta vad han har, det är hans pengar.

I ett särboskap är jag inte en förespråkare av total insyn i min särbos ekonomi men jag skulle gärna vilja veta i stora drag hur personens ekonomi är i syfte att kunna planera en framtid ihop eller inte. Dock kan man få reda på mycket genom att se hur personen beter sig i olika sammanhang samt hur personen talar om "ekonomi".

// CC
Citera
2025-10-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vad innebär frågan, att det då skulle vara partnern pengar?

Den enda som kan komma på en sån tanke i ett förhållande, att undanhålla pengar, är den som utövar maktmissbruk och kontrollerar sin partner.

Eller de som har mycket pengar!!!!!

Gifter man sig så skriver man ett penup. Men har man en partner och bor tillsammans vill man väl inte alltid de ska veta hur mycket man har. Helt normalt.
Man är inte helt committed tills man gifter sig.
Citera
2025-10-21, 16:54
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Jag tror de flesta kvinnor dras till utseendet. Om man sedan lär känna honom och man inte gillar honom så knallar vi iväg.

Jag som man kan inte helt hålla med där. Utseende spelar roll, absolut men en man kan gå från att vara helt osynlig för kvinnor pga sitt utseende till att bli mycket eftertraktad pga pengar eller status eller framgång. Lägg därtill att kvinnor är som konstkritiker. Om du lyckas få en kvinna med status inom kvinnokollektivet att säga att du är attraktiv, då kommer många andra kvinnor att plötsligt tycka samma sak. Det är ett tips till killar som ses som oattraktiva. Få (läs betala) en känd influencer att nämna dig och visa en bild av dig med positiva kommentarer och du kommer att öka dina chanser rejält.

Cred till dig förresten att du erkänner att utseendet spelar roll. Många kvinnor förnekar bestämt att det är så.

// CC
Citera
2025-10-21, 16:56
Bannlyst
Citat:
Jag som man kan inte helt hålla med där. Utseende spelar roll, absolut men en man kan gå från att vara helt osynlig för kvinnor pga sitt utseende till att bli mycket eftertraktad pga pengar eller status eller framgång. Lägg därtill att kvinnor är som konstkritiker. Om du lyckas få en kvinna med status inom kvinnokollektivet att säga att du är attraktiv, då kommer många andra kvinnor att plötsligt tycka samma sak. Det är ett tips till killar som ses som oattraktiva. Få (läs betala) en känd influencer att nämna dig och visa en bild av dig med positiva kommentarer och du kommer att öka dina chanser rejält.

Cred till dig förresten att du erkänner att utseendet spelar roll. Många kvinnor förnekar bestämt att det är så.

// CC
I så fall tror jag snarare att det är det de är ute efrer. Pengarna, inte mannen
Citera
2025-10-21, 17:04
Medlem
CC75s avatar
Citat:
I så fall tror jag snarare att det är det de är ute efrer. Pengarna, inte mannen

Absolut att det är så. Därav att många rika män talar om och anammar s.k. quiet wealth. De män som flashar stort med smycken, klockor, bilar, resor och fina restauranger etc, de är ofta inte rika.

En rik man eller en man med status / framgång inom t ex sport kommer aldrig kunna veta om kvinna som valde honom gjorde det för hans egna skull eller för vad han har blivit. Jämför t ex att en man skulle kunna ta en genomfattig kvinna och älska henne och hon VET att han verkligen gör det för att ger henne allt. Jag tror inte jag känner till något exempel på tvärtom. En rik kvinna som tar en fattig man och ger honom allt.

// CC
Citera
2025-10-21, 17:21
Bannlyst
Citat:
Absolut att det är så. Därav att många rika män talar om och anammar s.k. quiet wealth. De män som flashar stort med smycken, klockor, bilar, resor och fina restauranger etc, de är ofta inte rika.

En rik man eller en man med status / framgång inom t ex sport kommer aldrig kunna veta om kvinna som valde honom gjorde det för hans egna skull eller för vad han har blivit. Jämför t ex att en man skulle kunna ta en genomfattig kvinna och älska henne och hon VET att han verkligen gör det för att ger henne allt. Jag tror inte jag känner till något exempel på tvärtom. En rik kvinna som tar en fattig man och ger honom allt.

// CC
Kvinnor är bra på att lura män. Många lurar män till att ta hand om någon annans barn. Samma fall ser man sällan kvinnor göra
Citera
2025-10-21, 17:26
Medlem
Citat:

// CC

Hur flashar man stort med en klocka?

Klocka sitter på armen och syns oftast inte pga Skjorta eller tröja. Hur många som inte är klock intresserade kan se vad för ur man har på armen.

Newsflash! En man som bär fin klocka och köper smycken till dig och tar dig till fina restauranger, resor samt har fin bil ÄR RIK!!!!! Inte bara rik generös också!
Citera
2025-10-21, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Hur flashar man stort med en klocka?

Klocka sitter på armen och syns oftast inte pga Skjorta eller tröja. Hur många som inte är klock intresserade kan se vad för ur man har på armen.

Newsflash! En man som bär fin klocka och köper smycken till dig och tar dig till fina restauranger, resor samt har fin bil ÄR RIK!!!!! Inte bara rik generös också!
Man skakar på armen så den ska flashas.

Jösses, som om en relation handlar om sådant där… Snacka om att bli utnyttjad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in