2025-10-21, 16:19
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Mig veterligen så anställer inte polisen missbrukare med fulla belastningsregister. Polisen kommer aldrig ha ett seriöst samarbete med dumpen.
Det är försent. Polisen har samarbetat med dumpen drösvis med gånger.
Citera
2025-10-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay

Utifrån att dom är civila som larmar ja, finns inget organiserat arbete i samband med polismyndigheten. Polisen har själva sagt att dumpen har hindrat och förstört delar av deras arbete.
Citera
2025-10-21, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
Nej det är klokt formulerat av dig. Det finns en anledning till att ingen eller väldigt få vill ta i Sara Nilsson eller Patrik Sjöberg med tång och det är för att de allra flesta (tack och lov) inser att att det de gör är så utanför normerna och är så icke rumsrent att man vill helt enkelt inte beblanda sig med dem. Dels ur självbevarelsedrift men också för att man inte sympatiserar med deras upplägg. Enkel matematik visar ju t.ex efter ca 5 år att de har en en handfull sponsorer av vilka majoriteten är företag som varken du eller jag eller Svensson på hörnet vare sig hört talas om eller om vi gjort så hade anlitat ändå. Inget vidare facit som även styrks av årsrapporten. Sedan kan du ta klassikern som att de ville liera sig med bl.a. childhood foundation, men vilka sa blankt nej. En stiftelse grundad av drottning silvia med inriktningarna att förebygga våld och sexuella övergrepp mot barn, att stödja utsatta barn, t.ex. gatubarn, barn i institutioner, eller barn i utsatta familjer, Stärka barns rättigheter enligt FN:s barnkonvention och att finansiera och stödja projekt som hjälper barn. Dessa vill inte ha med dumpen att göra bara som ett exempel. Varför?

Folk hur korkade de än må vara skall naturligtvis inte dömas av Sara Nilsson utan av staten. Senast jag kollade upp Sara så hade hon ca 35 domar i belastningsregistret. Det blir du inte rådman av.
Gäddornas beteenden är ju inte heller direkt rumsrena, och är väldigt utanför normerna, så då matchar dom ju varandra.

Man ska aldrig göra saker på nätet som inte tål att exponeras för allmänheten. Ett förhållningssätt som är en tumregel för sunt förnuft, och ett förhållningssätt som gäddorna borde sträva efter, istället för att förstöra sina liv, såra och bedra sina anhöriga, och skämma ut sig inför minst halva Sverige med hjälp av Dumpen.
Så enkelt, men ändå så svårt.

Edit: Hoppsan! Ursäkta ett för sent svar. NU först såg jag att du har blivit bannlyst Gargolius. Hahaha!!
Senast redigerad av LabanssonsKorvAB 2025-10-21 kl. 16:50.
Citera
2025-10-21, 16:58
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Utifrån att dom är civila som larmar ja, finns inget organiserat arbete i samband med polismyndigheten. Polisen har själva sagt att dumpen har hindrat och förstört delar av deras arbete.
Jodå polisen har använt dumpen massvis med gånger där dumpen fått agera lockbete innan gripanden tex.
Ang förstöra deras arbete är det bara lösryckta påståenden från enskilda poliser utan grund. Tvärtom är det massvis med pedofiler som lagförts tack vare dumpens arbete. Både för barnporr innehav och riktiga övergrepp. Nån tjomme åkte tom. för vapenbrott och ett ordentligt knark innehav.
Citera
2025-10-21, 17:07
Medlem
Citat:
Jodå polisen har använt dumpen massvis med gånger där dumpen fått agera lockbete innan gripanden tex.
Ang förstöra deras arbete är det bara lösryckta påståenden från enskilda poliser utan grund. Tvärtom är det massvis med pedofiler som lagförts tack vare dumpens arbete. Både för barnporr innehav och riktiga övergrepp. Nån tjomme åkte tom. för vapenbrott och ett ordentligt knark innehav.

Ge mig bevis där svenska skattepengar finansierat ett samarbete mellan polismyndigheten och dumpen som företag, vilken specialoperation pratar vi om här?
Dumpen har endast agerat utifrån civilt larmande när dom samarbetat med polisen, det är knappast att arbeta åt polisen.

Visst en del monster har åkt dit men en del har också klarat sig undan bättre då dom blivit exponerade och städat upp innan polisen (som haft span) hunnit ingripa.

Kollar man dumpens hemsida så är dom ju bara kritiska till polisen i stort sett hela tiden med. Jag har vänner som är poliser och jag kan säga att dumpen ses som ren komedi och inget seriöst.
Citera
2025-10-21, 17:10
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:

Källa vore bra på det. Vet att man sagt att norsk och dansk polis har en annan inställning till Dumpen. Är det du menar?
Citera
2025-10-21, 18:32
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Englishisoverrated
Sara har antagligen varit prostituerad på nattklubben Etàge när hon var 14-15 år, det var dock frivilligt, ska nog inte varit fråga om nåt tvång tror jag, vem vet dock ibland vad som försiggår bakom dörrar
Jag ser inte det hon gjort fel med
tidigare ska behöva göra så det
anses fel det hon o Patrik gör med
dumpen idag
men så är det
Men det har knappast inte handlat om några 35 brott…… hon skulle gjort 🤣🤡

Sjöberg liksom Nilsson har tagit olagliga droger, men som jag ser det är det gamla synder som de inte förmodligen lär upprepa
Det handlar om cirka 35 domar, vilket kan göra 70 rättegångar och 70 utdömda brott, och förmodligen över 1000 utförda brott.

Man får mängdrabatt på finkatiden, för min del tycker jag att vid brott som ger ett år så ska andra gången man gör samma brott ge två år, och tredje gången ge fyra år. Men inser att det inte finns fängelsehålor till detta, men man kanske kan ta till gamla jordkällare, lagom fuktiga och mögliga.

Men kanske det är på väg åt det hållet, det att låta andra länder ta ansvar för dömda, är kanske just för att inte få kritik för dåliga förhållanden liknade jordkällare.
Citera
2025-10-21, 18:39
Medlem
Hur många är drösvis?
Jag tror att du har ett önsketänkande att det skulle vara så.
Citat:
Citera
2025-10-21, 18:43
Medlem
Är usla föräldrar ett frikort att ljuga och bete sig hur som helst?
Vart går i så fall gränsen för vad detta frikort tillåter.

Citat:
Ursprungligen postat av Englishisoverrated
Patrik hade usla föräldrar dock
det tror jag helt klart
enligt det jag har hört

Förmodligen är det så
att Viljo Nousiainen, inte tvingade Patrik att bli höjdhoppare
Vem vet hur saker funkar ibland dock kan funka i framtiden
Men de trodde nog att höjdhoppningen var det bästa han kunde satsa på av allt, iaf Viljo

Hans far övergav honom, det största svinet iaf som jag ser det,
jag vet inte närmre om det
men tror inte jag skulle
uppskatta Jan Sjöberg som person
Men det är inte direkt känt allmänt
vem han är/var för person
eller om Patrik S har pratat med
honom på senare tid

Det som är sant är sant 👍

Jag förstår Sara har begått en del brott, ska läsa på om det snart idag.
Citera
2025-10-21, 18:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Så om jag anmäler stulen cykel så samarbetar jag. Jag ger snarare en order till polis. Polis kanske inte vill ha denna order men måste hantera den.
Citera
2025-10-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Så om jag anmäler stulen cykel så samarbetar jag. Jag ger snarare en order till polis. Polis kanske inte vill ha denna order men måste hantera den.

Dumpens sammarbete har sträckt sig längre än så

Polisen har varit med dumpen när dom konfronterat gäddorna vid ett flertal ggr och koordinerat konfrontationerna med arresteringarna så att polisen griper in efter konfrontationen är avslutad
Citera
2025-10-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dumpens sammarbete har sträckt sig längre än så

Polisen har varit med dumpen när dom konfronterat gäddorna vid ett flertal ggr och koordinerat konfrontationerna med arresteringarna så att polisen griper in efter konfrontationen är avslutad

haha nej det har dom inte. Tror du på riktigt att polisen tillåter två civilpersoner ha förhörsföreträde med en misstänkt person?
Polisen har varit närvarande vid vissa konfrontationer och har då agerat direkt mot den misstänkte så fort den konfronterats.
Bästa exemplet på detta är gäddan dom fångar i en hiss som öppnar sig, polisen är i stort sett inne i hissen med den misstänkte innan dumpen ens hinner filma personen.
Polisen agerar aldrig efter dumpens instruktioner och kommer aldrig göra, oavsett vad ni eller S&P drömmer om.

Klassikern är ju gäddan i Vimmerby dom ringer polisen på eftersom han är uppenbart berusad och S&P gör givetvis bedömningen att han kört dit och är misstänkt för rattfylleri trots noll bevis för detta (ingen såg HAN köra dit, han kunde lika gärna hinkat en vodka efter han gick ur bilen etc).
När polisen kommer så är S&P superstolta och visslar till polisen och knäpper med fingrarna som om dom är insatsledare, superpinsamt.

Förutom gäddornas familjer som det är oerhört synd om så är det fan synd om polisen som blir uppringd av denna superhjälteduo i tid och otid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in