Citat:
Många kroniskt bipolära fick Litium för evigt. Däribland min anhörig. Problemet var att biverkningar från medicineringen var så svåra. Det var vanligt att patienterna slutade ta medicineringen efter en längre tid utan skov. Med mani som resultat. Och så började det om.
Ser från pågående rättegång att det bekräftades att H drabbades av psykos med vanföreställningar. Hoppas få höra mer om detta.
Ser från pågående rättegång att det bekräftades att H drabbades av psykos med vanföreställningar. Hoppas få höra mer om detta.
Förstår ❤️🩹 Klassiskt moment 22 😰 Finns mycket att säga om det här. Skulle gärna diskutera vidare men kanske att det blir för OT här.
Man vill höra mer om det ja. Känner mig till 99% säker på att det är någon form av psykos han drabbats av.
En skum grej som jag inte riktigt kunnat släppa. Om det nu är hela sanningen. Det kan ju ha varit annat också. Och det kan vara lögn. Men detta att J skulle ha gett H ”tipset” om att inte nämna sin bil vid låneansökan för att köpa huset. För att få bättre villkor. Den stod på H då vid denna tidpunkt antar jag? Eller nekade banken iaf trots att den stod på hans pappa? Om den stod på honom själv låter det ju helt absurt att han inte skulle förstå att banken skulle få reda på att han har en bil. Sånt kollar de väl upp innan. Då är det konstigt att ha kommit med det rådet. Och även konstigt att svälja det rådet utan att tänka efter. Men om den stod på H:s pappa och banken nekade iaf, för att de på något sätt fick reda på att han nyttjade bilen. Så förstår jag inte hur banken kunde neka honom. Det kan väl isåfall inte banken bevisa hur mycket han körde med den. Tycker den detaljen är väldigt märklig.