2025-10-21, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Många kroniskt bipolära fick Litium för evigt. Däribland min anhörig. Problemet var att biverkningar från medicineringen var så svåra. Det var vanligt att patienterna slutade ta medicineringen efter en längre tid utan skov. Med mani som resultat. Och så började det om.

Ser från pågående rättegång att det bekräftades att H drabbades av psykos med vanföreställningar. Hoppas få höra mer om detta.

Förstår ❤️‍🩹 Klassiskt moment 22 😰 Finns mycket att säga om det här. Skulle gärna diskutera vidare men kanske att det blir för OT här.

Man vill höra mer om det ja. Känner mig till 99% säker på att det är någon form av psykos han drabbats av.

En skum grej som jag inte riktigt kunnat släppa. Om det nu är hela sanningen. Det kan ju ha varit annat också. Och det kan vara lögn. Men detta att J skulle ha gett H ”tipset” om att inte nämna sin bil vid låneansökan för att köpa huset. För att få bättre villkor. Den stod på H då vid denna tidpunkt antar jag? Eller nekade banken iaf trots att den stod på hans pappa? Om den stod på honom själv låter det ju helt absurt att han inte skulle förstå att banken skulle få reda på att han har en bil. Sånt kollar de väl upp innan. Då är det konstigt att ha kommit med det rådet. Och även konstigt att svälja det rådet utan att tänka efter. Men om den stod på H:s pappa och banken nekade iaf, för att de på något sätt fick reda på att han nyttjade bilen. Så förstår jag inte hur banken kunde neka honom. Det kan väl isåfall inte banken bevisa hur mycket han körde med den. Tycker den detaljen är väldigt märklig.
Citera
2025-10-21, 15:42
Medlem
Citat:
Många kroniskt bipolära fick Litium för evigt. Däribland min anhörig. Problemet var att biverkningar från medicineringen var så svåra. Det var vanligt att patienterna slutade ta medicineringen efter en längre tid utan skov. Med mani som resultat. Och så började det om.

Ser från pågående rättegång att det bekräftades att H drabbades av psykos med vanföreställningar. Hoppas få höra mer om detta.

Hur eller var har du sett att han drabbades av psykos eller föreställningar? Kan väl bara den psykiatriska utredningen visa?
Citera
2025-10-21, 15:47
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Hur eller var har du sett att han drabbades av psykos eller föreställningar? Kan väl bara den psykiatriska utredningen visa?

Hans advokat nämnde det under rättegången idag.
Citera
2025-10-21, 15:49
Medlem
Är det någon som har koll på hur man begär ut ljudfiler från rättegången?

Antar att fler är intresserade av det efter avslutad rättegång.
Citera
2025-10-21, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppliga
Är det någon som har koll på hur man begär ut ljudfiler från rättegången?

Antar att fler är intresserade av det efter avslutad rättegång.

Funderat på det också. Kanske ska vi återigen göra gemensam sak. Man kan ju börja med att maila domstolen och se vad man får för svar iofs. Borde ju skickas digitalt. Om det inte återigen är något med ”kom och hämta här”.
Citera
2025-10-21, 16:47
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:

Läste precis i VLT att han åt Quetiapine vilket är den enda medicin man velat ge mig att sova på (jag är ej psykotisk och har inte haft psykisk ohälsa på många år) och jag blir djupt deprimerad av medicinen samt får de absolut galnaste drömmar jag någonsin haft och i stil med att jag föreställer mig att det är så som psykotiska människor måste ha det.

Reagerade på att artikeln beskriver ett mycket vanligt typ av scenario av de mardrömmar jag får på Quetiapine. Osammanhängande, extremt stressande och kaotiskt. Jag har dock aldrig i mitt liv drömt att jag är utagerande och våldsam utan flyr mest i mina drömmar.

Nu hade karln medicinen mot psykotiska problem annars hade åtminstone jag kunnat tro att det hela är ytterligare ett våldsdåd förosakat av psykiatrin i Västerås eftersom man trycker i människor mediciner och käftar emot när en patient uppger svårare biverkningar och bestämmer att "Det har inte med medicinen att göra!"

https://www.vlt.se/2025-10-21/vanforestallningar-fick-trebarnspappan-att-doda/

Citat:
En av dem som ringer SOS är 38-åringens nära vän som har hört att något har hänt i Skultuna och på Rönnby. I samtalet säger han:

”Han har berättat för mig att han mått väldigt dåligt och känt sig deprimerad och träffat psykolog och haft självmordstankar. Under sina sinnes fulla bruk skulle han aldrig göra någonting sånt här.”
Djup depression och självmordsbenägenhet kan vara Quetiapinet.

Skulle inte bli förvånad om det är ännu ett fall av läkemedelsförgiftning i Västerås där man skadat och orsakat en person som söker vård, svårare psykisk ohälsa än vad vederbörande hade när den sökte hjälp. Det är väldigt svårt för en person att uppfatta att försämring beror på läkemedel när den inte mår bra från början.

Trodde först bara att det var en vanlig dåre som gått lös när han förlorat kontrollen. Ser ut som psykisk ohälsa inte hanterat läkemedelsbiverkningar. Men som i alla dessa fall så kommer ingen ställas till svartäs eftersom man vägrar medge att läkare systematiskt skriver ut mediciner som är mycket farliga för att de manipulerar information angående biverkningarna och vägrar sätta ut mediciner när människor blir sjuka av dem, istället höjer de doserna.

Citat:
Sertralin mot depression. Antarax mot ångest. Propavan för att kunna somna. Quetiapin mot psykotiska symptom. 38-åringen testar alla möjliga mediciner för att få sova. Personer som har kontakt med honom säger att han bara sover en timme per natt, och att han vaknar många gånger av panikattacker och har panikångest.
Citera
2025-10-21, 16:58
Medlem
HomoDeuss avatar
Bara så att det blir tydligt för alla.

"Nu ställer 38-åringens försvarare frågor till ex-frun.
Ex-frun säger igen att det här handlar inte om kvinnovåld eller våld i nära relation, utan att det är psykisk ohälsa och att det är en tragedi. "

Tragiskt som fan.

Samtidigt... Henriks försvarare önskade förhör utan åhörare under Henriks vittnesmål, av hänsyn till Henriks mående. Idioten Bodström, den stora empaten-när-det-passar-hans-agenda, nekade så klart.

Vilket syfte tjänar det? Eller var det bara ren elakhet? Var det att han, och kanske N's anhöriga, vill att H ska våndas? Eller vill de se Henriks vittnesmål för att de behöver det? För att själva kunna avgöra om de ska förlåta Henrik eller inte?

Vad tror ni?
Senast redigerad av HomoDeus 2025-10-21 kl. 17:18.
Citera
2025-10-21, 17:17
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Nu hade karln medicinen mot psykotiska problem annars hade åtminstone jag kunnat tro att det hela är ytterligare ett våldsdåd förosakat av psykiatrin i Västerås eftersom man trycker i människor mediciner och käftar emot när en patient uppger svårare biverkningar och bestämmer att "Det har inte med medicinen att göra!"

https://www.vlt.se/2025-10-21/vanforestallningar-fick-trebarnspappan-att-doda/

Djup depression och självmordsbenägenhet kan vara Quetiapinet.

Skulle inte bli förvånad om det är ännu ett fall av läkemedelsförgiftning i Västerås där man skadat och orsakat en person som söker vård, svårare psykisk ohälsa än vad vederbörande hade när den sökte hjälp. Det är väldigt svårt för en person att uppfatta att försämring beror på läkemedel när den inte mår bra från början.

Trodde först bara att det var en vanlig dåre som gått lös när han förlorat kontrollen. Ser ut som psykisk ohälsa inte hanterat läkemedelsbiverkningar. Men som i alla dessa fall så kommer ingen ställas till svartäs eftersom man vägrar medge att läkare systematiskt skriver ut mediciner som är mycket farliga för att de manipulerar information angående biverkningarna och vägrar sätta ut mediciner när människor blir sjuka av dem, istället höjer de doserna.

Kommer ihåg samma sorts bemötande från vissa läkare från min anhöriges tid. Vissa läkare bara sket i att lyssna på patienten, och körde över dem i bästa översittarstil. Hemskt. Patienter är helt oskyddade och har ingen annanstans att vända sig.

Vården har absolut falerat helt i det här fallet också. Med resultat att N är död, hennes barn dömda till livslång sorg och saknad, Henriks barn likaså och Henrik till en raserad tillvaro och förstört liv.

Och absolut ingenting kommer att komma ur detta. Förutom en massa fördömanden från elakt skitfolk, lidanden för flera familjer och kostnader för staten.

Läkarna och vården kommer att ha lärt sig noll. Eventuellt får vi se en lex maria någonstans som begravs och mynnar ut i några "uppdaterade rutiner" som inte kommer att göra någon skillnad.
Citera
2025-10-21, 18:40
Medlem
Citat:
Bara så att det blir tydligt för alla.

"Nu ställer 38-åringens försvarare frågor till ex-frun.
Ex-frun säger igen att det här handlar inte om kvinnovåld eller våld i nära relation, utan att det är psykisk ohälsa och att det är en tragedi. "

Tragiskt som fan.

Samtidigt... Henriks försvarare önskade förhör utan åhörare under Henriks vittnesmål, av hänsyn till Henriks mående. Idioten Bodström, den stora empaten-när-det-passar-hans-agenda, nekade så klart.

Vilket syfte tjänar det? Eller var det bara ren elakhet? Var det att han, och kanske N's anhöriga, vill att H ska våndas? Eller vill de se Henriks vittnesmål för att de behöver det? För att själva kunna avgöra om de ska förlåta Henrik eller inte?

Vad tror ni?

Fyfan så tragiskt. Verkar vara reko människor och detta är nog bara en ren tragedi som du skriver. Att frun även säger att det inte är ett kvinnovåld eller våld i nära relation gör det ännu mer tragiskt.

Han hade ett till syntes normalt liv innan och så förstörs de såhär, vilken ångest. Fy
Citera
2025-10-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirdman
Stjärna! Status på aktbilaga 105?

Hur laddar man ner filerna utan att behöva betala?
Citera
2025-10-21, 19:14
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenSpike
Funderat på det också. Kanske ska vi återigen göra gemensam sak. Man kan ju börja med att maila domstolen och se vad man får för svar iofs. Borde ju skickas digitalt. Om det inte återigen är något med ”kom och hämta här”.
Kostnaden ligger på runt 150kr totalt för alla ljudfiler från rättegången. Slutplacering går inte att få, men allt annat.

Man skriver till tingsrätten, ofta har de redan en mall på sin hemsida hur man ska skriva med målnummer osv.
Citera
2025-10-21, 19:45
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Fyfan så tragiskt. Verkar vara reko människor och detta är nog bara en ren tragedi som du skriver. Att frun även säger att det inte är ett kvinnovåld eller våld i nära relation gör det ännu mer tragiskt.

Han hade ett till syntes normalt liv innan och så förstörs de såhär, vilken ångest. Fy

Ja. Så sjukt hemskt. För alla inblandade. Förstå hur det måste kännas för Henrik nu. Sitta där inför alla åhörare, anklagad, tvingas se sin mördade flickvän, knivhuggna ex-flickvän och barn, hatandes sig själv och sitt liv för något man inte förstår att man gjort, eller önskat. Hoppas att de har bra koll på Henrik. Så att han inte triggas att göra något dumt. Hans ångest är inte att leka med.

Och förstå de anhöriga.. som precis som Henrik frågar sig "Varför hände det oss?". "Varför min pappa?" Utan att någonsin få ett svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in