Citat:
Ursprungligen postat av
shawshaw
Hej, pga ökade räntor m m tvingades jag sälja min bostadsrätt. Sen har livet varit tufft och just nu bro vi 2 vuxna och 3 barn i en lägenhet som är 50 kvm. Vi behöver en större hyresrätt men det går inte att hitta i denna staden. Vad gör man? Dessutom kostar en del fyror här 27 000 kr i mån vilket vi verkligen inte har råd med. Hur gör ni andra som har hamnat i en situation där ni behöver större lägenhet men inte har något kapital eller kan få lån för att ni har för många barn. Innan barn kunde vi låna 3 miljoner. Nu endast 500000 kr med samma inkomster.
En skitsituation som jag inte avundas. Var sambo ett tag med en kvinna och hennes två barn på 3 rok och 75 kvm och med endast ett badrum, det fungerade inte alls. Då var det dessutom endast varannan vecka.
Fick du någon vinst när du sålde bostadsrätten? Flytta ut från stan? Kanske ut på landet i ett eget hus?
Annars så är mitt tips att läsa Fogelströms "Mina drömmars stad", där var en etta standard, och då hade man både barn och inneboende som också hade barn. Dasset fanns på gården, och där hämtade man även vatten.