Citat:
Ursprungligen postat av
KattenSpike
Tack snälla 🙏🏻 Vad fint att du tycker det 🥰
[Men hur kan det mynna ut i att döda och mordförsök?]
Ja, det är verkligen frågan. Jag tror som sagt att det med största sannolikhet ändå var/är någon form av psykos. Med tanke på att han inte har någon våldshistorik sedan innan, som vi vet om iaf. Men jag kan ha fel. Det har väl iofs också tyvärr hänt förr att folk trots det kunnat begå dessa typer av dåd ändå. Att det bara plötsligt ”slår slint”, blir någon överslagsreaktion. När någon blir tillräckligt pressad under för lång tid, och inte får stöd och dessutom blir avvisad och/eller ignorerad. Med tanke på att han som sagt inte stött på så många motgångar och/eller särskilt inte svåra motgångar tidigare i livet, kan det här ”räcka” för en sådan person tänker jag. Med en viss sammansättning av personlighet. My 5 cents iaf.
Ja, någon form av psykos. Ja, det verkar det som, rättspsyk har ju sitt utlåtande.
Angående det om grovt våld verkar det inte finnas. Men det finns vittnesmål från J om hotfullt beteende.
Hon har beskrivit det som så att han har "gått emot henne och bröstat upp sig" vid flera tillfällen, och "haft en obehaglig blick". Definieras som hotfullt och maktbeteende.
Han har också suttit på henne när hon låg på golvet, vid ett bråk de hade. De bråkade, hon bråkade också, det erkänner hon, men hon hamnade på golvet och han satte sig över henne. Hon klöste han på kinden, när han satt över henne, vittnar hon om. Fysiskt våld.
Våld kan också visa sig som 'känslomässigt våld' som när han hotar att ta livet av sig om de inte blir ihop igen. Alltså känslomässig utpressning. Inte okej oavsett hur många motgångar man har haft i livet.
Och som vi pratade om, döda en människa och mordförsök på en annan människa...hur kan det ske?
Finns det något i personligheten?
Eller är det sjukligt och impulsivt i stunden?
Så många frågor, så mycket tragik och sorg.