Citat:
Ursprungligen postat av
OldFashioned
Så två spänn per liter dyrare innebär att en fulltank blir 100kr dyrare? Vilken jävla katastrof, förstår att ni är i upplösningstillstånd. Nu stannar Sverige!
Så om mjölken blir 10% dyrare är det så mycket att bry sig om? Vilken katastrof!
Så om elen blir 20% procent dyrare är det så mycket att bry sig om? Vilken katastrof!
Så om hyran blir 30% procent dyrare är det så mycket att bry sig om? Vilken katastrof!
När blir det ”katastrof”?
Inte vid 15% ökning av drivmedel enligt dig? Men var går dina gränser?
Notera att i mina exempel ovan att både el- och hyreshöjningar inte påverkar många på landsbygden som inte har el för uppvärmning och de har heller ingen hyra för att de äger sitt hus. Men sådana är väldigt beroende av bil. Så det slår lika hårt på dem som med en 20% hyresökning för en stockholmare.
Politiker kan krävas tänka utanför sin vänkrets. Men många misslyckas där.
Så jag begär inte mer av dig. Men försök tänka utanför ditt liv, utanför din livsstil. Hur slår det?
Alla navelskådare som säger ”vore det inte bäst om alla levde/gjorde som jag”. Lyft på blicken bortom dig och din navel. För det finns massor med människor som lever andra liv. Helt annorlunda än ditt.
Respektera deras liv eller så strunta i det och bli Josef Stalin så gott du kan.