Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-10-20, 20:15
Medlem
SoberZealots avatar
Det gamla gick ju i konkurs verkar det som:
https://www.allabolag.se/foretag/commat-ab/norrk%C3%B6ping/restauranger/2K1S8OEI5YH9F

Antar att det är en ny stjärna på kockhimmeln.
Citera
2025-10-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Man får bara äta 1st 15 gram pannbiff per dag

Han käkade sin månadsranson på 1h
Vem betalar sjukvården när han fåe köttcancer?

Ja den har han väl pröjsat själv via skatter under sitt arbetsliv. Han kan ta lite av min skatt också hellre det än att någon otacksam blattehora ska få dom som tex Tara Sabah Mohammed Saleh.
Citera
2025-10-20, 20:20
Medlem
Finns det någon bild på krögaren, vore kul att se hur en sån ser ut
Citera
2025-10-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Markus skrev en recension på restaurangens Facebook-sida som handlade om att han återkommande upplevt sig punktmarkerad och övervakad vid besök på restaurangen.
Antagligen var de så de fick tag på hans nummer.

Så om man kollar riktigt länge på en person så får man hans nummer?
Citera
2025-10-20, 20:26
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Buffélag?

En buffé betyder: Ät så mkt du orkar.

Men tyvärr så tar olika restauranger saken i egna händer och kastar ut folk som inte köper till läsk eller äter för lite potatis/pasta etc. Tycker isf att det bara borde hända dom som tävlar i att äta fort/mkt.

På hemsidan står det lunchbuffé
Inte nödvändigtvis, även om jag håller med dig om att man förutsätter det, här i Sverige.

Buffé betyder egentligen bara att man tar sin mat själv, självservering, och att man kan gå flera gånger och ta olika rätter.
Inte nödvändigtvis att man får ta hur mycket man vill.

På engelska och många andra språk gör man skillnad på "buffet" och "all-you-can-eat buffet".

På svenska saknas dock detta begrepp, så buffé kan betyda både och.
Men gemene man förutsätter att man får äta hur mycket man vill, om inget annat framgår.

Att 4 små pannbiffar skulle innebära ett "brott mot buffélagen" är det dummaste jag hört.

Hela grejen med "buffélagen" gav mig ett gott skratt. Utlänningar kan säga så tokroliga saker, utan att de ens fattar det själva.

Jag antar att pratet om "buffélagen" är utlänningens sätt att kommunicera att han har någon lapp i lokalen, med någon regel angående hur mycket mat man får ta från buffén. Kanske.

Det sjukaste är ju fortfarande att de tog reda på vem han var och kontaktade honom på telefon.
Hade ju varit en förmildrande omständighet om det hade varit så att det bara var något de nämnde när de sågs på restaurangen.
Senast redigerad av Bone Collector 2025-10-20 kl. 20:28.
Citera
2025-10-20, 20:28
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Nu känns det inte som att jag har något ärende i Katrineholm inom överskådlig tid, men med tanke på Commats publicitet är det inte ett alternativ för förtäring. Och när jag ögnar igenom Ljusgårdens meny, funderar jag på om deras mat smakar lika värdelöst som menyn är felstavad och illa formulerad? Ska det vara så in i baljan svårt, för en restaurang som vill framstå ha fancy pants-meny att stava korrekt?

https://ljusgardenkc.se/wp-content/uploads/2025/10/lunch-43.pdf

*Slängd potatis? (avses smörslungad potatis, eller serverar de slängd potatis? Vem har slängt den?)
*Stektbroccoli (Mellanslag mellan stekt och broccoli?)
*Falafelrulle (vegetarisk) - finns det falafelrullar med kött?
*Sidosallad?
*Lasagne med köttfärs (på raden under står det, att det däremot är kalvfärs - hur ska de ha det? Vad innehåller lasagnen?)
*Fin filé av Kamtjatkaflundra (innebär det att det finns ful Kamtjatkaflundra?)

Jag tror jag tar med mig matsäck, om jag får ärende till Katrineholm framledes.

Alltid kul när fattiglappar som inte har råd att äta på restaurang skall kommentera stavningen på menyn och bedöma mat, servering, miljö samt gäster med det som utgångspunkt.

Du kan dela dina ostmackor med grisen Marcus nu när han är portad.
Citera
2025-10-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Intressant! Jag kan berätta vad jag nyligen hört, så sent som i förra veckan. Det finns en skola som får sin mat från samma ställe, från Commat. Det finns regler för barnen i hur mycket mat de får ta. Det är samma regler för exempelvis 6-åringarna som för barnen på högstadiet. Exemplet här är alltså från förra veckan, det var prinskorv och potatismos en dag. Eleverna fick bara ta 3 prinskorvar, inte mer... Det gällde alltså även eleverna på högstadiet som ju behöver äta mer än exempelvis barnen i förskoleklass... Har hört fler såna här exempel tidigare, från samma skola. Att det är ett ganska lågt max antal man får ta. Och det är alltså samma regler för alla barn, oavsett ålder. Sen vet jag ju inte om det är skolan som beställer för lite mat eller om det är Commat som skickar för lite och har i förväg räknat ut vad det räcker för, per person... Jävla snålt oavsett...

Menar du att en skola från förskoleklass till högstadie får sin mat från en lunchrestaurang? Jag trodde skolor fick sin mat från skolkök.
Citera
2025-10-20, 20:32
Medlem
Mr Coffees avatar
Måste vara en polare till honom som jävlas. Hur fan skulle restaurangen få tag på honom på telefon? Om de ville prata med honom skulle de väl ha löst det vid hans besök på restaurangen?
Citera
2025-10-20, 20:34
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Finns det någon bild på krögaren, vore kul att se hur en sån ser ut
Ska vara den här snubben.

Bolagskarusell leder till problem för nya krögaren
https://ips.ntm.se/jd35q7vl
https://www.kkuriren.se/nyheter/katrineholm/artikel/bolagskarusell-leder-till-problem-for-nya-krogaren/j8e132yj
Citera
2025-10-20, 20:41
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Alltid kul när fattiglappar som inte har råd att äta på restaurang skall kommentera stavningen på menyn och bedöma mat, servering, miljö samt gäster med det som utgångspunkt.

Du kan dela dina ostmackor med grisen Marcus nu när han är portad.

Fattiglapp? Jag har mer lön än vad jag gör av med i månaden, som så många andra. Jag äter på restaurang i snitt en gång i veckan - dock på ställen som har rättstavade menyer och som inte serverar grismat. Ostmackor? Det har jag inte ätit på över tjugo år. Ostmackor?

Om du sköter dina kort rätt framledes och inte får känslovallningar, kanske du kan få arbetsträna på Commat, som uttittare. Lycka till.
Citera
2025-10-20, 20:42
Medlem
En variant man kan göra som restaurangägare är att buffégäster får väga sig och kolla längd först, för att slå fast att dom inte är fettos eller muskelberg. Buffé borde vara för normala människor helt enkelt..
Citera
2025-10-20, 20:42
Medlem
Sinraths avatar
Hur orkar man? En sådan skitsak. Inte ens om man har 100% rätt och total moralisk rättfärdighet så ska man söka upp, ringa upp och skälla på kunder över i det stora hela, ingenting. Man kommer ÄNDÅ få en kund som skriver en rejält negativ recension och snacka skit om stället överallt. Det är så fullständigt kontraproduktivt. Möjligen om man desperat vill bli av med en kund som på något sätt förstör för andra gäster mer än vad den ger.

Man kan inte framföra en business som om man satt på Flashback och skriver arga svar i affekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in