2025-10-20, 19:36
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Förstår att Commat vill bli av med honom.

Det odrägliga fettot som åt som en gris fick mig att byta lunchställe ifrån Commat till Ljusgården.

Förstår om Commat vill bli av med honom samtidigt som det känns skönt att veta var han slafsar i sig mat.

Det bästa för alls vore nog om han åt på Truvegårdens Grisuppfödning.
Citera
2025-10-20, 19:37
Medlem
AndersABs avatar
Sluta ta med egen låda och fyll. Ta dina böter
Citera
2025-10-20, 19:38
Medlem
Någon som har FUP?
Citera
2025-10-20, 19:40
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
-1 kund. Starkt jobbat.

De borde komma ut med namnet på restuarangen så kan vi få dem gå på knäna.
Citera
2025-10-20, 19:44
Medlem
Man får bara äta 1st 15 gram pannbiff per dag

Han käkade sin månadsranson på 1h
Vem betalar sjukvården när han fåe köttcancer?
Citera
2025-10-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
https://www.kkuriren.se/nyheter/restaurang/artikel/marcus-at-fyra-biffar-pa-buffen-blev-uppringd-av-restaurangen/jp23k70r

"När Marcus Vadeby besöker Commats lunchbuffé tillsammans med en kompis i början av oktober serveras pannbiff med potatismos.
– Jag tog tre pannbiffar och en klick potatismos. Sen fyllde jag på med en pannbiff till. Så det blev totalt fyra pannbiffar. Jag åt upp allt. Möjligtvis att det fanns lite sås kvar som jag inte kunde skrapa upp, berättar han.
Ett par timmar senare blir Marcus Vadeby uppringd av restaurangen. Lunchkompisen hör hela konversationen.
– Jag blir tillsagd att jag har brutit mot buffélagen. Enligt den skulle man bara få ta två pannbiffar.
Restaurangen menar att de lagt märke till att Marcus Vadeby återkommande kastat mat i onödan. Marcus Vadeby delar inte den uppfattningen dessutom menar de att pratet om en buffélag beror på språkförbistring.
– Nej, sånt håller jag inte på med. Jag äter normalt för att vara mig. Och äter upp, svarar han".

Ord står mot ord, någon som vet mer om fallet Commat vs Markus Vadeby?

Utan att gå in på länken är jag säker på att det är en med asiatisk påbrå som har fått fnatt.
Citera
2025-10-20, 19:49
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Förstår att Commat vill bli av med honom.

Det odrägliga fettot som åt som en gris fick mig att byta lunchställe ifrån Commat till Ljusgården.

Förstår om Commat vill bli av med honom samtidigt som det känns skönt att veta var han slafsar i sig mat.

Det bästa för alls vore nog om han åt på Truvegårdens Grisuppfödning.

Nu känns det inte som att jag har något ärende i Katrineholm inom överskådlig tid, men med tanke på Commats publicitet är det inte ett alternativ för förtäring. Och när jag ögnar igenom Ljusgårdens meny, funderar jag på om deras mat smakar lika värdelöst som menyn är felstavad och illa formulerad? Ska det vara så in i baljan svårt, för en restaurang som vill framstå ha fancy pants-meny att stava korrekt?

https://ljusgardenkc.se/wp-content/uploads/2025/10/lunch-43.pdf

*Slängd potatis? (avses smörslungad potatis, eller serverar de slängd potatis? Vem har slängt den?)
*Stektbroccoli (Mellanslag mellan stekt och broccoli?)
*Falafelrulle (vegetarisk) - finns det falafelrullar med kött?
*Sidosallad?
*Lasagne med köttfärs (på raden under står det, att det däremot är kalvfärs - hur ska de ha det? Vad innehåller lasagnen?)
*Fin filé av Kamtjatkaflundra (innebär det att det finns ful Kamtjatkaflundra?)

Jag tror jag tar med mig matsäck, om jag får ärende till Katrineholm framledes.
Citera
2025-10-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigMattsson
Även kommunen i Katrineholm verkar vara missnöjda med dem. Här är en artikel från 2023;

Fikamissen blev droppen för kommunen – hävde avtalet https://share.google/MYfKxNI3R3s6G4GN8

Mohammed......säger en hel del, jag trodde dock tyvärr det var en kinesisk medelåldersman som skulle hålla på med det här.
Citera
2025-10-20, 19:54
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6jrgt5hhjfdddd
Bra sätt att få färre gäster.

Då kan alla få fler biffar.

Förstår inte att de retar sig på en enstaka gäst som äter massor. Vissa äter lite så det jämnar väl ut sig?

Som andra sagt, vill de ha någon regel får de väl sätta upp en skylt.

Jag vill helst inte äta buffé på pyttesmå ställen, känns som man äter upp all deras mat.
Citera
2025-10-20, 20:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Intressant! Jag kan berätta vad jag nyligen hört, så sent som i förra veckan. Det finns en skola som får sin mat från samma ställe, från Commat. Det finns regler för barnen i hur mycket mat de får ta. Det är samma regler för exempelvis 6-åringarna som för barnen på högstadiet. Exemplet här är alltså från förra veckan, det var prinskorv och potatismos en dag. Eleverna fick bara ta 3 prinskorvar, inte mer... Det gällde alltså även eleverna på högstadiet som ju behöver äta mer än exempelvis barnen i förskoleklass... Har hört fler såna här exempel tidigare, från samma skola. Att det är ett ganska lågt max antal man får ta. Och det är alltså samma regler för alla barn, oavsett ålder. Sen vet jag ju inte om det är skolan som beställer för lite mat eller om det är Commat som skickar för lite och har i förväg räknat ut vad det räcker för, per person... Jävla snålt oavsett...
Tre prinskorvar! Vad i hela helvete!?? Min 90åriga mamma åt minst sex prinskorvar.

Verkar vara tidernas skitrestaurang Commat. De borde inte servera buffé om de skall ringa upp gästerna efteråt oh klaga på hur mycket de ätit på buffen. Tokig jävla ägare, sänk skiten!
Citera
2025-10-20, 20:04
Medlem
Buffé är det bästa som finns Ingen har någonsin sagt ngt till mig.
Kinabuffe: 15 lax o 15 avokado sushibitar. En slev från alla byttor med kyckling i..
Husman: 5-6 panerade fiskar remouladsås över allt
Husman: 3-4 schnitzlar o stekt potatis

På Kanarieöarna frågade en servitris "Everything for you" o skrattade..
Lunchbeställning vid poolen
1. Toast skinka o ost
2. Halv grillad kyckling
3. En carbonara
4. En halv vesuvio
Citera
2025-10-20, 20:13
Medlem
Johnny.99s avatar
Är det Eurocop som varit i farten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera