2025-10-20, 14:38
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Varför inget från Europa
Europa har haft rymdforsking och teleskop lila länge som usa

Kolla upp svenska Beatriz Villaroel.
Franrike släppte Cometa rapporten 1999 på 90 sidor - Se tuben eller wiki) Spaniens MOD har släppt rapport om ett 80 tal detaljerade UFO fall över Katalonien som saknar förklaring osv
Dom gamla torrbollarna i EU är nog mer intresserade av jordbrukspolitik, klimatdebatt och Ryssland/Ukraina för tillfället. Blir inget där
Citera
2025-10-20, 14:58
Medlem
Steinarrs avatar
Förr trodde jag på rymdvarelser för att regeringar höll tyst.

Nu tror jag inte längre på rymdvarelser för att regeringar pratar om det.

Jag tänker inte förklara varför. Ni som vet, vet.
Citera
2025-10-20, 15:37
Medlem
Anonymfs avatar
Lustigt att dom har med klipp som är debunkade.
Det kanske säger något om trovärdigheten i den här typen av produktioner. Men sånt viftas ivrigt bort av någon som inte vill få sin övertygelse skadad.

Jag är själv mkt intresserad av ufologi och vill inte motverka andras intresse, men come on. Sånt här är trams.
Citera
2025-10-20, 15:37
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Håller inte med. De som verkligen tror på UFO:n och sådant, alltså de som är djupt involverade i den världen, konsumerar inte samma media som vanliga "Svenssons" gör.
De hänger istället på konspiratoriska forum och videokanaler. Men grejen är att dessa människor egentligen bara hamnar i ett ytterligare fack av påhittade dumheter, och det vet jag eftersom jag har blivit lite av en "expert" (om än en självutnämnd sådan) på just den typen av illusioner, agendor och former av mänsklig styrning.

Du kan helt enkelt inte lura mig med sådant. Genom erfarenhet och massor av tid har jag fått en ganska stor kunskap inom konspirationer, religion, gnosticism, new age, “alien disclosure” osv. Och inget är nytt.. allt är samma gamla rehash som alltid har funnits.
Jag förstår varifrån personer som tex David Icke och liknande jeppar hämtar grunden till sina läror, jag ser rakt igenom dom, vilket de flesta inte gör.
Jag satt och lyssnade på David Wilcock för tio plus år sedan, och jag vet att även han är full av skit.

Om man ska förenkla det lite metaforiskt: det finns en sanning och det finns tusen lögner. Lögnerna sprids av dom som vill dölja sanningen. Följden blir att sanningen är som en nål i en höstack, och “alien disclosure” är endast ett av dessa bajsindränkta strån hö som motståndaren så precist placerat i denna stack.

Ditt intro är bra och jag håller med, men det är å andra sidan uppenbart att intresserade om sitt "ämne" (huruvida det är en konspiration eller inte lämnar jag läsare) hittar information utanför Expressens löpsedlar (om det var det du ville berätta).

Om flygande tefat och utomjordingar vore 100% papegoja hade ingen psyop krävts. Varför? Hela idén med en psyop är ju att vilseleda.
Därför låter det mer logiskt att Deep State introducerar falska budbärare INOM UFO-sfären. Vi kan kalla det för en inbäddad psyop, men det hindrar inte ämnet från att vara 100% sant. Att man introducerar den ena vilda fantasin efter den andra (t.ex jorden är platt) betyder inte att flygande tefat helt plötsligt ENDAST är ballonger. Men det krävs nyanserad deduktion för att se detta tydligt. Jag förstår att många som tar till sig enbart extern information blir helt uppgivna av den enorma mängden falsk information som existerar.
Några av "drönarna" över New Jersey och kärnvapenbaser är Galaktiska Federationen. Nu försöker Pentagon introducera en NGO för att förvilla de som är på gränsen.
Citera
2025-10-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Ditt intro är bra och jag håller med, men det är å andra sidan uppenbart att intresserade om sitt "ämne" (huruvida det är en konspiration eller inte lämnar jag läsare) hittar information utanför Expressens löpsedlar (om det var det du ville berätta).

Om flygande tefat och utomjordingar vore 100% papegoja hade ingen psyop krävts. Varför? Hela idén med en psyop är ju att vilseleda.
Därför låter det mer logiskt att Deep State introducerar falska budbärare INOM UFO-sfären. Vi kan kalla det för en inbäddad psyop, men det hindrar inte ämnet från att vara 100% sant. Att man introducerar den ena vilda fantasin efter den andra (t.ex jorden är platt) betyder inte att flygande tefat helt plötsligt ENDAST är ballonger. Men det krävs nyanserad deduktion för att se detta tydligt. Jag förstår att många som tar till sig enbart extern information blir helt uppgivna av den enorma mängden falsk information som existerar.
Några av "drönarna" över New Jersey och kärnvapenbaser är Galaktiska Federationen. Nu försöker Pentagon introducera en NGO för att förvilla de som är på gränsen.
Hur avgör du om en farkost kommer från "Galaktiska Federationen"?
Citera
2025-10-20, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Skulle säga såhär, det finns chans att det idag existerar liv på en annan planet - dock är det så långt bort att med dagens teknologi skulle vi aldrig ta oss dit.
Med det sagt, varför ska vi vara så förbannat nyfikna?

Varför just vi?
Du behöver inte vara nyfiken.
Jag är dubbelt så nyfiken.

Glöm snabbt allt du lärt dig om ljusets hastighet och Einsteins teorier
och fokusera på kvantfysik.
Citera
2025-10-20, 18:43
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7von4
Varför just vi?
Du behöver inte vara nyfiken.
Jag är dubbelt så nyfiken.

Glöm snabbt allt du lärt dig om ljusets hastighet och Einsteins teorier
och fokusera på kvantfysik.
Menar du att någon annan ska ta sig dit före oss? Foliehatt på
Citera
2025-10-20, 19:07
Medlem
Svensson500s avatar
Om man älskar mänskligheten så måste man även älska riktigt höga afrikanska kvinnor som har enormt stora mänskliga drag där allt är modell större, stora näsor och läppar, för dom är mänsklighetens största modeller för vad vi är. Fast deras lukt kan dra en på nerverna om man inte är en av dem, men UFO'n som skulle vilja utrota oss skulle nog börja med dom största afrikanska männen och kvinnorna just för att dom är våra största modeller för vad som är en människa. Tänk på detta alltid när ni tänker på fientliga UFO'n!
Citera
2025-10-20, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Menar du att någon annan ska ta sig dit före oss? Foliehatt på

Jag vet inte exakt vad du försöker uppnå eller hur många hattar du vill bära.

Vet du var termen "foliehattbärare" kommer ifrån?

Det härstammar från en teknik som kallas avskärmning.
Detta används ofta i kablar eller mycket känsliga elektriska apparater för att skydda mot yttre påverkan.

Fördelar och egenskaper med aluminiumfolie för kablar

https://www.tomorrowal.com/de/news/advantages-characteristics-aluminum-foil-for-cables

Aluminium skyddar mot elektromagnetisk strålning genom reflektion och absorption, vilket baseras på dess höga elektriska ledningsförmåga.
Det är väl lämpat för att skärma högfrekventa vågor och används därför i många tillämpningar, såsom aluminiumbeläggningar för höljen, som skärmning i kablar eller i tak och fasader.
Skärmeffekten påverkas av materialtjockleken och frekvensen; ju lägre penetrationsdjup, desto bättre skärmning.

https://de.multicouches.com/info/aluminum-foil-can-isolate-electromagnetic-radi-52819534.html

Det finns också exemplet med Faradays bur, den här gången gjord av metall istället för aluminium.

En Faradays bur är ett slutet hölje tillverkat av ledande material (t.ex. metall) som skyddar interiören från externa elektriska och elektromagnetiska fält.
Buren leder elektriska laddningar runt interiören likt blixten, vilket säkerställer skyddet för passagerarna, precis som i bilar och flygplan.
Ett annat exempel är en mikrovågsugn, som fångar strålning inuti.

Därför är en aluminiumhatt absolut nödvändig och starkt rekommenderad
Senast redigerad av 7von4 2025-10-20 kl. 19:22.
Citera
2025-10-20, 19:18
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Hur avgör du om en farkost kommer från "Galaktiska Federationen"?

Vi har haft den här diskussionen förut. För att kunna ta till sig "flygande tefat" och "Galaktiska Federationen" måste man först ha viljan att öppna upp sig spirituellt. Det har inte du.
Du mediterar inte.
Du tror inte på en större kraft bortom din egen.
Du tror att döden är den slutgiltiga resan.
Du har aldrig pratat med källan av all kärlek.
Det blir givetvis inte bättre av att du är instängd och förutsägbart stoisk i dina paradigmer. Det är dock inte ditt fel, därför att media är experter på att hypnotisera sin kult – utan att "medlemmarna" vet om det.
Citera
2025-10-20, 19:30
Medlem
526s avatar
Citat:
Du antyder att allt du någonsin köpt / betalat för är = bluff?

Med den inställningen undrar jag vilken litteratur du läste på Universitet. Kalle Anka Pockets du hittade i skogen?

Du måste nyansera din inställning för att bli tagen på allvar.
Finns det ett icke-suddigt foto på ett ufo eller alien i filmen?
Citera
2025-10-20, 19:31
Medlem
Citat:
Vi har haft den här diskussionen förut. För att kunna ta till sig "flygande tefat" och "Galaktiska Federationen" måste man först ha viljan att öppna upp sig spirituellt. Det har inte du.
Du mediterar inte.
Du tror inte på en större kraft bortom din egen.
Du tror att döden är den slutgiltiga resan.
Du har aldrig pratat med källan av all kärlek.
Det blir givetvis inte bättre av att du är instängd och förutsägbart stoisk i dina paradigmer. Det är dock inte ditt fel, därför att media är experter på att hypnotisera sin kult – utan att "medlemmarna" vet om det.
Du har drömt dig fram till "galaktiska federationen" när du har "mediterat" (med hjälp av psykadeliska droger?). Där blev du "andlig" och därför tror du att oidentifierade objekt i luften kommer från en federation som uppenbarades i din LSD-trip?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in