2025-10-20, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Jag måste säga att då jag var barn, ungdom så var jag rätt intresserad av UFO. Men efter att själv ha bevittnat UFO, så blev jag mindre intresserad. Helt enkelt för det jag såg var så fruktansvärt överlägset vår teknik och jag drog slutsatsen att det är som jaga spöken. Vill de inte visa sig öppet så kommer man inte längre. Däremot så behöver inte jag några bevis på det här med ”flygande tefats” existens. Men det är bara för att jag själv sett det. Om man inte är med om nåt är det svårt vara 100% övertygad. Självklart så finns det mycket info, bevis som inte släpps ut till allmänheten. Orsakerna kan man alltid spekulera om.

Haft exakt samma upplevelse. Vidare upplevt att jag sen dess splittrats i multipla, dock långsamt, uppenbara egon. Inte att de existerat simultant men att en tagit vid efter den andra. Låter märkligt för att jag inte kan sätta ord på upplevelsen men tänk er att ni inte kan multiplikation men möter något som lär er det. Därefter kommer inget vara sig likt igen, du kan se en distinktion i ditt ego före multiplikation och ditt ego efter. Nästan som en uppgradering.
Citera
2025-10-20, 12:43
Medlem
Turbaas avatar
Finns gott om bevis att det finns något som inte kommer här ifrån.

Sen om meneman kommer tro på annat liv en vad som anses vara apor & grisar samtidigt är högst otroligt.

Då många fortfarande tror att ett jämnställhet är friheten. När det i själva verket är ett modernt slaveri ökar inte hoppet om mänskligheten.

Kul med en ny film, blir spännande och se vilket material dom kommer släppa dom inte redan existerar.
Citera
2025-10-20, 13:05
Medlem
kraniumgranskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Jag tror att det är en psyops från militären, UFO:n och aliens alltså. Ni ska titta på sådant här och fråga er stora, stora frågor om universum så att ni förblir ignoranta inför andra frågor.
"Is däre life out däre, hehu "? "I dont knåw man "

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ligger det inte nära till hands att misstänka en psyop om alla "vittnen" är kopplade till CIA?
Produktionen verkar ju ganska påkostad. Vem har betalat?
Vem vinner egentligen när gräsrötterna skiftar fokus till att jaga "UFO:n"?

Jupp jupp här har ni det, skifta fokus från verkliga frågor och dessutom solka ner begreppet "konspirationteorier" och mixa ihop det i en sörja med Kennedymord, totalkorruption osv. Så har alltid ufo använts, när någon diskuterar verkliga konspirationer så är fårskocken hjärntvättad att avfärda dessa på samma sätt som gröna gubbar avfärdas. Med en stolt arrogans utan att fatta hur lurade de blivit.
Citera
2025-10-20, 13:06
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Varför använder de dramatisk filmmusik när de ska "avslöja sanningen"? Det hjälper inte.

Kanske för att dagens ADHD-infekterade generation normalt är zombies och kräver underhållning för att hålla sig vaken längre än 10 sekunder.
Citera
2025-10-20, 13:09
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Jag tror att det är en psyops från militären, UFO:n och aliens alltså. Ni ska titta på sådant här och fråga er stora, stora frågor om universum så att ni förblir ignoranta inför andra frågor.
"Is däre life out däre, hehu "? "I dont knåw man "

Den slutsatsen är ologisk.

1. Krig och våndor är det som basuneras ut mest i media
2. Därefter sport
3. Meningslösa diskussioner om t.ex mäns rätt att helt utplåna all kvinnlig sport och andra fåniga dyfterier.
4. Hur du förbättrar din hälsa genom att ta nästa superviktiga BOOSTER.

Ovannämda ÄR the psyop.
UFO nämns i förbifarten och med stigmatiseringskultur 101 där allt är ballonger, fåglar och "Sirius".
Citera
2025-10-20, 13:16
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Finns gott om bevis att det finns något som inte kommer här ifrån.

Sen om gemene man kommer tro på annat liv en vad som anses vara apor & grisar samtidigt är högst otroligt.

Kul med en ny film, blir spännande och se vilket material dom kommer släppa dom inte redan existerar.

Håller med, men filmen riktar sig inte till informations-zombies utan till de som är på gränsen till uppvaknandnet. De som behöver den sista knuffen för att klara en till rep på bänkpressen.

Seriösa UFO-filmer är inte en vanlig företeelse heller. Se bara på TV4s ufofiasko. Den "dokumentären" är skapad för att förgifta ämnet, inte upplysa det.

Materialet i denna film är nödvändigtvis inte nytt, men Amazon Prime, gör det tillgängligt för en bredare publik. Att 34 insiders samlas i en och samma dokumentär är extraordinärt oavsett hur man ser på det.
Citera
2025-10-20, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Den slutsatsen är ologisk.

1. Krig och våndor är det som basuneras ut mest i media
2. Därefter sport
3. Meningslösa diskussioner om t.ex mäns rätt att helt utplåna all kvinnlig sport och andra fåniga dyfterier.
4. Hur du förbättrar din hälsa genom att ta nästa superviktiga BOOSTER.

Ovannämda ÄR the psyop.
UFO nämns i förbifarten och med stigmatiseringskultur 101 där allt är ballonger, fåglar och "Sirius".

Håller inte med. De som verkligen tror på UFO:n och sådant, alltså de som är djupt involverade i den världen, konsumerar inte samma media som vanliga "Svenssons" gör.
De hänger istället på konspiratoriska forum och videokanaler. Men grejen är att dessa människor egentligen bara hamnar i ett ytterligare fack av påhittade dumheter, och det vet jag eftersom jag har blivit lite av en "expert" (om än en självutnämnd sådan) på just den typen av illusioner, agendor och former av mänsklig styrning.

Du kan helt enkelt inte lura mig med sådant. Genom erfarenhet och massor av tid har jag fått en ganska stor kunskap inom konspirationer, religion, gnosticism, new age, “alien disclosure” osv. Och inget är nytt.. allt är samma gamla rehash som alltid har funnits.
Jag förstår varifrån personer som tex David Icke och liknande jeppar hämtar grunden till sina läror, jag ser rakt igenom dom, vilket de flesta inte gör.
Jag satt och lyssnade på David Wilcock för tio plus år sedan, och jag vet att även han är full av skit.

Om man ska förenkla det lite metaforiskt: det finns en sanning och det finns tusen lögner. Lögnerna sprids av dom som vill dölja sanningen. Följden blir att sanningen är som en nål i en höstack, och “alien disclosure” är endast ett av dessa bajsindränkta strån hö som motståndaren så precist placerat i denna stack.
Citera
2025-10-20, 13:58
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Håller inte med. De som verkligen tror på UFO:n och sådant, alltså de som är djupt involverade i den världen, konsumerar inte samma media som vanliga "Svenssons" gör.
De hänger istället på konspiratoriska forum och videokanaler. Men grejen är att dessa människor egentligen bara hamnar i ett ytterligare fack av påhittade dumheter, och det vet jag eftersom jag har blivit lite av en "expert" (om än en självutnämnd sådan) på just den typen av illusioner, agendor och former av mänsklig styrning.

Du kan helt enkelt inte lura mig med sådant. Genom erfarenhet och massor av tid har jag fått en ganska stor kunskap inom konspirationer, religion, gnosticism, new age, “alien disclosure” osv. Och inget är nytt.. allt är samma gamla rehash som alltid har funnits.
Jag förstår varifrån personer som tex David Icke och liknande jeppar hämtar grunden till sina läror, jag ser rakt igenom dom, vilket de flesta inte gör.
Jag satt och lyssnade på David Wilcock för tio plus år sedan, och jag vet att även han är full av skit.

Om man ska förenkla det lite metaforiskt: det finns en sanning och det finns tusen lögner. Lögnerna sprids av dom som vill dölja sanningen. Följden blir att sanningen är som en nål i en höstack, och “alien disclosure” är endast ett av dessa bajsindränkta strån hö som motståndaren så precist placerat i denna stack.

Berätta var David Icke hämtade sina läror ifrån?
Citera
2025-10-20, 13:59
Medlem
Citat:
"UFO:n" verkar ha blivit ett mer populärt ämne efter det att flera delstater legaliserade weed och space cakes

Det har blivit mer populärt i och med att massor av folk blev "konspirationsteoretiker" under den så kallade dödsflunsan.
Dessa nya konspirationsteoretiker konsumerar nu olika narrativ på webben, och ett av narrativen råkar vara aliens.
Det tar lite tid innan dom ser igenom skiten och går vidare till nästa fantastiska konspiration.
Men ja, absolut, gräs kan göra att man blir mer intresserad av sådant här. Gräs, internet och en större utbredning av konspirationstroende efter pandemin.
Citera
2025-10-20, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Berätta var David Icke hämtade sina läror ifrån?

Forska på kristen gnostisiscm.
Citera
2025-10-20, 14:21
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Forska på kristen gnostisiscm.

Arkonter, dödahavsrullar mm. Ja
. Har läst. Delvis tog D Icke därifrån. Långtifrån allt

Men det kan vi ta i David Icke tråden. Varken han eller Wilcock(som är rätt ickeaktuell)är med i filmen. Blir offtopic här
Citera
2025-10-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Det var även uppe i Mexiko och Brasilien. Dålig rapportering i msm som brukligt

Varför inget från Europa
Europa har haft rymdforsking och teleskop lila länge som usa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto