2025-10-20, 15:10
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
https://www.kkuriren.se/nyheter/rest...angen/jp23k70r

"När Marcus Vadeby besöker Commats lunchbuffé tillsammans med en kompis i början av oktober serveras pannbiff med potatismos.
– Jag tog tre pannbiffar och en klick potatismos. Sen fyllde jag på med en pannbiff till. Så det blev totalt fyra pannbiffar. Jag åt upp allt. Möjligtvis att det fanns lite sås kvar som jag inte kunde skrapa upp, berättar han.
Ett par timmar senare blir Marcus Vadeby uppringd av restaurangen. Lunchkompisen hör hela konversationen.
– Jag blir tillsagd att jag har brutit mot buffélagen. Enligt den skulle man bara få ta två pannbiffar.
Restaurangen menar att de lagt märke till att Marcus Vadeby återkommande kastat mat i onödan. Marcus Vadeby delar inte den uppfattningen dessutom menar de att pratet om en buffélag beror på språkförbistring.
– Nej, sånt håller jag inte på med. Jag äter normalt för att vara mig. Och äter upp, svarar han".

Ord står mot ord, någon som vet mer om fallet Commat vs Markus Vadeby?
Senast redigerad av KurtSchweinsteiger 2025-10-20 kl. 15:19.
Citera
2025-10-20, 15:17
Medlem
Den här fick mig att reagera

Citat:
Det känns förjävligt att de letat rätt på vem jag är och ringer upp

Låter jävligt shady
Citera
2025-10-20, 15:21
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Den här fick mig att reagera

Låter jävligt shady
Markus skrev en recension på restaurangens Facebook-sida som handlade om att han återkommande upplevt sig punktmarkerad och övervakad vid besök på restaurangen.
Antagligen var de så de fick tag på hans nummer.
Citera
2025-10-20, 15:24
Medlem
bo-jerrys avatar
Finns buffélagen? Den måste vara väldigt ny
Citera
2025-10-20, 15:27
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
https://www.kkuriren.se/nyheter/rest...angen/jp23k70r

"När Marcus Vadeby besöker Commats lunchbuffé tillsammans med en kompis i början av oktober serveras pannbiff med potatismos.
– Jag tog tre pannbiffar och en klick potatismos. Sen fyllde jag på med en pannbiff till. Så det blev totalt fyra pannbiffar. Jag åt upp allt. Möjligtvis att det fanns lite sås kvar som jag inte kunde skrapa upp, berättar han.
Ett par timmar senare blir Marcus Vadeby uppringd av restaurangen. Lunchkompisen hör hela konversationen.
– Jag blir tillsagd att jag har brutit mot buffélagen. Enligt den skulle man bara få ta två pannbiffar.
Restaurangen menar att de lagt märke till att Marcus Vadeby återkommande kastat mat i onödan. Marcus Vadeby delar inte den uppfattningen dessutom menar de att pratet om en buffélag beror på språkförbistring.
– Nej, sånt håller jag inte på med. Jag äter normalt för att vara mig. Och äter upp, svarar han".

Ord står mot ord, någon som vet mer om fallet Commat vs Markus Vadeby?

4 pannbiffar är ju ingenting egentligen. Han är inte ens så stor så han hade lätt kunnat brassa på med ett fat sallad och några brödskivor.

"Buffélagen" haha vad fan är detta? Känns som om dom bryter not lagen som använder hans namn och nummer på ett olämpligt sätt som ringer upp honom. Har svårt att tro att han skrivit på ett avtal som tillåter dom att ringa och trakassera honom såhär.
Citera
2025-10-20, 15:29
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Intressant! Jag kan berätta vad jag nyligen hört, så sent som i förra veckan. Det finns en skola som får sin mat från samma ställe, från Commat. Det finns regler för barnen i hur mycket mat de får ta. Det är samma regler för exempelvis 6-åringarna som för barnen på högstadiet. Exemplet här är alltså från förra veckan, det var prinskorv och potatismos en dag. Eleverna fick bara ta 3 prinskorvar, inte mer... Det gällde alltså även eleverna på högstadiet som ju behöver äta mer än exempelvis barnen i förskoleklass... Har hört fler såna här exempel tidigare, från samma skola. Att det är ett ganska lågt max antal man får ta. Och det är alltså samma regler för alla barn, oavsett ålder. Sen vet jag ju inte om det är skolan som beställer för lite mat eller om det är Commat som skickar för lite och har i förväg räknat ut vad det räcker för, per person... Jävla snålt oavsett...
Citera
2025-10-20, 15:30
Medlem
Om det kommer in en liten tjej som bara klarar en biff, blir hon också uppringd då eftersom man måste ha två?
Ärligt talat så låter det som en inte fullt normal ägare till det där stället.
Citera
2025-10-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Markus skrev en recension på restaurangens Facebook-sida som handlade om att han återkommande upplevt sig punktmarkerad och övervakad vid besök på restaurangen.
Antagligen var de så de fick tag på hans nummer.
Har du koll på vad det är för restaurang?

EDIT:

Hittade https://www.facebook.com/Restaurang....neholm/reviews

Ja, recensionerna gör ju inte att man vill gå dit direkt...

Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Någon sådan finns inte. Möjligtvis att det kan stå på skyltar i restaurangen. Det är fullt möjligt för en restaurang att sätta villkor vid buffén. Det är inget konstigt med det juridiskt.

Men att leta rätt på numret och ringa upp? Inte olagligt, men jävligt obehagligt.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-10-20 kl. 15:36.
Citera
2025-10-20, 15:40
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Knappast svenska ägare till krogen.

Nej, kollade det nu. Han heter *hm*d *li*n (*=a). Han tog över Commat för inte så länge sen. Nåt år sen eller två. Vet inte varifrån han kommer. Men det blir lite ironiskt med det snåla tankesättet att varken vuxna på buffén eller barnen i skolan som får hans mat inte får äta sig mätta, med tanke på hur givmilda de flesta från "deras kulturer" brukar vara. Men här har vi väl en som ger snåla portioner och vill ha in så mycket pengar som möjligt... Pengar i fickan kommer före kunders omdömen och mätta magar...
Citera
2025-10-20, 15:41
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Justitieminister Strömmer försöker fortsatt få SD att svälja stoltheten och låta den ta sig förbi riksdagen.

Den mest prisvärda buffé i min stad som har resaurangkvalitet har ca 1 gång per vecka skylt vid sista rätten om max två av bättre fisk eller viltfärsbiffarcsp så mer av lokal riktlinje där.
Senast redigerad av Riksreptilen 2025-10-20 kl. 16:28.
Citera
2025-10-20, 15:44
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Fullkomligt stinker arab om restaurangen. De där jävlarna hittar alltid på massa egna jävla regler om allt möjligt som gäller i en sekund, sen är det något annat som gäller. Dessutom gör de aldrig fel.

Dom enda jag haft problem med på buffet resturanger är lunch på Kinakrogar.
Dom bråkar om man tar för många sushi !!
Citera
2025-10-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Han tog över Commat för inte så länge sen. Nåt år sen eller två. Vet inte varifrån han kommer. Men det blir lite ironiskt med det snåla tankesättet att varken vuxna på buffén eller barnen i skolan som får hans mat inte får äta sig mätta, med tanke på hur givmilda de flesta från "deras kulturer" brukar vara. Men här har vi väl en som ger snåla portioner och vill ha in så mycket pengar som möjligt... Pengar i fickan kommer före kunders omdömen och mätta magar...
Verkar stämma. De hade bara bra recensioner fram till 2022. Efter det är det inga recensioner fram till i år och alla de är negativa.

Och jag tycker konversationen är rätt talande

Citat:
Ursprungligen postat av ComMat
Citat:
Ursprungligen postat av Kund
Citat:
Ursprungligen postat av ComMat
Citat:
Ursprungligen postat av Kund
Gått från att vara en trevlig resturang till att man blir övervakad ? Inte alls trevligt att ha någon som kikar en över axeln så fort man hämtar mat eller dricka .
Åt fisk idag, första portionen var suverän, andra plåten var som att någon hade hällt ett helt saltkar i? Potatisen var nog bland de äckligaste jag ätit .
Kommer aldrig sätta min fot där igen .
Hej! tråkigt att du känner så här. Jag blir glad när du säger att första portionen var suverän? Sa du till någon i servisen om att den andra portionen var annorlunda? Att varmhålla potatis är inte alltid enkelt men påtala gärna saker för dom som finns ute i servisen så vi kan korrigera om nått blir tokigt.
Nej det gjorde jag inte, eftersom vi ständigt blev övervakade och inte kunde röra oss som vi ville. Men ”tack” för maten hittils men sätter inte min fot där igen .
Om nu servisen var ständigt närvarande hade det ju kanske varit ännu enklare att säga till. ? Hur som helst blir det tokigt ibland, det är jag den första att erkänna. Stick in huvudet i köket nästa gång eller lyft det med den närvarande personalen. // Commat
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-10-20 kl. 15:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in