2025-10-20, 12:54
Medlem
Svensson500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
WTF!

Men liksom här TS bevis på att vissa inte ska ha ungar...
Jaha så där satt du i ditt terrarium helt utan att bli torterad av cp-störda högerextremister och så upprepa du samma sak som de för du såg någon som använde nödvärn. Finns dom som slagit ihjäl folk i självförsvar och sen suttit inne säkert. Tänk efter innan du postar hat.
Citera
2025-10-20, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Att påpeka när någon beter sig illa där personen projicerar över sin negativa syn på någon annan, betyder inte per automatik att den som ifrågasätter har en diagnos.

Eftersom du bemötte TS frågeställning med att spy oförtjänt galla över honom är det rimligt att ifrågasätta om du faktiskt förstod frågeställningen.
Indirekt är det som att ge en smäll på fingrarna, om du kan läsa mellan raderna?
Bra där, helt normalstörda men messerschmitziga vän av ordning. Du får specificera var och på vilket sätt jag spyr galla.

TS undrar varför det är tabu att välja bort barn. Som framgår av mitt svar: Det är inte alls tabu, samhället inklusive jag själv skiter helt i vilket, Darwin's award, men TS behöver förstå att det upplevs som ett svek av TS egna närstående och jag förklarar varför. TS närstående är inte hela samhället men en del av det, och en del vars sociala tryck TS känner. Stora delar av samhället har också begripit vad TS hittills inte förstått och förmått vad TS inte förmått och har därmed förståelse för att detta av TS närstående upplevs som ett svek. Detta behöver TS förhålla sig till om TS väljer den vägen. TS måste välja NÅN väg och hur TS än gör får detta val konsekvenser.

Alla vet att det inte är eftersträvansvärt att tvinga nån att sätta barn till världen. Alla vet också att alla människor har friheten att avsluta sitt eget liv. Här väljer TS inte just det men nånting ganska nära: att sätta punkt för sin egen framtid (ja barn är per definition framtid i den nåtsånär meningsfulla verklighetens mening) och alla förmödrars och förfäders släktled tillbaka till urcellen. Om inte ett sådant beslut väcker känslor VAD I HELVETE borde väcka känslor?

Frågan är varför du anser dig behöva ge mig "en smäll på fingrarna"? Brukar du läxa upp folk eller är du bara personligen berörd å TS vägnar? Ja din mor och far har också rätt att vara besvikna, det skulle du också ha rätt att vara om dina barn väljer bort barn för att de inte passar in i inredningen. Ta till dig det och lev med det.

Och faktiskt, helt utan galla även om du inte gillar att höra det heller, är din egen existens i de flesta människors ögon mindre värd om du avstår från barn. Ponera att du har två knappar varav du måste trycka på endast en, med den ena dödar du en förälder och med den andra dödar du nån som avstått från barn, allt annat lika.

Obs att inte SAMHÄLLET gör den distinktionen att det är mer rätt att trycka på den ena knappen än den andra. Lika inför lagen och allt det där, precis så som ett samhälle ska byggas. Det är ett bra regelverk för att vi människor ska kunna leva tillsammans drägligt. Men liv och död och framtid är faktiskt STÖRRE än det där och kommer alltid vara, eftersom det utgör själva verkligheten. Nä ingen har varken rätt eller plikt att skaffa barn enligt nåt mänskligt regelverk men om du väljer bort barn får det konsekvensen att du blir vad barnen kallar en NPC. Inbillar du dig något annat har du lurat dig själv eller blivit lurad av nån annan.

Det är hårt men det är inte galla. Ditt liv kan säkert vara meningsfullt på nåt annat plan, konstruerat eller verkligt.
Citera
2025-10-20, 13:03
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotoxi
Det tillhör väl ändå ovanligheterna? 😂

Ja, den sorts störda barn jag såg hos en nära släkting utgör 5-10% av befolkningen.
Men antalet trådar om relationer här på FB består väl till säkert 30% av diskussioner om hur man hanterar dessa människor och hur man själv överlever psykiskt efter att ha råkat ut för dem

(Vad Einar och flickan i Västerås har, och hur vanligt det är, vet jag inte)
Citera
2025-10-20, 13:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson500
Jaha så där satt du i ditt terrarium helt utan att bli torterad av cp-störda högerextremister och så upprepa du samma sak som de för du såg någon som använde nödvärn. Finns dom som slagit ihjäl folk i självförsvar och sen suttit inne säkert. Tänk efter innan du postar hat.

Har du blivit torterad av cp-störda högerextremister och suttit inne för det? Snälla beräratta mer!
Citera
2025-10-20, 13:16
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Jo börjar bli gammal men barn vill man fortsatt ja. Jag menar Gundes pappa var 54 när han blev pappa till Gunde så tid finns fortsatt. Det är inte kört innan den feta kvinnan sjunger.

Ja vi män har ju ett jävla övertag när vi blir äldre. Inget som stoppar oss.

Lider dock med kvinnorna, jävla press på hitta rätt man, skaffa karriär och fixa barn innan 35.
Mycket som ska klaffa!
Citera
2025-10-20, 13:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ja vi män har ju ett jävla övertag när vi blir äldre. Inget som stoppar oss.

Lider dock med kvinnorna, jävla press på hitta rätt man, skaffa karriär och fixa barn innan 35.

Mycket som ska klaffa!

Japp djäligt surt. Inte undra på att den psykiska ohälsan är som störst i just den gruppen.
Citera
2025-10-20, 14:40
Medlem
Jag älskar klyschan att man kommer fira julafton, födelsedagar och även sitta på ålderdomshemmet ENSAM; ENSAM ENSAM!!! Alla försöker skrämma upp en att man blir ENSAM?

Gå in på valfritt ålderdomshem så sitter där många, många individer ensamma på julafton och har en stor familj på PAPPRET.

Skaffa absolut INTE barn om du tror du inte kommer sitta ENSAM.
Citera
2025-10-20, 15:25
Medlem
Knivur-273s avatar
Problemet med att ej skaffa ungar, är att du ligger död i glömska, såvida ej en av din avkomma har ristat en sten till ditt minne, eller på andra sätt påverkat framtiden med döttrar eller söner.

Det är extremt roligt att ha en liten unge och en Schäfertik som gillar barnet mycket.
Ingen kan gå nära barnvagnen utan tillstånd, inte ens en söt liten Engelsk flicka, för då blir hyndan aggressiv och varnar med skall och hot.
Senast redigerad av Knivur-273 2025-10-20 kl. 15:49.
Citera
2025-10-20, 15:45
Medlem
Discopopcorns avatar
Som tidligere nevnt i en annen tråd jeg skrev – livet etter 25 og utover er ikke like gøy med kvelder ute og egne hobbyer – de fleste som har funnet en fast partner er klare for en større oppgave; å ta vare på og se en ny person vokse og komme til live. Det er fantastisk!
Citera
2025-10-20, 15:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Japp djäligt surt. Inte undra på att den psykiska ohälsan är som störst i just den gruppen.

Ja, men när man väl har önskat antal barn så kan man slappna av igen!

Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Jag älskar klyschan att man kommer fira julafton, födelsedagar och även sitta på ålderdomshemmet ENSAM; ENSAM ENSAM!!! Alla försöker skrämma upp en att man blir ENSAM?

Gå in på valfritt ålderdomshem så sitter där många, många individer ensamma på julafton och har en stor familj på PAPPRET.

Nu vet du inte hur de personerna har behandlat sina barn. What goes round comes round.

För övrigt tror jag att samhället kommer att kollapsa inom några få decennier. De som är unga nu kommer inte att bo på några ålderdomshem, för det kommer inte att finnas några, utan vi kommer att ha gått tillbaka till en modell där både barn och gamla tas om hand av familjens kvinnor och flickor i hemmet, och männen drar hem pengar... om det ens finns pengar längre. Annars får de dra hem livsmedel och annat som behövs in natura.
Citera
2025-10-20, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Bra där, helt normalstörda men messerschmitziga vän av ordning. Du får specificera var och på vilket sätt jag spyr galla.

TS undrar varför det är tabu att välja bort barn. Som framgår av mitt svar: Det är inte alls tabu, samhället inklusive jag själv skiter helt i vilket, Darwin's award, men TS behöver förstå att det upplevs som ett svek av TS egna närstående och jag förklarar varför. TS närstående är inte hela samhället men en del av det, och en del vars sociala tryck TS känner. Stora delar av samhället har också begripit vad TS hittills inte förstått och förmått vad TS inte förmått och har därmed förståelse för att detta av TS närstående upplevs som ett svek. Detta behöver TS förhålla sig till om TS väljer den vägen. TS måste välja NÅN väg och hur TS än gör får detta val konsekvenser.

Alla vet att det inte är eftersträvansvärt att tvinga nån att sätta barn till världen. Alla vet också att alla människor har friheten att avsluta sitt eget liv. Här väljer TS inte just det men nånting ganska nära: att sätta punkt för sin egen framtid (ja barn är per definition framtid i den nåtsånär meningsfulla verklighetens mening) och alla förmödrars och förfäders släktled tillbaka till urcellen. Om inte ett sådant beslut väcker känslor VAD I HELVETE borde väcka känslor?

Frågan är varför du anser dig behöva ge mig "en smäll på fingrarna"? Brukar du läxa upp folk eller är du bara personligen berörd å TS vägnar? Ja din mor och far har också rätt att vara besvikna, det skulle du också ha rätt att vara om dina barn väljer bort barn för att de inte passar in i inredningen. Ta till dig det och lev med det.

Och faktiskt, helt utan galla även om du inte gillar att höra det heller, är din egen existens i de flesta människors ögon mindre värd om du avstår från barn. Ponera att du har två knappar varav du måste trycka på endast en, med den ena dödar du en förälder och med den andra dödar du nån som avstått från barn, allt annat lika.

Obs att inte SAMHÄLLET gör den distinktionen att det är mer rätt att trycka på den ena knappen än den andra. Lika inför lagen och allt det där, precis så som ett samhälle ska byggas. Det är ett bra regelverk för att vi människor ska kunna leva tillsammans drägligt. Men liv och död och framtid är faktiskt STÖRRE än det där och kommer alltid vara, eftersom det utgör själva verkligheten. Nä ingen har varken rätt eller plikt att skaffa barn enligt nåt mänskligt regelverk men om du väljer bort barn får det konsekvensen att du blir vad barnen kallar en NPC. Inbillar du dig något annat har du lurat dig själv eller blivit lurad av nån annan.

Det är hårt men det är inte galla. Ditt liv kan säkert vara meningsfullt på nåt annat plan, konstruerat eller verkligt.

När man postar något på nätet ansvarar man för det man själv skriver.
Att påstå att någon inte har lyckats, att det är idiotiskt och tom. grymt att välja att avstå barn - det är att spy oförtjänt galla över TS som ställer frågan: Vad är tjusningen med att skaffa barn?

TS föräldrar har absolut rätt till sina känslor.
Men TS föräldrar har inte rätt att ta ut dom känslorna över TS.
Indirekt sagt, dom har inte rätt att spela på TS känslor över han egna val.

När man växer upp i en familj med starka åsikter och uttryck finns risken att man låter sig “färgas”.
Jag är själv uppvuxen i en familj där jag blivit matad med sas “deras verklighet och sanningar”.
Under ens uppväxt har man förhoppningsvis utvecklat ett eget tänk och kan fatta egna beslut utefter sina egna upplevelser, iakttagelser, erfarenheter och input från diverse håll.
Fråga dig själv om det är rimligt att skambelägga TS gällande ifall han väljer att avstå barn, bara för att du själv låtit dig bli färgad av din uppväxt?
Du har såklart rätt till din åsikt. Men du har också valet att besvara TS frågeställning och det han faktiskt frågar efter.

Gällande vad andra skulle tycka ifall jag själv valde att avstå barn, berör mig inte.
Om folk har åsikter gällande ifall jag väljer att skaffar barn, berör mig inte heller.
Citera
2025-10-20, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser

Det är extremt få med barn som anger detta som en anledning till att man skaffar barn. Snarare folk utan barn som babblar om detta hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in