2025-10-20, 10:42
Medlem
Direkt sämre kan du ju givetvis inte bli, resultatmässigt alltså, så Potter har väl förhållandevis stora chanser att ”lyckas” väl.
Med det sagt ett tacksamt jobb för hans del.

Sedan handlar givetvis uppdraget om att ta Sverige till VM i första hand, men skulle han inte lyckas faller det inte på honom ändock.
Backen för att ta sig dit är brant och skulle han lyckas kommer han bli otroligt jävla hyllad. Lyckas han inte faller allt på Dansken.
Spelar Sverige fortsatt uselt faller det i stor grad på spelarna.
Osv.
Han har en tacksam sits.

Jag hoppas det blir bra.
Kan han skapa en bättre grund att stå på, i kombination med våra individuellt ändå skickliga spelare är han en bit på vägen.
Lite tur med lottning i kval via Nations league krävs med.
Citera
2025-10-20, 11:33
Medlem
C-3POs avatar
Det kan ju knappast bli värre så jag väljer som flera andra i tråden att vara försiktigt positiv. Nu tyckte ju jag att det var ett piggt initiativ att ta in JDT så jag vet inte hur det är ställt med mitt omdöme.
Citera
2025-10-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Det kan ju knappast bli värre så jag väljer som flera andra i tråden att vara försiktigt positiv. Nu tyckte ju jag att det var ett piggt initiativ att ta in JDT så jag vet inte hur det är ställt med mitt omdöme.

I det läge man hamnat i så var Potter förmodligen det bästa alternativet av de namn som nämnts. Nu får vi bara hoppas att inte laguttagningarna blir en enmansshow utan att han tar nödvändig "hjälp" för att slippa få med direkt olämpliga spelare som under JDT-eran.
Citera
2025-10-20, 12:56
Medlem
sound69s avatar
Såg presskonferensen idag och Graham verkar vara en sympatisk kille som älskar Sverige. Hur det kommer gå som förbundskapten är naturligtvis svårt att säga, men jag är positiv. Det kan ju knappast bli sämre än med JDT, om man säger så
Citera
2025-10-20, 13:03
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Lyckas han inte faller allt på Dansken.

Är det danskens fel att mörkhyade "svenska" spelare skiter i landslagets resultater?

Potter blir bara same shit different name. När spelarna inte känner för sitt land kan ingen hjälpa.
Citera
2025-10-20, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Ett kortsiktigt och rent desperat val från en svag förbundsledning under ledning av ordförande Brutus Åström. Väcker noll respekt att rekrytera "ett namn" utan någon som helst erfarenhet av landslagsfotboll. Uttalanden som att "jag älskar Sverige och svensk fotboll" borde inte räcka för att kvala in som ny förbundskapten.

Potters styrka ligger i att utveckla spelare, bygga förtroenden och skapa starka grupper. Allt detta kräver sin tid och de gånger han kommit in som "frälsare" mitt under säsong för att ersätta någon sparkad har det gått uselt och han har fått foten snabbt.

Förbundet försöker visa handlingskraft, men allt de lyckas påminna oss om är deras totala inkompetens. Stackars svensk fotboll!
Känns som Tuchel fick sparken enbart för att man ville ha Potter, Chelsea skulle preics som rivalen Arsenal börja tänka långsiktigt gick sådär för en klubb med 0 tålamod ska också tilläggas att Chelseas nya ägare inte kan något om fotboll köpte en Ukrainare för en miljard för att han såg snabb ut på Youtube och ville införa nya spelsystemet 443 den delen av Potters karriär får tas ned en rejäl nypa salt, West Ham gjorde sig av med Moyes strax efter han vunnit conference leauge också en brutalt misskött klubb hoppas det vänder nu för Potter
Citera
2025-10-20, 13:09
Medlem
Det kan inte blir sämre med Graham Potter!
Citera
2025-10-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Vi som följer West ham en del har koll på Potters undermåliga insats där. Visserligen är West Ham en strulig klubb men Potter lyckades inte ens sätta det mest simpla försvarsspelet. De var katastrofalt dåliga på hörnor till exempel utan tecken till förbättring. Offensiven saknades också men där kanske det handlade en del om materialet man ahde tillgång till.

Potter kanske passar bättre i landslaget där han kan jobba på ett annat sätt men vi måste också inse att det var ganska länge sedan han presterade något bra som tränare. Det var rätt att JDT fick gå men jag är inte säker på att Potter är lösningen.
Håller med om att tiden i Westham är lite oroande med tanke på hur pass illa det såg ut i början av denna säsong, men hoppas och tror att det inte enbart har med Potters förmåga att träna ett lag att göra, tror inte Potter fick de spelarna han ville ha och behövde direkt.
Citera
2025-10-20, 13:14
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO

Trodde oxå på JDT 😂, men visste egentligen inte mkt om honom, kändes fräsch. Men när han vägrade prata Danska/Svenska började man att undra, sen ett spelsystem gjort för toppländer funkar inte för ett träbenland som vårt, det krävs mer taktik, svett och tårar av oss än länder som Spanien, Brasilien, m fl.

Potter är en mjuk men samtidigt hård tränare vilket kan passa extremt bra för våra skadeskjutna stjärnor.

By the way, en fundering sas det ngt om ev förlängning av kontraktet utifall VM missas?
Senast redigerad av UnitedKingdom 2025-10-20 kl. 13:33.
Citera
2025-10-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Är det danskens fel att mörkhyade "svenska" spelare skiter i landslagets resultater?

Potter blir bara same shit different name. När spelarna inte känner för sitt land kan ingen hjälpa.
Sen när är Lindelöf. Gyökeres och Ayari mörkhyade?
Citera
2025-10-20, 13:17
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt

Det är ju den person som tar ut laget som sedan misslyckas med att ha ett spel som ger vinster som man ska beskylla, om det fanns/finns andra alternativ som kunde ge ett bättre resultat alltså. Det borde ju rimligtvis finnas det vilket jag tror dom flesta håller med om, ett uslare svenskt landslag än vad vi sett på sistone är svårt minnas (för mig i alla fall).
Att Potter kommer ändra på några ställen för att få ett starkare lag är nog ingen högoddsare det heller.
Citera
2025-10-20, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Det kan nog bli bra, kul, spännande! Samtidigt får vi se vad som kommer hända med vårat anfall, Isak har fortfarande inte gjort mål på 270 minuter i Liverpool och Gyköres är nu 11 matcher sammanlagt Arsenal + Sverige utan mål, så det ser inte bra ut för våra superstjänor verken i klubb eller landslagspel just nu.

Blir svårt att spela en "rolig modern anfallsfotboll" när anfallare inte gör mål
Anfallarna behöver sättas i lägen också, kan inte påminna mig om att vi haft många målchanser alls knappt sista tiden. Inte så säker på att Potter kommer spela en extremt anfallsinriktad fotboll heller för den delen. Jag hoppas och tror Potter är skickligare på att spela mer varierat beroende på motstånd och matchbild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in