2025-10-20, 05:49
Medlem
Riksreptilens avatar
Enda tidigare tråd om HMF i trakten jag hittade var raggarträff i Norsjö där det även var fylla, så sannolikt inte serieförbryterska.

https://www.sverigesradio.se/artikel...-mot-folkgrupp

" En kvinna i Skellefteå döms för hets mot folkgrupp efter att hon skrivit en nedsättande kommentar på sociala medier riktad till en dragshowteatergrupp.

Kvinnan, som är i 70-årsåldern skrev bland annat att verksamheten är pervers och ond. Då kommentaren publicerades på ett öppet konto med flera tusen följare, bedöms spridningen ha varit omfattande.

Hon döms till villkorlig dom och 40 dagsböter på totalt 8 000 kronor.

Välkänd i lokala kristen församling där många läser Facebook fortsatt ?
Senast redigerad av Riksreptilen 2025-10-20 kl. 06:07. Anledning: Facebook
Citera
2025-10-20, 05:55
Medlem
RFTs avatar
Bra att lagen fungerar.
Det är sorgligt att alla inte förstår alla människors lika värde.
Citera
2025-10-20, 05:57
Medlem
Man får alltså inte längre tycka att vuxna män som klär ut sig till kvinnor, är psyksjuka? Att det är pervers att klä ut sig till kvinna o läsa sexualiserade sagor för barn.
Det är en märklig värld vi lever i.
Känns lite som domstolen själva borde bli dömda för hets/hat/hot mot yttrandefriheten.
Citera
2025-10-20, 06:05
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Man får alltså inte längre tycka att vuxna män som klär ut sig till kvinnor, är psyksjuka? Att det är pervers att klä ut sig till kvinna o läsa sexualiserade sagor för barn.
Känns lite som domstolen själva borde bli dömda för hets/hat/hot mot yttrandefriheten.
Jag satt och tittade runt vilken sort teater damen blivit heligt förbannad på men hittade inget om sagostunder utan bara turné med rikskända artister med betalande publik.
Citera
2025-10-20, 06:05
Medlem
buhbyes avatar
Att säga att dessa har blivit tappade av Gud är inte ens inärheten utav att vara hets mot folkgrupp.
Citera
2025-10-20, 06:11
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Att säga att dessa har blivit tappade av Gud är inte ens inärheten utav att vara hets mot folkgrupp.
Det är nog inte omöjligt att lokalradion inte vill ta med de saftigaste delarna från domslutet.

V g se Lex Getknullare.
Citera
2025-10-20, 06:27
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Det är nog inte omöjligt att lokalradion inte vill ta med de saftigaste delarna från domslutet.

V g se Lex Getknullare.

Klart dom inte delar några smaskiga detaljer.. Såsom att domen inte nödvändigtvis baserades på någonting hon skrev själv, utan mer på vem... Och hur många i antal det var som faktiskt såg det...
Citera
2025-10-20, 06:51
Medlem
Citat:

Nej, regimen ska jaga rimliga svenskar in i graven för sina legitima åsikter om perversa pedofilbögar
Citera
2025-10-20, 07:23
Medlem
Alltså, dragshowteater är parodi på kvinnor,
ett förakt för vad det kan vara att vara kvinna.

Om man som kvinna väljer att skratta åt det,
eller att tycka att det är perverst.
Jaa, man får liksom bara ha skratt-alternativet.
Citera
2025-10-20, 07:37
Medlem
Nordamerikas avatar
Citat:
Kvinnan, som är i 70-årsåldern skrev bland annat att verksamheten är pervers och ond
Jag föreställer mig att detta är hennes åsikt. Hon är 70 år och detta med dragshow är främmande för henne. Hon yttrar vad hon tänker om saken och blir dömd till totalt 8000kr dagsböter.

Är det någon som har hittat det faktiska inlägget?
Var det verkligen hets?
Citera
2025-10-20, 07:43
Medlem
Citat:
Nu är ju jag inte 70 än men hittills har jag tagit mig igenom livet utan att kalla någon för psyksjuk. Det går om man vill!
Citera
2025-10-20, 08:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo bra detta att gamlingar döms. Jag menar vill se tycka till om saker och ting ska de INTE göra det på Facebook. Tror ingen ännu har blivit dömd sagt saker på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in