" En kvinna i Skellefteå döms för hets mot folkgrupp efter att hon skrivit en nedsättande kommentar på sociala medier riktad till en dragshowteatergrupp.
Kvinnan, som är i 70-årsåldern skrev bland annat att verksamheten är pervers och ond. Då kommentaren publicerades på ett öppet konto med flera tusen följare, bedöms spridningen ha varit omfattande.
Hon döms till villkorlig dom och 40 dagsböter på totalt 8 000 kronor.
Välkänd i lokala kristen församling där många läser Facebook fortsatt ?
Senast redigerad av Riksreptilen 2025-10-20 kl. 06:07.
Anledning: Facebook
Man får alltså inte längre tycka att vuxna män som klär ut sig till kvinnor, är psyksjuka? Att det är pervers att klä ut sig till kvinna o läsa sexualiserade sagor för barn.
Det är en märklig värld vi lever i.
Känns lite som domstolen själva borde bli dömda för hets/hat/hot mot yttrandefriheten.
Man får alltså inte längre tycka att vuxna män som klär ut sig till kvinnor, är psyksjuka? Att det är pervers att klä ut sig till kvinna o läsa sexualiserade sagor för barn.
Känns lite som domstolen själva borde bli dömda för hets/hat/hot mot yttrandefriheten.
Jag satt och tittade runt vilken sort teater damen blivit heligt förbannad på men hittade inget om sagostunder utan bara turné med rikskända artister med betalande publik.
Det är nog inte omöjligt att lokalradion inte vill ta med de saftigaste delarna från domslutet.
V g se Lex Getknullare.
Klart dom inte delar några smaskiga detaljer.. Såsom att domen inte nödvändigtvis baserades på någonting hon skrev själv, utan mer på vem... Och hur många i antal det var som faktiskt såg det...
Nej, regimen ska jaga rimliga svenskar in i graven för sina legitima åsikter om perversa pedofilbögar
Kvinnan, som är i 70-årsåldern skrev bland annat att verksamheten är pervers och ond
Jag föreställer mig att detta är hennes åsikt. Hon är 70 år och detta med dragshow är främmande för henne. Hon yttrar vad hon tänker om saken och blir dömd till totalt 8000kr dagsböter.
Är det någon som har hittat det faktiska inlägget?
Var det verkligen hets?
Nu är ju jag inte 70 än men hittills har jag tagit mig igenom livet utan att kalla någon för psyksjuk. Det går om man vill!
Jo bra detta att gamlingar döms. Jag menar vill se tycka till om saker och ting ska de INTE göra det på Facebook. Tror ingen ännu har blivit dömd sagt saker på Flashback.
Det är ju inte klokt. Hon skrev bara sanningen. Man ska inte behöva straffas för att man skriver sanningen. Vi har dessutom i övrigt åsikts- och yttrandefrihet i Sverige. Den där lagen måste bort.
Finns det någon insamling någonstans där man kan bidra till tantens böter?