2025-10-19, 19:55
Medlem
kukflashs avatar
Då har Sara åkt in på palliativ vård, hon måste väl vara riktigt illa isåfall?
Oerhört tragiskt iallafall.
Citera
2025-10-19, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eittol
Hur kommer det sig att du kan så mycket om det medicinska?

Det är inget jag har någon större lust att utveckla här.
Citera
2025-10-19, 20:12
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Intressant. Jag har nu också läst lagrådsremissen och de uttrycker sig ganska dunkelt om hur de vill förändra synen på otjänligt försök. Men om ryggsäcksfallet skriver de så här:

I rättsfallet hade en person tagit med sig en ryggsäck som han hade hittat i ett förrådsutrymme. I ryggsäcken fanns påsar som innehöll mjöl och socker. Påsarna hade placerats i ryggsäcken av polisen i stället för den narkotika som tidigare funnits där. Hovrätten uttalade att det skulle vara att utsträcka det straff-bara området alltför långt att döma någon för försök till brott i en situation där en i förväg uppgjord brottsplan inte funnits utan tidigast kan ha gjorts upp när den handlande av en slump påträffade de aktuella påsarna. Personen frikändes därför från försök till grovt narkotikabrott. Med den nya bestämmelsen som nu föreslås skulle agerandet kunna bedömas som ett straffbart otjänligt försök, trots att gärningen framstår som påtagligt ofarlig.

Straffbar trots att det inte var narkotika.
Jämför:
Straffbar trots att det inte var ett barn.

Om de nu vill ändra innebörden av otjänligt försök i detta fall så att denna situation blir straffbar:

Gm trodde att det var narkotika redan innan försöket påbörjades, trots att narkotikan redan då var utbytt mot något annat. Objektivt saknades vid försökets påbörjan förutsättningar för brottets fullbordande.

...så bör väl även denna situation bli straffbar:

Gm trodde att det var ett barn redan innan försöket påbörjades, trots att "barnet" redan då var en vuxen. Objektivt saknades vid försökets påbörjan förutsättningar för brottets fullbordande.

Eller missar jag något?
Din text; Hursomhelst, klart står att denna nya lagstiftning på inget sätt hindrar att Dumpen fortsätter sitt arbete. Snarare kan kanske Dumpen bidra till fall där förberedelse prövas rättsligt;.

Stämpling till brott ska ses allvarligare, så tolkar jag lagrådsremissen. Är Dumpens agerande stämpling? Jag anser det.

Jag lurar i någon att råna PK banken, PK banken finns inte längre, så man kan tycka jag inte stämplar något. Men jag för en omfattande dialog under än längre tid, förklarar hur det ska gå till och personen blir mer med på det hela från att varit tveksam till en början. Sedan får personen vet att det inte finns någon PK bank, men det finns andra existerande banker, och tankarna på att råna bank finns kvar i huvudet.

Jag anser klart att detta är stämpling till brott. Och jag vill jämföra det med Dumpen, är ganska lika men är ju ett annat brott men ändå, jag anser just att Dumpen planterar tankar i män som kanske aldrig går ur dem, vilket då skulle vara stämpling till brott då det kan resultera flera brott i framtiden. För att det ska vara stämpling till brott behöver inte brottet utföras.

Kan Dumpen existera efter att skruven dras åt kring stämpling till brott?

Kan man inte kräva att tingsrätten sätter ut ett datum för en rättegång (måste de inte göra det?) För när datum sätts så tar det kanske nästan ett år tills ett datum kan finnas.
Citera
2025-10-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Varför alla säger sektmedlemmar är för att det spelar ingen roll vad man säger till dom så har dom rätt och vi andra fel, jag menar man måste väl kunna få ha åsikter om Patrik, Sara och Dumpen och deras metoder utan att behöva bli kallad pedofil eller pedofilkramare eller hur? Se bara på Expressens sida på Facebook där det stod om Saras cancer kommit tillbaka. Tror folk tycker det är märkligt att hon lyckas få in behandlingen exakt samma dag som hon skulle upp till rättegången. Och det påpekade folk i Expressens inlägg och då vart folk anklagade för att vara pedofiler, pedofil kramare, Att man var orolig över att bli påkommen av Dumpen m.m Tycker du det är okej att folk kallar andra för pedofiler m.m? Det tycker inte jag och det är nästan som dom ser upp till Patrik och Sara som några gudar, att dom får göra exakt vad dom vill inte att få några påföljder för de fel dom gör.
Det är trist. Tyvärr är det lite så här också, men inte på samma nivå.

Även om det nu faktiskt stämmer med Saras behandling, är det inte konstigt tycka det är märkligt blir på samma dag.
Citera
2025-10-19, 20:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Hur fungerar det med tidsättning av den typen av behandlingar.... Med tanke på att de med kirurgisk precision hamnar precis på rättegångsdatumen.

Hur flexibla är sjukvården när de sätter tider för sådant här? Känns ju inte som någon stor sak att behandlingen skulle kunna göras på onsdagen istället?
Försäkringskassan har egna läkare som dömer ut andra läkares intyg. Kanske skulle rättsväsendet kunna ha egna läkare, kan den ena myndigheten så kan väl den andra också.
Citera
2025-10-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Varför alla säger sektmedlemmar är för att det spelar ingen roll vad man säger till dom så har dom rätt och vi andra fel, jag menar man måste väl kunna få ha åsikter om Patrik, Sara och Dumpen och deras metoder utan att behöva bli kallad pedofil eller pedofilkramare eller hur? Se bara på Expressens sida på Facebook där det stod om Saras cancer kommit tillbaka. Tror folk tycker det är märkligt att hon lyckas få in behandlingen exakt samma dag som hon skulle upp till rättegången. Och det påpekade folk i Expressens inlägg och då vart folk anklagade för att vara pedofiler, pedofil kramare, Att man var orolig över att bli påkommen av Dumpen m.m Tycker du det är okej att folk kallar andra för pedofiler m.m? Det tycker inte jag och det är nästan som dom ser upp till Patrik och Sara som några gudar, att dom får göra exakt vad dom vill inte att få några påföljder för de fel dom gör.

Det är bara i era autisthjärnor som några hyllar dumpen här.
Ni sitter här år ut och år in och spyr galla över allt och alla.
Det är väl maggie och ett par till som skriver lite med er och mot dom så beter ni er som grisar, inte mycket till diskussion då
Sedan om tex jag någon ggn ibland skriver det psykologerna säger om er så är det ett jäkla snyftande och ni är bara missförstådda.
ALLA förstår varför ni skriver här, det finns ingen som går på att ni tycker att det är rättsosäkert, eller någon som går på erat gnäll att de äter på resturang eller att de åker i en för fin bil.
Fördelen med den här tråden är att alla inser att dumpen verkligen behövs och att det behöver att bli en ändring av lagen så att alla gäddor får fängelse för försök till våldtäkt av barn.
Citera
2025-10-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mh76

Även om det nu faktiskt stämmer med Saras behandling, är det inte konstigt tycka det är märkligt blir på samma dag.

Det är väl inte så konstigt att hon utnyttjar de möjligheter som hon har? Vad är det som är konstigt med det?
Citera
2025-10-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mh76

Skulle man kolla Saras "Alltid öppet" så skulle man se att donnan "ombokat" till dopparedan, jag klandrar henne inte för jag hade gjort likadant om barn stod på spel men hade ändå skött det snyggare. Alla har väl stannat hemma nån extra dag från jobbet för att man inte orkar med skiten men sektledare Nilsson gör det för barns räkning och det är en jävla skillnad.

Kollade Saras blogg och jävlar vilka vidunder som är barnens favoriter så vi måste ha överseende med Saras mygel. Sara är faktiskt ganska cool och gör mycket för Sveriges barn, synd bara att Sara och Patrik är portade från svenska skolor, jävla rektorer men Sara hade definitivt inte fått slänga upp kukar på vita duken framför mina ungar i aulan.

Man kan föreställa sig hur Dumpens skolupplägg skulle se ut dvs varenda gammal fet dogfart är på menyn för högstadietjejerna och inte ett jävla ord om att det går att blocka fanskapet.
Citera
2025-10-19, 21:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är väl inte så konstigt att hon utnyttjar de möjligheter som hon har? Vad är det som är konstigt med det?
Alla vill utnyttja de möjligheter som finns, men de flesta har gränser, de flesta går inte över lik.

Ska bli intressant att se när hon tar nästa språngmarsch med sina tre tumörer skuttande i magen.
Citera
2025-10-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Försäkringskassan har egna läkare som dömer ut andra läkares intyg. Kanske skulle rättsväsendet kunna ha egna läkare, kan den ena myndigheten så kan väl den andra också.

Det har de; Rättsmedicinalverket
Citera
2025-10-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är andra gången rättegången blir uppskjutet pågrund av Saras behandling. Lite märkligt sammanträffande två gånger. Behöver inte betyda att Sara ljuger om just det men märkligt sammanträffande.
Citera
2025-10-19, 21:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Det har de; Rättsmedicinalverket
Men de kollar väl inte åtalades intyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto