2025-10-19, 18:40
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
För sjuttioelfte gången; problemet är att det än så länge inte är olagligt att försöka ofreda och planera brott mot barn om "barnet" sen råkar visa sig vara vuxen. Det innebär risker för verkliga barn som kan undvikas om beteendet i sig (oavsett om verkligt barn finns eller ej) kriminaliseras.

Något som är mer omdiskuterat här i tråden är grundläggande moral och där anser iaf jag att det är väldigt grundläggande att inte göra sådant som inte tål granskning. Visst kan vi alla någon gång bryta mot denna regel men då tar man ansvar för det och skyller inte på andra när det uppdagas. Gäddor som inte skyller ifrån sig trots är alltför sällsynta (men de finns och ska ha respekt för det).
Varför skulle Dumpen kräva något de inte mäktar med själva, de vågar inte bli granskade. Huvudmän som inte skyller ifrån sig finns inte i Dumpen.

Bevis på detta är den enorma ilska på media som granskar dem, och ett ointresse att juridiskt låta sig granskas.

Och de svär sig fria från att ha skuld för verkliga barn blir skadade, de vet att barn har fått självmordstankar efter uthängning men de svär sig fria, med att det skulle gäddan tänkt på innan. Men nu gjorde han inte det, då får Dumpen tänka till för honom i stället.
Ändamålet helgar medlen, men medlen är fel för ändamålet.
Citera
2025-10-19, 18:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Det håller jag med om men dock vet jag inte hur många gäddor som är aktiva i den här tråden. Jag avskyr pedofiler det är det värsta jag vet, eftersom jag själv blev utsatt för en pedofil när jag var 14 när jag var utomlands av en gubbe som nästan var 70-år och jag vet fortfarande idag vad han heter och var han bodde(Antar att han är död idag), och han blev aldrig åtalad då jag fick höra rykten om att han tog livet av sig, och jag hade hellre sett han blev åtalad för brottet istället för att gå fri, eftersom jag inte vet om han förgrep sig på andra barn. Det jag tror just i den här tråden är väl att folk tycker att Dumpens metoder är fel och att följarna från Dumpen anklagar alla för att vara pedofiler och peddokramare om man kollar på Facebook och det tycker jag är helt fel att anklaga folk för något sådant bara för att man inte tycker om Dumpens metoder. Och jag vill att alla pedofiler ska straffas!
Det finns många som tycker det finns fördelar med Dumpen även fast det inte är helt perfekt.
Det är även fel att kalla folk för sektmedlemmar.
Citera
2025-10-19, 18:54
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Känner du någon gädda som tagit sitt liv eller någon gädda som funderar på det?
Har hört att det ska vara en bra bit över 20 st, de som fixar sig innan de publicerat hängs inte ut. Även Saras pojkvän tog livet av sig, det måste vara unikt att så många som träffat Sara ändar sig. Svenskt rekord.
Citera
2025-10-19, 18:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det finns många som tycker det finns fördelar med Dumpen även fast det inte är helt perfekt.
En gris är en gris även om man sminkar den.
Citera
2025-10-19, 18:58
Medlem
Ser dom fångat en ny gädda #689 och där har dom vridit om rösten på dom som tagit honom på bar gärning. Är det Patrik och Sara eller är det några andra som konfroterat honom?
Citera
2025-10-19, 18:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det vore väl konstigt om inte någon av de snart 700 gäddor skulle befinna sig här i tråden.
Vore konstigt om inte de över hundra sektmedlemmarna befinner sig i tråden.
Citera
2025-10-19, 19:03
Medlem
Citat:

Varför alla säger sektmedlemmar är för att det spelar ingen roll vad man säger till dom så har dom rätt och vi andra fel, jag menar man måste väl kunna få ha åsikter om Patrik, Sara och Dumpen och deras metoder utan att behöva bli kallad pedofil eller pedofilkramare eller hur? Se bara på Expressens sida på Facebook där det stod om Saras cancer kommit tillbaka. Tror folk tycker det är märkligt att hon lyckas få in behandlingen exakt samma dag som hon skulle upp till rättegången. Och det påpekade folk i Expressens inlägg och då vart folk anklagade för att vara pedofiler, pedofil kramare, Att man var orolig över att bli påkommen av Dumpen m.m Tycker du det är okej att folk kallar andra för pedofiler m.m? Det tycker inte jag och det är nästan som dom ser upp till Patrik och Sara som några gudar, att dom får göra exakt vad dom vill inte att få några påföljder för de fel dom gör.
Citera
2025-10-19, 19:09
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Varför alla säger sektmedlemmar är för att det spelar ingen roll vad man säger till dom så har dom rätt och vi andra fel, jag menar man måste väl kunna få ha åsikter om Patrik, Sara och Dumpen och deras metoder utan att behöva bli kallad pedofil eller pedofilkramare eller hur? Se bara på Expressens sida på Facebook där det stod om Saras cancer kommit tillbaka. Tror folk tycker det är märkligt att hon lyckas få in behandlingen exakt samma dag som hon skulle upp till rättegången. Och det påpekade folk i Expressens inlägg och då vart folk anklagade för att vara pedofiler, pedofil kramare, Att man var orolig över att bli påkommen av Dumpen m.m Tycker du det är okej att folk kallar andra för pedofiler m.m? Det tycker inte jag och det är nästan som dom ser upp till Patrik och Sara som några gudar, att dom får göra exakt vad dom vill inte att få några påföljder för de fel dom gör.
Man kan ha olika åsikter utan att kalla varandra för det ena och det andra.
När det gäller Saras sjukdom och behandling så tror jag att vi måste lita på överläkaren.
Det känns mest naturligt för mig som arbetar inom vård och omsorg.
Citera
2025-10-19, 19:42
Bannlyst
Citat:
Känner du någon gädda som tagit sitt liv eller någon gädda som funderar på det?

Nope inte heller det. jag har ingen anknytning till dumpen eller personer där överhuvudtaget. Så sorry Meggie det blir inte mer drama än så. JAg bara genuint stör mig på dem och tycker att det de gör inte hjälper barn och de är en samling kriminella as som lever rövare och som skulle sitta bakom lås och bom... ja eller dö tex . Är det svårt att smälta det? Att det inte finns något annat skäl.

Jag får för mig att ni sektmedlemmar på riktigt sitter här och tror att ni har en massa gäddor framför er i tråden och tycker det är spännande.. haha fy fan vad töntigt
Citera
2025-10-19, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eittol
En fråga: Tycker du lika illa om Patrik också då?

Patrik är mer en pajas, visst han är med och stökar runt han med med han är så genuint korkad så det blir mer att man hånler åt honom. Alkoholisten som snortar kokain, knullar 20-åringar och "räddar barn". Han hade sänkt dumpen själv på 2 röda. Ungefär så.
Citera
2025-10-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ser dom fångat en ny gädda #689 och där har dom vridit om rösten på dom som tagit honom på bar gärning. Är det Patrik och Sara eller är det några andra som konfroterat honom?

Det är Saras underhuggare som är i farten #689. Oftast brukar man behöva scrolla lite innan Dumpen börjar kalla gäddan "söt, snygg" mm men här gick det undan. Denna upprunkare satte tonen direkt och framkallade beteendet men Dumpen försöker få det som att han skulle satt på barn okontrollerat om inte Dumpen lurat fram honom ur vassen. Vilken fittmagnet eller vad säger du Maggie?

Ingen riktig fjortis hade svarat #689 på sociala medier, inte svarat övriga gäddor heller men läser man Dumpen så får man intrycket av att det vimlar av byfånar som är oemotståndliga för svenska fjortisar vilket absolut inte stämmer. Just den här var inte fet men fetma och ålderdom brukar annars vara en pullfaktor för svenska barn.
Citera
2025-10-19, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Du gör dig ju själv skyldig till förtal så du är ju också kriminell på samma sätt som du anklagar andra för.
Men lagar gäller väl inte dig, bara andra? Det är vad vi kallar antisocialt empatistört beteende.

En juridisk detalj;
du kanske hade kunnat komma undan med att det var värdeomdömen om du inte hade skrivit att du inte anser dig ha några sakfel. Klantskalle!

Jaha ja jag anser mig fortfarande inte sagt ett enda osant ord beträffande dumpen eller Sara.. elller kan du peka ut vad det skulle vara kompis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in