2025-07-06, 22:14
Medlem
Patrik2108s avatar
Matteus 4:8-11
8 Sedan tog djävulen med honom upp på ett mycket högt berg och visade honom världens alla riken och deras härlighet, 9 och han sade till honom: "Allt detta ska jag ge dig, om du faller ner och tillber mig."
10 Då sade Jesus till honom: "Gå bort, Satan! Det står skrivet: Herren din Gud ska du tillbe, och endast honom ska du tjäna."
11 Då lämnade djävulen honom, och änglar kom fram och betjänade honom.

Dessa verser säger en hel del.
1. Satan är denna världens herre. Jesus säger inte emot honom.
2. Satan vill ha tillbedjan. Han vill vara Gud. "..jag ska göra mig lik den högste"(Jes 14:14)
3. Jesus avböjer jordisk makt.
Citera
2025-07-07, 10:41
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Matteus 4:8-11
8 Sedan tog djävulen med honom upp på ett mycket högt berg och visade honom världens alla riken och deras härlighet, 9 och han sade till honom: "Allt detta ska jag ge dig, om du faller ner och tillber mig."
10 Då sade Jesus till honom: "Gå bort, Satan! Det står skrivet: Herren din Gud ska du tillbe, och endast honom ska du tjäna."
11 Då lämnade djävulen honom, och änglar kom fram och betjänade honom.

Dessa verser säger en hel del.
1. Satan är denna världens herre. Jesus säger inte emot honom.
2. Satan vill ha tillbedjan. Han vill vara Gud. "..jag ska göra mig lik den högste"(Jes 14:14)
3. Jesus avböjer jordisk makt.
Antingen äter man det levande brödet och dricker det levande vattnet eller så lockas man bort från livet av Satan.
Citera
2025-07-07, 11:44
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vad människor vill ha av Gud och vad Gud vill ge människor skiljer sig åt. Människor har ingen aning om vad de kan få av Gud.
Rätt. Kommunikation verkar inte vara vår Guds starka sida.
Citera
2025-07-07, 11:54
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Rätt. Kommunikation verkar inte vara vår Guds starka sida.
En del står närmare Gud och en del förstår Gud bättre. De som gillar livet i djävulens värld förstår honom inte alls.

Saliga äro de som hungra och törsta efter rättfärdighet, ty de skola bliva mättade. — Matteus 5:6
Citera
2025-07-24, 14:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
De kristna kyrkorna är en del av världen och står under Satans välde. På så sätt kan Satan lura i människor att de är skyddade från honom och att de bara behöver att fortsätta att besöka sina världsliga kyrkors gudstjänster.

Jesus kyrka är inte av denna värld, han tog lärjungarna ut ur världen.

Om världen hatar eder, så betänken att hon har hatat mig förr än eder. Voren I av världen, så älskade ju världen vad henne tillhörde; men eftersom I icke ären av världen, utan av mig haven blivit utvalda och tagna ut ur världen, därför hatar världen eder. — Johannes 15:18-19
Citera
2025-08-06, 04:38
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Är det inte det vanliga att de som är mest rädda om sitt eget liv är de som är mest likgiltiga för andras liv? Och tvärt om!
Citera
2025-09-08, 21:22
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Ni som har studerat budskapet och försöker leva efter det, inser ni att Jesus uppmanar de som tror på honom att ge upp sina världsliga ambitioner, sprida hans budskap och leva dag för dag så länge Gud vill?

Världen delas nu upp i de prima som ska förvalta tekniken och de sekunda som hoppar av och lägger sig platt eller får virusbaserad kroppslig och mental utmattning. De försvagade får leva med sina begränsade resurser men kan söka kraft och ljus i Jesus budskap, medan de prima satsar på karriär och konsumtion. Och snart blir den sekunda gruppen så omfattande att världen går sönder helt.

Då är Jesus nära.
Citera
2025-10-19, 14:18
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jesus tog lärjungarna ut ur världen, men Satan ville något annat.

Simon, Simon! Se, Satan har begärt att få eder i sitt våld, för att kunna sålla eder såsom vete; — Lukas 22:31
Citera
2025-10-19, 18:10
Medlem
Citat:
Jesus tog lärjungarna ut ur världen, men Satan ville något annat.

Simon, Simon! Se, Satan har begärt att få eder i sitt våld, för att kunna sålla eder såsom vete; — Lukas 22:31
Finns en enkel lösning.

Jakobsbrevet 4
[7] Böj er alltså under Gud. Stå emot djävulen, och han skall fly för er.
Citera
2025-10-19, 18:19
Medlem
Citat:
Ni som har studerat budskapet och försöker leva efter det, inser ni att Jesus uppmanar de som tror på honom att ge upp sina världsliga ambitioner, sprida hans budskap och leva dag för dag så länge Gud vill?

Världen delas nu upp i de prima som ska förvalta tekniken och de sekunda som hoppar av och lägger sig platt eller får virusbaserad kroppslig och mental utmattning. De försvagade får leva med sina begränsade resurser men kan söka kraft och ljus i Jesus budskap, medan de prima satsar på karriär och konsumtion. Och snart blir den sekunda gruppen så omfattande att världen går sönder helt.

Då är Jesus nära.

Tack.
Så sorgligt många som blivit lurade att tro att sann Kristenhet går ut på att gå runt och tolerera allt, oavsett hur skadat och perverst.

Älska inte den här världen!
Citera
2025-10-19, 18:42
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Finns en enkel lösning.

Jakobsbrevet 4
[7] Böj er alltså under Gud. Stå emot djävulen, och han skall fly för er.
Det var nämligen så, att icke ens hans bröder trodde på honom. — Johannes 7:5
Citera
2025-10-19, 19:51
Medlem
Citat:
Det var nämligen så, att icke ens hans bröder trodde på honom. — Johannes 7:5
Matteus 10
[21] Broder skall skicka broder i döden, och en far sitt barn. Barn skall göra uppror mot sina föräldrar och bringa dem om livet. [22] Ni skall bli hatade av alla för mitt namns skull. Men den som håller ut till slutet skall bli räddad.

Filipperbrevet 1
[28] och aldrig någonsin låter er skrämmas av motståndarna. Det gör klart för dem att de skall gå under och ni räddas, som en gåva från Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in