2025-10-19, 11:21
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är återigen en halmgubbe.

halmgubbe

Ska du skylla allt på halmgubbar? Är du så feg?

Som jag sagt förut, du kommer aldrig få ligga med Fia. Hon tänder på kriminella araber. Så du kan sluta fjäska och skämma ut dig för hennes skull.

Citat:
Det händer att soc propsar på att barn som inte behöver äta medicin blir påtvingade medicin. Adam blev det.

Nu var det ju inte medicin sektledaren sa att dom fick. Utan att man gav dom rena droger.

Citat:
I praktiken är ADHD-medicin en laglig form av drogbehandling, samma typ av substanser som annars klassas som narkotika, men här ges under medicinsk kontroll och i lägre doser.

Stämmer oavsett inte och även om man ser på det enl ovan har socialtjänsten inte gett barnen några droger utan medicinerat enl läkarens ordination. Men du är ju anti vaccin och allt möjligt så tänker inte ha en diskussion med dig kring detta.

Poängen var att det var ren desinformation. Som du surprise surprise ryggdunkar och lägger under 90% tillförlitlighet.
Citera
2025-10-19, 11:23
Medlem
Citat:
Nej det är mycket svårt att förstå detta.

Förklara gärna den logiken för mig: vad är egentligen skillnaden mellan att något antas vara barnets bästa och att något är barnets bästa? Är det verkligen samma sak, eller är det just där hela systemet faller?

Vad säger det dig?

Hur skulle Adams pappa i Fallet Adam (Uppdrag Granskning) kunna försvara sig mot fel i utredningen som han inte ens visste existerade, och som dessutom hölls dolda för både nämnd och domstol bakom sekretess?

Det problemet verkar jag förstå, men inte du.

Jag upprepar 1:
"Svaret är tydligt beskrivet i de två poster du besvarat. Att du inte kan se det förvånar mig inte men be Vajer, Narii, Adina, MrsM, Wolf etc förklara för dig för något säger mig att de kan läsa samma poster och begripa hur det förhåller sig. Jag har noll intresse av att ens försöka förklara för dig av tidigare redovisade skäl. Du kan också besöka FB:s juridikforum med dina funderingar."

Jag upprepar 2:
Du vill specifikt tala om socialtjänstens brister, och fallet Adam eller fallet Hassan eller andra fall där kritik mot socialtjänst konstaterats med tydliga rapporter och kritik från kontrollorgan + att varje specifikt fall har egna trådar på Flashback där du kan möta folk som VILL tala om exakt samma sak som du.

Denna tråd handlar om konspirationer och kritik mot socialtjänsten som definitivt saknar belägg och bidrar till att Sverige är under terrorhot och tjänstemän och deras familjer utsätts för hat, våld och hot.

Du fick en trådspecifik fråga som jag föreslår att du besvarar eller så drar du helt enkelt åt helvete, stör de andra men inte mig. Varenda gång du taggar mig kommer jag triangla varenda post som inte trådspecifikt behandlar de konspirationsteorier som sprids av konspiratörer/desinformatörer och bidrar till det fetstilta.

Här har du den trådspecifika tidigare frågan:

"Då detta forum och tråd handlar om konspirationer så tänker jag att vi ska hålla oss till det. Om du bor i lägenhet så kan du kanske berätta om du likt konspirationsdrottningen upplever att det är lite otäckt att bo i lägenhet eftersom det kan finnas sossanställda och sossvurmare som spionerar på en och kan anmäla en för lite allt möjligt. Kan ju också finnas FK-anställda och FK-vurmare som spionerar på en och skvallrar för FK om det verkar som man inte är sjuk och har rätt till FK-ersättning. Hur ställer du dig till detta?"
Citera
2025-10-19, 11:26
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Du försvarar dig i vanlig ordning med dina halmgubbar. Verkligheten är dock en helt annan, vilket många föräldrar vittnar om. Har alla fel i sin kritik? Nope. Fråga Adams pappa vad han tycker om detta system.

Tror du att han står och hurrar och tycker att det är bra? Inga normala och demokratiskt lagda medborgare stöttar ett sådant haveri.

Tycker faktiskt det är trevligt att du tog upp just detta.

Hur kommer det sig att Adams pappa inte syns i media, sektledarens lives, TikTok eller andra media?

Varför konspirerar han inte tillsammans med er andra nötter om hur hemskt socialtjänsten är och hur det är en sekt?
Citera
2025-10-19, 11:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Om man har någon som helst förståelse för det svenska rättssystemet så vet man att angiveri är avgörande för att få myndigheter att starta utredning. Vi hade missat oerhört många lagöverträdare om det inte hade varit för rättsorienterade svenskars angiverilusta. De som anger borde få diplom och skattelättnad för varje år de bidragit med ett korrtk flaggat angiveri som lett till någon sorts myndighetsåtgärd.

Liven hon håller nu, hur många gånger har hon sagt att socialtjänsten är en sjuk psykopatsekt som kidnappar barn?

"Socialtjänsten är äcklig, domstolarna är äckliga, myndighetspersonerna bryter mot lagen varenda dag", "Vidriga äckliga fittor på soss", "psykopatsekt", "socialtjänsten består av en samling psykopatbrudar", "psykopatkärringar", "the reason we have a lot of criminals in Sweden is because of Swedens social services who kidnap young children and made the children criminals, and then the social services blame all the criminals on parents so they can kidnap more children".

Det dyker upp utländska användare i kommentarsfältet så undrar hur den internationella spridningen ser ut?

En MH i kommentarsfältet skriver i kommentarsfältet "Socialtjänsten hotar familjer att separera sig", vilket återkommande behandlas i dessa lives. Det är emellertid inte desinformation eller konspiration, det är fakta och fullständigt rimligt. Att dessa människor inte förstår att detta är rimligt visar hur begränsade de är i sin förståelse.

Det du beskriver är inte förståelse för rättssystemet, utan en förväxling av rättssäkerhet med angiverikulturen som växt fram. Ett samhälle där medborgare uppmuntras att ange varandra för att "hjälpa myndigheter" är inte ett rättssamhälle, det är ett kontrollsamhälle.

Tänk hur DDR fungerade. Det här är exakt samma typ av samhälle som vi tyvärr har blivit, där man ska ange misstankar (OBS:misstankar är inte objektiv fakta) och låta myndigheter ingripa i familjers liv och splittra familjer på samma grund. Det är helt absurt och har inget med ett riktigt demokratiskt land att göra.

Angiveri kan i vissa fall avslöja brott, ja, men det används också som verktyg för maktmissbruk när det saknas beviskrav och rättslig balans. Just därför bygger rättsstaten på objektiv prövning, inte subjektiva misstankar.

Att belöna människor för att ange andra är raka motsatsen till rättssäkerhet. Det urholkar förtroendet mellan medborgare och stat och det är i det vakuumet som maktmissbruk får fäste.

Och det är exakt så socialtjänsten fungerar dessvärre...
Citera
2025-10-19, 11:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag upprepar 1:
"Svaret är tydligt beskrivet i de två poster du besvarat. Att du inte kan se det förvånar mig inte men be Vajer, Narii, Adina, MrsM, Wolf etc förklara för dig för något säger mig att de kan läsa samma poster och begripa hur det förhåller sig. Jag har noll intresse av att ens försöka förklara för dig av tidigare redovisade skäl. Du kan också besöka FB:s juridikforum med dina funderingar."

Jag upprepar 2:
Du vill specifikt tala om socialtjänstens brister, och fallet Adam eller fallet Hassan eller andra fall där kritik mot socialtjänst konstaterats med tydliga rapporter och kritik från kontrollorgan + att varje specifikt fall har egna trådar på Flashback där du kan möta folk som VILL tala om exakt samma sak som du.

Denna tråd handlar om konspirationer och kritik mot socialtjänsten som definitivt saknar belägg och bidrar till att Sverige är under terrorhot och tjänstemän och deras familjer utsätts för hat, våld och hot.

Du fick en trådspecifik fråga som jag föreslår att du besvarar eller så drar du helt enkelt åt helvete, stör de andra men inte mig. Varenda gång du taggar mig kommer jag triangla varenda post som inte trådspecifikt behandlar de konspirationsteorier som sprids av konspiratörer/desinformatörer och bidrar till det fetstilta.

"Då detta forum och tråd handlar om konspirationer så tänker jag att vi ska hålla oss till det. Om du bor i lägenhet så kan du kanske berätta om du likt konspirationsdrottningen upplever att det är lite otäckt att bo i lägenhet eftersom det kan finnas sossanställda och sossvurmare som spionerar på en och kan anmäla en för lite allt möjligt. Kan ju också finnas FK-anställda och FK-vurmare som spionerar på en och skvallrar för FK om det verkar som man inte är sjuk och har rätt till FK-ersättning. Hur ställer du dig till detta?"

Precis som förväntat. Du kan inte heller svara på enkla frågor, utan svarar med nåt helt annat som inte hade med frågan att göra.... men jag försöker igen:

Hur skulle Adams pappa i Fallet Adam (Uppdrag Granskning) kunna försvara sig mot fel i utredningen som han inte ens visste existerade, och som dessutom hölls dolda för både nämnd och domstol bakom sekretess?

och tre bonusfrågor:

Hur blev det med "barnets bästa" i Fallet Adam med avseende på domstolsbeslutet?

Var det så att det som antogs vara "barnets bästa" i själva verket var barnets sämsta i fallet Adam?

Är det rimligt att tro att det här är det enda fallet soc gömt undan bevis för föräldrarna, som systemet är uppbyggt?
Citera
2025-10-19, 11:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Tycker faktiskt det är trevligt att du tog upp just detta.

Hur kommer det sig att Adams pappa inte syns i media, sektledarens lives, TikTok eller andra media?

Varför konspirerar han inte tillsammans med er andra nötter om hur hemskt socialtjänsten är och hur det är en sekt?

Därför han har valt att vara anonym för att skydda sin familj och sin son? Finns andra forum för debatt än FU:s plattform på TT.
Citera
2025-10-19, 11:59
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Därför han har valt att vara anonym för att skydda sin familj och sin son? Finns andra forum för debatt än FU:s plattform på TT.

Vill du veta vem som yttrat sig i desinformationslives?

Adams mamma.

Var menar du att pappan debatterar?
Citera
2025-10-19, 14:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag upprepar 1:
Du kan väl svara på enkla frågor? De här exempelvis:

och tre bonusfrågor:

Hur blev det med "barnets bästa" i Fallet Adam med avseende på domstolsbeslutet?

Var det så att det som antogs vara "barnets bästa" i själva verket var barnets sämsta i fallet Adam?

Är det rimligt att tro att det här är det enda fallet soc gömt undan bevis för föräldrarna, som systemet är uppbyggt?

Citat:
Jag upprepar 2:
Problemet är att just dessa fall bevisar att en del av det budskap som de ditt gäng kalla för LVU-sekten, inte alls är några konspirationsteorier, utan det är legitim kritik mot en maktfullkomlig myndighet utan nödvändig kompetens att fatta så allvarliga och livsavgörande beslut som de gör om dagarna.

Citat:
Det är en mycket märklig slutsats att systemkritik skulle utgöra ett "terrorhot". I en demokrati är granskning av myndigheter en nödvändighet och inte ett hot mot trygghet, utan ett skydd för den. Tyvärr slipper soc undan granskning och ansvar. Vi får hoppas det blir ändring på det när tjänstemannaansvaret ska införas igen. Det måste bli straffbart för socialsekreterare att skriva sagor i utredningar, vilket det tyvärr inte är idag, eftersom det bara räknas som ett förvaltningsrättsligt fel.

Citat:
Du är medveten om att det finns sanna konspirationsteorier? En stor del av kritiken mot soc är fullt befogad. Om jag skulle ljuga om detta hade vi inte sett något fallet Adam och heller inte externa granskningar av placeringar av barn generellt som vi sett i flera kommuner nyligen. Jag vet att det här är jobbig information för dig att ta emot, men det finns andra läsare i tråden som kan behöva höra detta.

Citat:

Ja och svaret på det är enkelt, eftersom det finns konspirationsteorier som faktiskt visar sig vara sanna. En stor del av kritiken mot socialtjänsten är fullt befogad.

Visst, det finns överdrifter och rena myter, som exempelvis dem plockar ni alltid fram som exempel, men mycket av det som sägs är sant. Föräldrar har all anledning att känna oro inför att blanda in socialtjänsten, eftersom de sitter på makten att ta ett barn på obestämd tid utan minsta krav på bevisning.

Det är ingen konspirationsteori. Det är verkligheten för många familjer, bland annat för Adams pappa, som fick gå igenom sju års helvete för att systemet inte förmår skilja fakta från fiktion.

Hur kunde det ske? Därför att systemet ger enorm makt åt inkompetenta tjänstemän, som i sin tur backas upp av outbildade politiker och när det väl når domstolen bygger hela prövningen på sagor och tolkningar. Det du felaktigt tror är "barnets bästa", bara för att en domstol godkänt soc eländiga utredning som kan innehålla stora mängder vantolkningar och rena sagoberättelserna.

Det är just detta du inte begriper, utan du hänvisar bara till lagen.. Som om lagen är en garant för att domslutet blev rätt. Det kan man inte veta idag, eftersom soc berättelse i princip inte faktagranskas av domstol och nämnd.
Citera
2025-10-19, 14:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsmupp
Åter igen upprepas att Lilla Hjärtat fallet handlade enbart om att hjärntvätta svenska folket tro att alla biologiska föräldrar är farliga för sina barn.

"Lilla hjärtat" blev i praktiken en hjärntvätt av det svenska folket. Efter den mediehysterin tror många svenskar att alla föräldrar som får sina barn tvångsomhändertagna är som i Lilla hjärtat-fallet, vilket är totalt felaktigt. Resultatet blev att det idag är ännu lättare för socialtjänsten att omhänderta barn "för säkerhets skull", och ännu svårare för föräldrar att få hem sina barn igen.

Detta har skett utan att man samtidigt infört ett verkligt tjänstemannaansvar eller genomfört någon grundlig granskning av de utredningar som ligger till grund för LVU-besluten.

Om staten ska ha rätt att ingripa så hårt i en familjs liv måste det ske på rättssäkra grunder, med rigorös kontroll av det material som socialtjänsten presenterar.
Men den kontrollen saknas i princip helt i dag.

Tvärtom har socialtjänsten möjlighet att styra narrativet, precis som i Fallet Adam, där de själva väljer vad som ska lyftas fram för domstol och nämnd, och vad som ska döljas bakom sekretess.

Ur ett demokratiskt perspektiv är det inget annat än ett fullständigt vansinne.
Citera
2025-10-19, 14:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vill du veta vem som yttrat sig i desinformationslives?

Adams mamma.
Det var mer än jag visste.

Citat:
Var menar du att pappan debatterar?
Vet inte vad han debatterar. Men jag kan nästan försäkra dig om att han inte håller med din lilla "klubb" om man säger så.
Citera
2025-10-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ja och svaret på det är enkelt, eftersom det finns konspirationsteorier som faktiskt visar sig vara sanna. En stor del av kritiken mot socialtjänsten är fullt befogad.

Visst, det finns överdrifter och rena myter, som exempelvis dem plockar ni alltid fram som exempel,

Så här lyder trådstart:
Sverige har sedan 2021 haft omfattande problem med en stor grupp svenskar (sektliknande konspiratörer av svensk och utländsk bakgrund) som till utlandet spridit ryktet att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn. Tillsammans med koranbränningarna har denna sekt lyckats skapa en fortfarande pågående desinformationskampanj (LVU-kampanjen) som gjort att terrorhotbilden mot Sverige ökat. Denna propaganda har sitt fäste och huvudsakliga nätverk på sociala medier, TikTok, med spridning via utländska tv-kanaler. Syftet har sannolikt varit att underminera förtroendet för svenska myndigheter, skapa splittring i samhället och försvaga Sveriges internationella anseende.

Det du hävdar är "sanna konspirationsteorier" är INTE konspirationsteorier, det är tydligt kartlagd kritik från granskningsmyndighet och har absolut ingen plats i denna forumdel. Det var inte ens att betrakta som konspirationsteorier INNAN de styrktes med kritik från granskningsmyndighet. Det är ett långt led av återkommande kritik i olika tappning som funnits mot socialtjänsten de senaste 70 åren. Ditt babblande sparkar alltså upp öppna dörrar, INGEN av dina motståndare här förnekar missförhållanden och problem knutna till svensk socialtjänst.

JAG vill ENDAST diskutera de uppenbara konspirationsteorier som sprids om svensk socialtjänst OCH resulterar i att försätta Sverige under terrorhot SAMT eldar upp hot, hat och våld mot svenska tjänstemän och deras familjer. OM du INTE vill diskutera dessa uppenbart felaktiga teorier så tagga inte mig. Även om du uppenbarligen har svårt med förståendet så borde det inte gått dig förbi att jag sällan besvarar dina taggningar, detta beror på att jag inte är intresserad av dina offt-diskussioner.

Igen, för tredje gången:
"Du fick en trådspecifik fråga som jag föreslår att du besvarar eller så drar du helt enkelt åt helvete, stör de andra men inte mig. Varenda gång du taggar mig kommer jag triangla varenda post som inte trådspecifikt behandlar de konspirationsteorier som sprids av konspiratörer/desinformatörer och bidrar till det fetstilta.

"Då detta forum och tråd handlar om konspirationer så tänker jag att vi ska hålla oss till det. Om du bor i lägenhet så kan du kanske berätta om du likt konspirationsdrottningen upplever att det är lite otäckt att bo i lägenhet eftersom det kan finnas sossanställda och sossvurmare som spionerar på en och kan anmäla en för lite allt möjligt. Kan ju också finnas FK-anställda och FK-vurmare som spionerar på en och skvallrar för FK om det verkar som man inte är sjuk och har rätt till FK-ersättning. Hur ställer du dig till detta?""
Citera
2025-10-19, 14:28
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det var mer än jag visste.

Ja nu vet du det också.
Gullimax gjorde också försök att kontakta pappan som avböjde. Detta tog hon som ett tecken på skuld.

Sen gick adams mamma och gullimax hand i hand.

Citat:
Vet inte vad han debatterar. Men jag kan nästan försäkra dig om att han inte håller med din lilla "klubb" om man säger så.

Kan det vara som så att Adams pappa inte debatterar, och allra minst i dina tankebanor?

Jag tror säkert han har ett enormt hat mot socialtjänsten idag. Men jag tror inte han är såpass hjärndöd att han ansluter sig till konspirationsgänget.

Men vi kan ju bara gissa, då han inte vill vara delaktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in