Citat:
Ursprungligen postat av
Carl-Ann von s
Om man kan hantera opioider medicinskt och tagit det väldigt väldigt sporadisk under en 20 års period utan att missbruka! Det är allt ifrån Kodein till Oxy!
Skulle man klara av att bruka heroin mycket sporadiskt också? Ja jag vet att opioider är extremt lömskt!
Den stora skillnaden, och faran, blir väl i den ökade tillgången om du tidigare främst haft det i begränsade former. Det är ju en sak om man har ett recept, eller någon annan begränsande anledning, att förhålla sig till. Då kan man ju ta hela veckodosen varje lördag om man vill det. Och med de ramarna så är det inte så himla svårt att "lyckas".
Men när man väl börjar köpa på gatan och därmed har en potentiellt oändlig tillgång så är det ju fort gjort att det blir både fredag och lördag. Samtidigt som doserna succesivt ökar, för det är ju skönt att må ännu bättre nu när man inte begränsas på samma sätt. Och förr eller senare så tar man det dagligen och så vidare.
Men annars är väl heroin lite överhypat och däri ligger en del av faran - att man kommer till insikten om att det inte var så farligt trots allt. Personligen så föredrar jag oxikodon över heroin om man inte injicerar.
Det är ju främst priset och tillgången som gör att man hamnar på heroinet till slut. Inte för att det alltid är så jäkla bra.
Men alla är olika och det här är bara min syn på saken. Lycka till hur som helst...