2025-10-02, 02:21
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Om man kan hantera opioider medicinskt och tagit det väldigt väldigt sporadisk under en 20 års period utan att missbruka! Det är allt ifrån Kodein till Oxy!

Skulle man klara av att bruka heroin mycket sporadiskt också? Ja jag vet att opioider är extremt lömskt!
Citera
2025-10-06, 15:18
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Om man kan hantera opioider medicinskt och tagit det väldigt väldigt sporadisk under en 20 års period utan att missbruka! Det är allt ifrån Kodein till Oxy!

Skulle man klara av att bruka heroin mycket sporadiskt också? Ja jag vet att opioider är extremt lömskt!

Den stora skillnaden, och faran, blir väl i den ökade tillgången om du tidigare främst haft det i begränsade former. Det är ju en sak om man har ett recept, eller någon annan begränsande anledning, att förhålla sig till. Då kan man ju ta hela veckodosen varje lördag om man vill det. Och med de ramarna så är det inte så himla svårt att "lyckas".

Men när man väl börjar köpa på gatan och därmed har en potentiellt oändlig tillgång så är det ju fort gjort att det blir både fredag och lördag. Samtidigt som doserna succesivt ökar, för det är ju skönt att må ännu bättre nu när man inte begränsas på samma sätt. Och förr eller senare så tar man det dagligen och så vidare.

Men annars är väl heroin lite överhypat och däri ligger en del av faran - att man kommer till insikten om att det inte var så farligt trots allt. Personligen så föredrar jag oxikodon över heroin om man inte injicerar.

Det är ju främst priset och tillgången som gör att man hamnar på heroinet till slut. Inte för att det alltid är så jäkla bra.

Men alla är olika och det här är bara min syn på saken. Lycka till hur som helst...
Citera
2025-10-06, 19:58
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Den stora skillnaden, och faran, blir väl i den ökade tillgången om du tidigare främst haft det i begränsade former. Det är ju en sak om man har ett recept, eller någon annan begränsande anledning, att förhålla sig till. Då kan man ju ta hela veckodosen varje lördag om man vill det. Och med de ramarna så är det inte så himla svårt att "lyckas".

Men när man väl börjar köpa på gatan och därmed har en potentiellt oändlig tillgång så är det ju fort gjort att det blir både fredag och lördag. Samtidigt som doserna succesivt ökar, för det är ju skönt att må ännu bättre nu när man inte begränsas på samma sätt. Och förr eller senare så tar man det dagligen och så vidare.

Men annars är väl heroin lite överhypat och däri ligger en del av faran - att man kommer till insikten om att det inte var så farligt trots allt. Personligen så föredrar jag oxikodon över heroin om man inte injicerar.

Det är ju främst priset och tillgången som gör att man hamnar på heroinet till slut. Inte för att det alltid är så jäkla bra.

Men alla är olika och det här är bara min syn på saken. Lycka till hur som helst...
Tack for svar! Ja dom tankarna har jag haft faktiskt! Jag skulle givetvis torska stenhårt tillslut bara en tidsfråga om jag skulle börja med heroin bl a delvis pga det du skriver! Enklare att förhålla sig till läkares förskrivning som oftast är mycket begränsad både i behandlingslängd och dosmängd!

Nä jag har slutat att experimentera med substanser för längesedan och jag skulle knappast börja med heroin eller något annat missbruk! Finns inget att hämta där bara misär och död! Bara en nyfiken fråga!
Citera
2025-10-11, 00:34
Medlem
Finns det horsare kvar i gamet? Känns som det är en utdöende släkt.

Jag tror att många människor innerst inne har en förbjuden drogromantik till dessa pundare som bara tänker på sin fix och inte behöver dras med världens problem.
Citera
2025-10-18, 19:23
Medlem
Adazanims avatar
Tja,
Vart hänger horsarna i Västerås?
Är det gambianer här med som i Sthlm?
Citera
2025-10-18, 19:42
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:

Om du röker och snortar så ja absolut. Det är dock slöseri med snort.
Citera
2025-10-18, 19:45
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Om du röker och snortar så ja absolut. Det är dock slöseri med snort.
Nä alla torskar stenhårt tillslut på tunga opioider oavsett administrationssätt!
Citera
2025-10-18, 20:41
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Nä alla torskar stenhårt tillslut på tunga opioider oavsett administrationssätt!

Jag har ej gjort det på 25 år men visst. Förstår ej varför du frågar om du ska dementera det jag svarar.
Citera
2025-10-30, 15:20
Medlem
Citat:
Hur fan vet du det
Citera
2025-11-12, 21:15
Medlem
Citat:

Dummaste inlägget online idag? Alltså internationellt.
Citera
2025-11-12, 22:38
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toxarcheus
Dummaste inlägget online idag? Alltså internationellt.
Nu tar du väl i så du spricker! Varför tror du det?

Tråkig attityd! Jag tycker du resonerar bra om judarna och jag håller med dig om Judarna! Så varför förstöra ditt liv med droger som H och annat?
Citera
2025-11-13, 00:31
Medlem
Citat:
Nu tar du väl i så du spricker! Varför tror du det?

Tråkig attityd! Jag tycker du resonerar bra om judarna och jag håller med dig om Judarna! Så varför förstöra ditt liv med droger som H och annat?

Alla som testar opiater blir inte fast.

Vissa mår inte ens bra av heroin. Den mest potenta kpisten.

Jag tyckte ditt inlägg var dumt: det var absolut inte riktat mot dig i allmänhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in