2025-10-18, 15:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Ah ok, trodde du menade 2,5 om dan hahah. Jo men en sådan uppdelning ligger helt inom det normala dosintervallet. Ärligt talat rätt sällsynt att man får 10mg som fast dos en gång per dag, 5mg brukar vara standard här i landet lagom. Dock blir man fundersam över vad 2mg tabletterna ens tjänar för syfte, epileptiska anfall å liknande kanske

2.5 mg tabletter har jag aldrig sett... bara 5or man kan dela på mitten.
Citera
2025-10-18, 15:58
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
2.5 mg tabletter har jag aldrig sett... bara 5or man kan dela på mitten.
2mg (finns ej 2,5 mig veterligen dock) finns faktiskt i Sverige. Kanske är för personer som börjar på medicinen och är ointroducerade till t ex alkohol och därför har total avsaknad av GABA tolerans sedan tidigare, kanske funkar om man har väldigt lindrig ångest men 5mg är väl den lägre gränsen för en normalbyggd i övrigt hälsosam individ vad gäller ångest
Människor är olika
Citera
2025-10-18, 16:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
2mg (finns ej 2,5 mig veterligen dock) finns faktiskt i Sverige. Kanske är för personer som börjar på medicinen och är ointroducerade till t ex alkohol och därför har total avsaknad av GABA tolerans sedan tidigare, kanske funkar om man har väldigt lindrig ångest men 5mg är väl den lägre gränsen för en normalbyggd i övrigt hälsosam individ vad gäller ångest
Människor är olika

Mmm... för mig är det lite annorlunda. Inledningsvis behöver jag större doser, alltså om jag inte ätit diazepam eller annan benzo på länge. Men efter de första dagarna så behöver jag bara de där små doserna. Kanske för att det är såpass lång halvdringstid?
Citera
2025-10-18, 16:33
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Mmm... för mig är det lite annorlunda. Inledningsvis behöver jag större doser, alltså om jag inte ätit diazepam eller annan benzo på länge. Men efter de första dagarna så behöver jag bara de där små doserna. Kanske för att det är såpass lång halvdringstid?
Jo halveringstid spelar absolut in om vi snackar långverkande preparat. T ex muskimol (den GABAerga substansen i röd flugsvamp som tro dig eller ej? Kan ersätta bensodiazepiner för vissa. Svampen har ett oförtjänt dåligt rykte men måste tillredas rätt) sägs ofta ha omvänd tolerans dvs du klarar dig på lägre och lägre doser men detta kan snarare förklaras av just lång halveringstid
Citera
2025-10-20, 14:52
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
40 mg diazepam om dagen är nog över medicinsk dos, visst? När jag åt diazepam medicinskt så låg jag mellan 2.5 mg - 10 mg om dagen. 5 mg tabletter jag kunde dela på hälften.
Jo, men nu äter jag 8mg klonazepam som är mycket mer potent. Vill liksom inte behöva trycka i mig 16 tabletter per dag för att uppnå samma potens av läkemedlet, det blir lite dyrt i längden tänker jag. Sen rädd för toleranshöjningen som sagt.

Jag har inget recept, så det stämmer. Jag har missbrukat benzo i flera år men tar numera bara för att fungera och planen är att trappa ut. Ditt svar besvarade inte mina frågor. :/
Citera
2025-10-20, 19:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Jo, men nu äter jag 8mg klonazepam som är mycket mer potent. Vill liksom inte behöva trycka i mig 16 tabletter per dag för att uppnå samma potens av läkemedlet, det blir lite dyrt i längden tänker jag. Sen rädd för toleranshöjningen som sagt.

Jag har inget recept, så det stämmer. Jag har missbrukat benzo i flera år men tar numera bara för att fungera och planen är att trappa ut. Ditt svar besvarade inte mina frågor. :/

Min poäng var att ifall du ska äta medicinska doser så får du hålla dig till medicinska doser. Jag har också missbrukat benso en gång i tiden så jag vet hur jobbigt det är att gå ned. Men om du vill hålla dig rimlig så kommer du ju behöva trappa ned. Diazepam är för övrigt väldigt bra för att trappa ned och fasa ut andra benzo. Problemet är att du vill ju äta pundar doser för att rusa dig, det blir problematiskt med den intentionen du påstår dig ha. Gå över helt till diazepam och jobba dig nedåt. Det kommer vara tråkigt men det är enda vägen. Eller fortsätt som du gör, jag kan inte tvinga dig till något
Citera
2025-10-22, 04:58
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Min poäng var att ifall du ska äta medicinska doser så får du hålla dig till medicinska doser. Jag har också missbrukat benso en gång i tiden så jag vet hur jobbigt det är att gå ned. Men om du vill hålla dig rimlig så kommer du ju behöva trappa ned. Diazepam är för övrigt väldigt bra för att trappa ned och fasa ut andra benzo. Problemet är att du vill ju äta pundar doser för att rusa dig, det blir problematiskt med den intentionen du påstår dig ha. Gå över helt till diazepam och jobba dig nedåt. Det kommer vara tråkigt men det är enda vägen. Eller fortsätt som du gör, jag kan inte tvinga dig till något
Du har helt rätt i sak min vän. Men jag vill inte stanna på pundardoser. Långsiktigt är målet att trappa ner. Och det har jag gjort redan.

Jag står bara i valet och kvalet ifall toleranshöjningen kommer att vara ett problem med diazepam, då den knappt märks av med klonazepam och som jag tidigare sa, kommer jag få starta på 150-160mg diazepam per dag då för att matcha...? Det blir ju dyrt.

Ja, benso-missbruk är ett helvete...

Menade inte att låta otrevlig.
Citera
2025-10-23, 08:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Du har helt rätt i sak min vän. Men jag vill inte stanna på pundardoser. Långsiktigt är målet att trappa ner. Och det har jag gjort redan.

Jag står bara i valet och kvalet ifall toleranshöjningen kommer att vara ett problem med diazepam, då den knappt märks av med klonazepam och som jag tidigare sa, kommer jag få starta på 150-160mg diazepam per dag då för att matcha...? Det blir ju dyrt.

Ja, benso-missbruk är ett helvete...

Menade inte att låta otrevlig.

Min erfarenhet är att det funkar bra att gå över till diazepam och sedan trappa ned och fasa ut. 150 mg diazepam behöver du givetvis inte stoppa i dig. Jag har ätit klonazepam så jag är medveten om skillnaden. Men om du är ute efter medicinska doser så kommer du nu behöva vara i en situation där du inte blir rusad av tabletterna, nu är snarare målet att överleva ett tag. Diazepam är väldigt billigt, eller har något förändrats? 100 st 10 mg för en bit över femhundralappen är något jag minns. En tia på morgonen och en på kvällen är nog inte orimligt. Kanske max 30 mg diazepam om dagen precis i början för dig, men 20 borde funka.

Och ja, du kommer inte gå runt och vara rusad, detta är inte för att flumma eller knarka. Nu ska du ta dig ur gropen du grävt åt dig själv.
Citera
2025-10-24, 13:03
Medlem
många beskriver bromazepam som stesolid men svagare eller likvärdigt etcetc
men det är första gången jag
jag provar på Lexotanil 13st pkt 30st 390tabs 3mg
en polare som vart i grekland 2 månader så han bunkrade upp en hel.

jag tänker ändå om ?? stess?actavis hade vart bättre kap än bromzepam?
ni som har testat bägge, slängde man 4k i sjön 390st
visst kan fiska upp stess (apoteket) också från honom som han har recept på .

avrundar min tankeställning, behöver jag ta stora doser för att känna nå likvärdig effekt som stesolid?
kontra bromazepam, (hoppas i tron om att få stesolid effekt)
mvh Z

ber om ursäkt om det nu blev lite offtopic.hm
Citera
2025-10-24, 13:12
Medlem
Citat:
40 mg diazepam om dagen är nog över medicinsk dos, visst? När jag åt diazepam medicinskt så låg jag mellan 2.5 mg - 10 mg om dagen. 5 mg tabletter jag kunde dela på hälften.

jag har klonazepam på recept, 3mg sedan 15år tillbaka, men när iktorivilen försvann från alla apotek
från tabletter, till flaskor fick jag, sedan blev det stesolid 60mg per dag i ca 2år
då läkaren var envis med att jag skulle fortsätta med 60mg än 3mg klonazepam pga för narkotiskt osv osv, jag höll med henne men jag sa, att "toleransen är sprängd för helvete",
jag har aldrig behövt gå upp i dos på klonazepam på 15år+ hon hade lovat mig efter 3 möten att sätta tillbaka iktorivil
så jag blev förbannad,(kanske fel av mig jag vet inte) men jag tål inte läkare som ljuger.............
vad är det för vits att äta en sån hög dos per dag? 60mg
2år räcker, effektlös etc,

vill bara säga att jag håller med dig, 40mg hög dos, 60mg hög dos haha.......
men varför avbryta något? fungerat i 15år 3mg ikto
tänker jag.
Citera
2025-10-24, 13:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zopifanta1
jag har klonazepam på recept, 3mg sedan 15år tillbaka, men när iktorivilen försvann från alla apotek
från tabletter, till flaskor fick jag, sedan blev det stesolid 60mg per dag i ca 2år
då läkaren var envis med att jag skulle fortsätta med 60mg än 3mg klonazepam pga för narkotiskt osv osv, jag höll med henne men jag sa, att "toleransen är sprängd för helvete",
jag har aldrig behövt gå upp i dos på klonazepam på 15år+ hon hade lovat mig efter 3 möten att sätta tillbaka iktorivil
så jag blev förbannad,(kanske fel av mig jag vet inte) men jag tål inte läkare som ljuger.............
vad är det för vits att äta en sån hög dos per dag? 60mg
2år räcker, effektlös etc,

vill bara säga att jag håller med dig, 40mg hög dos, 60mg hög dos haha.......
men varför avbryta något? fungerat i 15år 3mg ikto
tänker jag.

Jag förstår inte varför man ska äta 40-60 mg diazepam när man lika gärna kan äta 10 mg. Varför maxxa sin tolerans sedan peta i sig enorma doser?
Citera
2025-10-24, 14:51
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Jag förstår inte varför man ska äta 40-60 mg diazepam när man lika gärna kan äta 10 mg. Varför maxxa sin tolerans sedan peta i sig enorma doser?
För att de vill få ett rus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in