2025-10-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjx12j1
Blev orimligt nyfiken när jag hörde att "Svensken" blir uppringd i nästa avsnitt.
Såvitt jag förstår är han idag avliden, är det bara ett olyckligt samband?

Nog ett olyckligt samband som jag förstår det som.

Frågan är ju om ”svensken” tog med sig denna hemlighet till graven?
Jag är i stort sett 100% på att det va han som utsatte Monica för detta.

Jag har väldigt svårt att se någon helt utomstående som gärningsman. Gärningsmannen kände garanterat offret, och det faktum att familjen var på flykt från ”svensken” så talar min magkänsla för att han är skyldig.
Citera
2025-10-10, 09:50
Medlem
Jag tror det är vincent som slog sönder henne vad jag hört så söp han jävligt mycket och va svartsjuk, sprit och svartsjuka ser man ju ganska ofta vad det leder till. Äcklet hängde sig väl när han trodde han skulle bli på kommen eller att han va så patetiskt fyllo o inte palla mer, villket som så va de bra för barnen dom slapp ju växa upp med ett mordiskt fyllo o hamna på familjehem istället.
Citera
2025-10-12, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbar12345
Jag tror det är vincent som slog sönder henne vad jag hört så söp han jävligt mycket och va svartsjuk, sprit och svartsjuka ser man ju ganska ofta vad det leder till. Äcklet hängde sig väl när han trodde han skulle bli på kommen eller att han va så patetiskt fyllo o inte palla mer, villket som så va de bra för barnen dom slapp ju växa upp med ett mordiskt fyllo o hamna på familjehem istället.
Lyssna på podden, så inser du att inget talar för Vippe. Däremot finns det flera försvårande omständigheter för "svensken".
Citera
2025-10-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbar12345

Lyssna på podden eller läs tråden innan du kommenterar vidriga saker om folk som är döda och inte kan försvara sig.
Ja han va en kvinna boxare på fyllan.
Men han är där emellan känd av ALLA som träffat honom känd som världens snällaste, goaste människa.
Utöver det älskade han barn. Han älskade alla Monicas barn dessutom. Så hur vidrig och oförsvarbart hans fulla, kvinnomisshandlande sida var så skulle han aldrig försöka ta livet av små barns mamma.
Och denna människa har 1000000% försökt döda.
Citera
2025-10-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockenroll
Det har man försökt. Jag har försökt flera år med att få någon kontakt typ klämma handen etc. Men har aldrig fått någon respons. Var länge sedan nu dock men hon är fortfarande i samma illa skick.
Detta är ju lite jobbigt men prova att visa ett foto på Vippe och ett på svensken. Och se om hon visar någon reaktion.
Citera
2025-10-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Plus-artikel i Aftonbladet idag, vägrar betala för skiten så ingen aning om innehållet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MpjPX/stanga-fallet-nara-losning-efter-29-ar-maste-ha-hatat-mamma
"Monika hade lagt sig för att sova på tältplatsen när hon överfölls. En ännu okänd gärningsman misshandlade henne så grovt att skallen krossades. Men nu kan Stånga-fallet vara nära en lösning."
Framgår inte om hon satt upp tältet?
Citera
2025-10-18, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Framgår inte om hon satt upp tältet?

De hade glömt tältpinnarna och bestämde sig för att sova under bar himmel
Citera
2025-10-18, 11:41
Medlem
Citat:
Detta är ju lite jobbigt men prova att visa ett foto på Vippe och ett på svensken. Och se om hon visar någon reaktion.

Vippe är inte misstänkt.
Citera
2025-10-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Vippe är inte misstänkt.
Jag menar för att se om det uppstår någon skillnad i reaktionen. Jag tror svensken s*efan är den skyldige.
Citera
2025-10-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madness1976
Jag kollade på denne Stefan Bodins bilder på Facebook. Och jag har aldrig varit på Gotland så har ingen som helst aning om hur det ser ut där. Men jag reagerade på bilden han tagit på den röda träbyggnaden... Påminde väldigt mycket om iallafall området där mordförsöket inträffade. Sen var det mest hans kommentar till bilden jag reagerade mest på... Han svarar någon med ungefär "Klicka på bilden så ser du". Han syftar kanske på bilarna som står parkerade där. Kan också vara att han berättat för personen om vad han gjort på den platsen tidigare och därför menar att personen fattar om han ser hela bilden... Det kom inte fler kommentarer sen...
Jag reagerade också på fotot. Även om det kanske inte föreställer mordplatsen i Stånga så undrar man vad han ville säga med fotot.
Citera
2025-10-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Den där Hederstedt kan dock vara ett skitsnackande fyllo bara så jag skulle inte ta det för en sanning vad han har sagt i fyllan om det inte fanns en koppling mellan honom o Monika. Jag är övertygad om att den som gjorde det hade en koppling till henne.
Vem är denne hede*stedt i relation till Monica och vad hade denne person sagt?
Citera
2025-10-18, 14:32
Medlem
Citat:
Jag reagerade också på fotot. Även om det kanske inte föreställer mordplatsen i Stånga så undrar man vad han ville säga med fotot.

Hah… kan inte se att den kommentaren är kvar..?
Nej mordplatsen är det inte men man kan ändå undra vad en sån kommentar vill säga..?

Jag är också förvirrad över de två kvinnorna som är taggad i en av hans profilbilder?

Jag är också högst säker på att det är han som är skyldig precis som du.
Polis och familj verkar ju känna samma, och även personalen på det första boendet.
Och även om de inte har ”hård evidense” så är jag en firm beliver på att människor kan känna av när en människa är ond eller hur jag ska uttrycka det och att de som träffat honom därför har rätt.
Men som du säger hade ju att visa bilder på de , två män men bara en skyldig, kunnat funka om hon ens nästan kan kommunicera men baserat på vad boendepersonalen och familjen säger tror jag tyvärr inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in