2025-07-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o0ejlert0o
Sv*nsken är tydligen en ful typ med dåligt rykte. En riktig otäcking som sätter stora skallran i folk. Skall jobba en del hos S*ffe på "Suder Country". En man känd för sina fula affärer, bland annat säljer han bruna påsar under bordet som innehåller alkoholhaltiga drycker trots att han saknar tillstånd. Så var det för några år sedan iaf.
Jag kollade på denne Stefan Bodins bilder på Facebook. Och jag har aldrig varit på Gotland så har ingen som helst aning om hur det ser ut där. Men jag reagerade på bilden han tagit på den röda träbyggnaden... Påminde väldigt mycket om iallafall området där mordförsöket inträffade. Sen var det mest hans kommentar till bilden jag reagerade mest på... Han svarar någon med ungefär "Klicka på bilden så ser du". Han syftar kanske på bilarna som står parkerade där. Kan också vara att han berättat för personen om vad han gjort på den platsen tidigare och därför menar att personen fattar om han ser hela bilden... Det kom inte fler kommentarer sen...
Citera
2025-07-25, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madness1976
Jag kollade på denne Stefan Bodins bilder på Facebook. Och jag har aldrig varit på Gotland så har ingen som helst aning om hur det ser ut där. Men jag reagerade på bilden han tagit på den röda träbyggnaden... Påminde väldigt mycket om iallafall området där mordförsöket inträffade. Sen var det mest hans kommentar till bilden jag reagerade mest på... Han svarar någon med ungefär "Klicka på bilden så ser du". Han syftar kanske på bilarna som står parkerade där. Kan också vara att han berättat för personen om vad han gjort på den platsen tidigare och därför menar att personen fattar om han ser hela bilden... Det kom inte fler kommentarer sen...
Stefa* Bodi* *n. ..dog tidigare i år.
Citera
2025-07-25, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Tack, jag såg det sen men bilden är nog tagen tidigare
Citera
2025-07-26, 13:27
Medlem
Rockenrolls avatar
Nu finns första poddavsnittet ute, Kalla fall - Mordförsöket på Stångaspelen. Finns där poddar finns.
Citera
2025-07-27, 15:49
Medlem
Kommer inte kunna lösas poden överdrivet som vanligt men har du varit i kontakt med Monika Burvall timmarna eller dagarna innan överfallet eller har andra uppgifter som skulle kunna föra fallet mot en lösning? Kontakta i så fall polis utredaren Rebecka Karlström direkt på nummer 010-5649413 eller på mail rebecka.karlstrom@polisen.se.

Värt ett försök.
Citera
2025-07-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockenroll
Tusen tack! Jag uppskattar det verkligen! Jag har varit reggad sen 2005, men har inte varit så aktiv så det är väl det som gör att jag inte kan få pm. Ska försöka råda bot på det. Är mycket intresserad av kriminalhistoria och aktuella brott. Antar att detta fall satte igång det eviga sökande för att försöka förstå..

Detta namn du nämner är nytt för mig dock. Jag har varit så säker på en annan person i alla år. Kanske måste jag omvärdera den uppfattningen även om den sitter djupt rotad.
Den där Hederstedt kan dock vara ett skitsnackande fyllo bara så jag skulle inte ta det för en sanning vad han har sagt i fyllan om det inte fanns en koppling mellan honom o Monika. Jag är övertygad om att den som gjorde det hade en koppling till henne.
Citera
2025-07-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ybsiv
Jag har alltid trott på fler än en gärningsman. Och inte den du namnger... Men jag vet ingenting.
Det finns inget som tyder på fler än en, tvärtom är detta typiskt fall där en ensam GM med en stark koppling till offret har begått det helt själv. Det är nån av Monikas tidigare män, det skulle förvåna mig väldigt om det inte var så.
Citera
2025-07-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Hade han och Monika någon koppling till varandra?
Citera
2025-07-29, 06:55
Medlem
Rockenrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Hade han och Monika någon koppling till varandra?
De var gifta.
Citera
2025-07-30, 14:22
Medlem
I podden så uppfattar jag det som att mordvapnet avslöjas
Citera
2025-07-30, 14:56
Medlem
Rockenrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enemyofmyenemy
I podden så uppfattar jag det som att mordvapnet avslöjas
Yes. Stenplatta.
Citera
2025-07-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockenroll
Yes. Stenplatta.
Då uppfattade vi samma, finns spekulationer i en annan tråd att han som misstänks ha mördat sin vän i Hemse på midsommardagen i år, skall ha något att göra med detta mordförsök
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in