Citat:
Ursprungligen postat av
Makramento
Jag undrar hur man kan uttala sig så bergsäkert. Vet man vad som kommer att hända de närmsta 20 åren? Det är fruktansvärt bra jobbat isåfall. Hoppas man nyttjar den förmågan till något bra.
Vem har snackat om 20 år? Musk lovar ju att vi kommer att ha StarTrek teknik och vår egen personliga heilande R2D2 nästa år! Sen iochförsig har han sagt samma sak i typ 10 år nu... men vi måste ju sätta vår tillit och tro till vår frälsare Musk!
Ingen kan se in i framtiden, och det händer alltid oväntade grejer. Men konceptet att man köper en bil(med två säten och obefintligt lastutrymme...) som fungerar som taxi och bilpool när varken man själv eller någon annan vill använda den, att det konceptet kommer bli en biljonindustri som kommer att rycka pallvis med pengar nästa år, det har jag
lite svårt att tro på...
Precis som jag har väldigt svårt att tro att en humanoid hushållsrobot, vars främsta egenskap är att kunna visa en vägen till köket för att leta efter CocaCola, att en sån skulle bli en biljonindustri, och att varje människa kommer att äga minst två stycken, det har jag också
lite svårt att tro på...