2025-10-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenhelg
Kan han verkligen dömas till livstid?
När jag jämför med listan som finns på SVT och med vad som kan ge livstid enligt Wikipedia:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greken-haktad-i-sverige-har-ar-listan-med-alla-brotten
https://sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_f%C3%A4ngelse_i_Sverige#Brott_som_kan_ge_ livstids_f%C3%A4ngelse_2
Så ser jag inget som kan ge livstid?

Anstiftan till mord kan leda till livstid
Citera
2025-10-17, 14:30
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Hans pappa är grek. Mamman är svensk

Lite mer respektingivande kanske att kalla ngn greken en svennen . Jag vet inte
Det är lite som när Paulo Roberto kallar sig för Italienare. Trots att han är en bastard i folkmun.
Citera
2025-10-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Det går bara om man tar gisslan. Ingen tar sig in på Khäktet med bara vapen. Inte utan att döda alla i huset samtidigt i alla fall.
I så fall får man ta barnen från någon framstående politiker eller så. Men det är tveksamt om de skulle ske. Kriminella världen vill inte riskera fullskaligt krig med landet. Det är alldeles för bekvämt med symbolhandlingarna som kallas för brottsbekämpning just nu.
Citera
2025-10-17, 14:44
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Det har säkert sagts tidigare i tråden, men hur fick han smeknamnet greken? Han är väl svensk eller har jag missat något? Allra helst hade varit att höra från hästens mun, dvs "greken" själv. Och hur han ställer sig till sitt smeknamn "greken" som svensk, eller är han grek med svenskt medborgarskap?

Farsan är Grek. Han kallar sej själv för Grek.
Citera
2025-10-17, 14:47
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Farsan är Grek. Han kallar sej själv för Grek.
Om han kallar sig själv för grek, så drar jag slutsatsen att han är ok, med smeknamnet. Fungerar det så att han har gett media tillstånd att använda smeknamnet? Som med räven och jordgubben...!
Citera
2025-10-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Undra hur länge det kommer ta innan domen kommer. Vet ngn när när rättegången startar ?

Lär nog dröja tills åtal väcks. Förhör ska hållas, och förhoppningsvis har det tillkommit mer bevisning som behöver gås igenom typ telefoner.

För Mekky tog det drygt 1 år från överlämning till dom och för Ghost 1,5 år. Säger såklart noll om hur det blir i detta fall men om man ska försöka jämföra med något liknade så
Citera
2025-10-17, 14:50
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Måste vara betydligt enklare och vanligare med fritagningar i samband med rättegångar.

Har fritagning på häkte någonsin hänt?

Inte på Kronoberg i alla fall.

Häktet i Borås har haft rymning i närtid.

Rymning från tingsrätt har hänt många gånger,
Visby, Karlstad m.m.
Citera
2025-10-17, 14:56
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Kommer "greken" få spela sig själv i netfllix serien som säkert står redo? Det är väl så det fungerar som aktuell.
Om det är Netflix lär det vara typ Octavia Spencer som får spela den rollen.
Citera
2025-10-17, 15:19
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Det är något allvarligt fel på Sverige.

Nu vet jag inte alla omständigheter. Men borde pojken inte få sitta i mexiko istället?

Och flög privatjet? Så en rimlig uppskattning skulle kunna vara cirka 150 000 till 200 000 € bara flyget

Fängelse i Sverige ? x ? xx Miljoner? genom hela straffet!

Hur mycket har han kostat samhället?

Hur mycket har du slitet och jobbat i ditt liv för att han ska gå från helvetet på jorden till avkoppling och trevligt i fängelset i Sverige?

Hade jag jobbat ( vilket jag aldrig gjort bla pga sånt här) Så hade jag fan sagt upp mig DIREKT! FYFAN att betala skatt och pengar går till såna här personer!

Nu har jag ingen rätt att bli arg egentligen. Men mina föräldrar och syskon är också med i slavarbetet som många av er är.

Hur försörjer du dig?
Citera
2025-10-17, 15:22
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Om det är Netflix lär det vara typ Octavia Spencer som får spela den rollen.
Hehe, I see what you did there.

Att alla gängkriminella spelades av svarta och kroppspositiva kvinnor i "Netflix serie om svenskt gängvåld baserat på Verkliga Händelser™" skulle kunna vara en del i deras straff. Jag kan känna Grekens kränkthet redan nu! Fast Netflix skulle ju framställa dem som starka girlbossar som är tvungna att bli kriminella på grund av Glastak™, Vithetsnorm™ och Strukturell Sexism™.

Undrar hur mycket tillgångar det finns att ta från honom, han kommer ju kosta oss miljontals kronor om året om ingen på anstalten ger honom en Ian Watkins.
Citera
2025-10-17, 15:29
Medlem
Tror att vi kommer få se ett par dåd riktade mot åklagare, domare och poliser i detta fall
Men vart vore de lättast att frita honom från ? Fängelset eller häktet ?
Antar att han sitter i någon av storstäderna, Stockholm troligast.
Citera
2025-10-17, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
I så fall får man ta barnen från någon framstående politiker eller så. Men det är tveksamt om de skulle ske. Kriminella världen vill inte riskera fullskaligt krig med landet. Det är alldeles för bekvämt med symbolhandlingarna som kallas för brottsbekämpning just nu.
Jag tror absolut inte att det kommer att ske. Ville bara förklara att det inte går att frita någon från Kronobergshäktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in