2025-10-17, 10:54
Medlem
BallaBellas avatar
Gråter Diana B@ban nu?
Är de fortfarande tillsammans.

Jag hoppas de maler ner honom i någon köttkvarn som de sedan gör köttbullar av.
Sedan serveras de till lunch på häktet.
Det är han värd.
Citera
2025-10-17, 10:57
Medlem
Seabeers avatar
Undra hur länge det kommer ta innan domen kommer. Vet ngn när när rättegången startar ?
Citera
2025-10-17, 11:00
Medlem
dansquelcass avatar
Hjälpen måste komma från någon inom systemet ...

Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Blir intressant se om någon är dum nog anta erbjudandet. Häktet ligger väl överst i huset dessutom?

Får bli helikopter då …
Citera
2025-10-17, 11:58
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Vad vet vi om Greken Mikael Tenezos? Han ligger i konflikt med Foxtrot och han befinner sig utomlands. Vad vet vi mer?
Foxtrot breder ut sig mer och mer och intar stad efter stad.. foxtrot kommer att hitta Greken till slut. Om han tas av polisen i det landet han gömmer sig i och blir utelämnat till Sverige så väntar ett långt fängelsestraff för han,det blir inte kul för han för foxtrot eller supporters finns i alla fängelsen. Han kommer att bli tvungen att frivilligt begära att få sitta i isoleringscell. Han kan inte lita på någon. Hans situation kommer att leda till att han blir knäckt.
Citera
2025-10-17, 12:00
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
En summa på en miljon kronor sägs cirkulera i den kriminella undre världen som belöning till den som lyckas hjälpa 'Greken' att bli fri från Kronobergshäktet
Det är inte omöjligt att frita han. Med vapen och många angripare så tror jag att det går.
Citera
2025-10-17, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tommycombat18
Det är inte omöjligt att frita han. Med vapen och många angripare så tror jag att det går.
Det går bara om man tar gisslan. Ingen tar sig in på Khäktet med bara vapen. Inte utan att döda alla i huset samtidigt i alla fall.
Citera
2025-10-17, 12:09
Medlem
diseuses avatar
Statsministern talar till folket angående detta:

https://x.com/SwedishPM/status/1979112380526215250
Citera
2025-10-17, 12:10
Medlem
dansquelcass avatar
Vaktkuren vid Drottningholmsvägen måste hanteras innan några vidare åtgärder kan genomföras i sådana fall

Citat:
Ursprungligen postat av Tommycombat18
Citera
2025-10-17, 12:13
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Blir intressant se om någon är dum nog anta erbjudandet. Häktet ligger väl överst i huset dessutom?

Får bli helikopter då …

Måste vara betydligt enklare och vanligare med fritagningar i samband med rättegångar.

Har fritagning på häkte någonsin hänt?
Citera
2025-10-17, 12:17
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Jo, det vore bra att låsa in honom länge. Men såklart. Grabben är bara 27, kommer styra sitt rike från fängelset och kommer väl ut när han fyller 40 senast. Så kan han fortsätta sin karriär i många år till.

Det hade varit bra om de hade låtit honom simma de sista milen

Mer troligt med livstid, om det finns någon åtalspunkt med det på straffskalan.

Stämpling kan väl rendera i livstidsstraff?
Citera
2025-10-17, 12:18
Medlem
Kan han verkligen dömas till livstid?
När jag jämför med listan som finns på SVT och med vad som kan ge livstid enligt Wikipedia:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greken-haktad-i-sverige-har-ar-listan-med-alla-brotten
https://sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_f%C3%A4ngelse_i_Sverige#Brott_som_kan_ge_ livstids_f%C3%A4ngelse_2
Så ser jag inget som kan ge livstid?
Citera
2025-10-17, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Mer troligt med livstid, om det finns någon åtalspunkt med det på straffskalan.

Stämpling kan väl rendera i livstidsstraff?
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in