2025-10-17, 12:21
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenhelg
Kan han verkligen dömas till livstid?
När jag jämför med listan som finns på SVT och med vad som kan ge livstid enligt Wikipedia:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greken-haktad-i-sverige-har-ar-listan-med-alla-brotten
https://sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_f%C3%A4ngelse_i_Sverige#Brott_som_kan_ge_ livstids_f%C3%A4ngelse_2
Så ser jag inget som kan ge livstid?

Mordförsök tror jag kan ge livstid.
Citera
2025-10-17, 12:25
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Vaktkuren vid Drottningholmsvägen måste hanteras innan några vidare åtgärder kan genomföras i sådana fall
De har sprängmedel av olika former,granater mm,automatvapen. Jag tror att om de verkligen vill frita han så kan det lyckas,eldstrid med poliser där skulle vara en möjlig scen. Tar man 2st rohynol och alkohol så dör dina känslor i dig och du kan göra vad som helst,du är medveten om vad du gör men du bryr dig inte ett dugg.
Citera
2025-10-17, 12:36
Medlem
Seabeers avatar
Kriminalvården och polisen är ju mycket väl medvetna om fritagning kan ske så tror dom är ypperst noggranna och största säkerhet inför häkte och fängelse . Jag tror att det blir saltvik eller Kumla för gyrosmannen.

Sen att han skulle kunna styra inifrån tror jag är helt osannolikt. Blir nog isolering och sträng bevakning 24/7
Citera
2025-10-17, 12:47
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenhelg
Kan han verkligen dömas till livstid?
När jag jämför med listan som finns på SVT och med vad som kan ge livstid enligt Wikipedia:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greken-haktad-i-sverige-har-ar-listan-med-alla-brotten
https://sv.wikipedia.org/wiki/Livstids_f%C3%A4ngelse_i_Sverige#Brott_som_kan_ge_ livstids_f%C3%A4ngelse_2
Så ser jag inget som kan ge livstid?
Försök till mord har livstid i straffskalan. Han kommer aldrig komma ut igen om han inte blir fritagen är mitt tips.
Citera
2025-10-17, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Försök till mord har livstid i straffskalan. Han kommer aldrig komma ut igen om han inte blir fritagen är mitt tips.
25-30 effektiv tid lär han sitta.
Citera
2025-10-17, 12:55
Medlem
Vill gärna gräva i vad som hände under ytan när dessa gängledare växte. Vilken generation tillhör de?
Varför just de och då?
Vi har haft stor invandring innan av irakier, libaneser, torskar, iranier, sydamerikaner, Balkan mm men de har inte gått den vägen
Vad hände mellan 2005-2015??
Senast redigerad av popll 2025-10-17 kl. 12:57.
Citera
2025-10-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
En summa på en miljon kronor sägs cirkulera i den kriminella undre världen som belöning till den som lyckas hjälpa 'Greken' att bli fri från Kronobergshäktet

Hört likande gällande detta.
Citera
2025-10-17, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
25-30 effektiv tid lär han sitta.

Vad drömde du sen?
Citera
2025-10-17, 13:52
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Det har säkert sagts tidigare i tråden, men hur fick han smeknamnet greken? Han är väl svensk eller har jag missat något? Allra helst hade varit att höra från hästens mun, dvs "greken" själv. Och hur han ställer sig till sitt smeknamn "greken" som svensk, eller är han grek med svenskt medborgarskap?
Citera
2025-10-17, 13:53
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Det har säkert sagts tidigare i tråden, men hur fick han smeknamnet greken? Han är väl svensk eller har jag missat något? Allra helst hade varit att höra från hästens mun, dvs "greken" själv. Och hur han ställer sig till sitt smeknamn "greken" som svensk, eller är han grek med svenskt medborgarskap?

Hans pappa är grek. Mamman är svensk

Lite mer respektingivande kanske att kalla ngn greken en svennen . Jag vet inte
Senast redigerad av Seabeer 2025-10-17 kl. 13:59.
Citera
2025-10-17, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiveL8
Brushor kommer ta han från polis sen göra kaos med Sverige
Jag har en annan teori. Jag tror en del av dessa brushor kommer överge honom nu och bilda nya allianser, alternativt slå sig ihop med Kurdiska Räven. Allt handlar ju om att tjäna pengar och man har ju ofta läst om hur folk gått från en gruppering till en annan. Gamla vänner blir plötsligt ens fiender.
Citera
2025-10-17, 14:18
Medlem
dude2ks avatar
Hmm han ser ut att vara crip. Intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in