2025-10-17, 08:36
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunabengt
Varför flögs han hem med privatjet? Hade man inte kunnat stoppa in honom i en bur och kört honom i ett vanligt fraktplan?

https://www.imdb.com/title/tt0118880/

Typ Con Air? Tror nog att det skulle blivit dyrare.

Nu vill jag gärna se att vi hyr in oss på fängelseplatser i utlandet. Gärna Nordkorea eller Turkmenistan eller dylikt land, där man får sitta i en jordkällare.
Citera
2025-10-17, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Åklagarmyndighetens pressmeddelande räknar upp följande målnummer:

• Södertörns tingsrätt, mål: B 6432-23
• Sundsvalls tingsrätt, mål: B 1642-22
• Södertälje tingsrätt, mål: B 2334-24
• Södertörns tingsrätt, mål: B 2816-24
• Södertörns tingsrätt, mål: B 17420-20

Tack
Citera
2025-10-17, 08:49
Medlem
knors avatar
En eloge till Mexico ❤️👍
Citera
2025-10-17, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Sådär ja. I Sverige nu.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=7af78770-a927-44f2-a272-c25e21b91260

Är det något mord han kommer att åtalas för? Jag vill att han får livstid.

Jo, det vore bra att låsa in honom länge. Men såklart. Grabben är bara 27, kommer styra sitt rike från fängelset och kommer väl ut när han fyller 40 senast. Så kan han fortsätta sin karriär i många år till.

Det hade varit bra om de hade låtit honom simma de sista milen
Citera
2025-10-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Jo, det vore bra att låsa in honom länge. Men såklart. Grabben är bara 27, kommer styra sitt rike från fängelset och kommer väl ut när han fyller 40 senast. Så kan han fortsätta sin karriär i många år till.

Får han livstid kan han väl sitta i en 30 år åtminstone. Komma ut när han närmar sig pensionen.
Citera
2025-10-17, 09:14
Medlem
Citat:

Ingen av dessa ortengangsters kommer att sitta 13 år på sina livstidsdomar. Du får räkna 20 år effektivt på de flesta. Det är nya tider nu.
Citera
2025-10-17, 09:15
Medlem
EBTs avatar
Vad hände med den andre tongivande dalenmedlemen som faktiskt greps och häktades i just grekland?
Citera
2025-10-17, 09:36
Medlem
marfokabs avatar
Hej alla gängkriminella. Jag undra vad attraktionskraften är i att leva ett patetiskt liv som gängkriminell? Söker man bekräftelse från andra lika hjärndöda förlorare eller har det att göra med att man har ett intellekt som en åttaåring och kanske tror att man med i spännande film? Eller bara blev det så pga att man är lat? Ångrar man sig? Är föräldrarna bekymrade eller stolta? Det vore trevligt med några/något svar.

PS. Du behöver inte använda svåra ord eller korrekt grammatik.
Citera
2025-10-17, 09:42
Medlem
Monerokungens avatar
Det är något allvarligt fel på Sverige.

Nu vet jag inte alla omständigheter. Men borde pojken inte få sitta i mexiko istället?

Och flög privatjet? Så en rimlig uppskattning skulle kunna vara cirka 150 000 till 200 000 € bara flyget

Fängelse i Sverige ? x ? xx Miljoner? genom hela straffet!

Hur mycket har han kostat samhället?

Hur mycket har du slitet och jobbat i ditt liv för att han ska gå från helvetet på jorden till avkoppling och trevligt i fängelset i Sverige?

Hade jag jobbat ( vilket jag aldrig gjort bla pga sånt här) Så hade jag fan sagt upp mig DIREKT! FYFAN att betala skatt och pengar går till såna här personer!

Nu har jag ingen rätt att bli arg egentligen. Men mina föräldrar och syskon är också med i slavarbetet som många av er är.
Citera
2025-10-17, 09:44
Medlem
Seabeers avatar
Citat:

Att tro han bara kommer få 13 år är väldigt naivt av dig.

Han kommer få livstid så det bara skriker om det . Minst 25 år bakom murarna.

Det är nya tider nu .
Senast redigerad av Seabeer 2025-10-17 kl. 10:00.
Citera
2025-10-17, 09:48
Medlem
knors avatar
Fy fan vad Greken har ställt till med. En eloge till Mexico. ❤️👍 Hur tackar vi dem på bästa sätt.

En välkommen spinoff: Jan Emanuel kan nu glömma alla tankar på att platsa i politiken.
Citera
2025-10-17, 10:07
Avstängd
Unobosss avatar
Hoppas han får livstid i isolering.
När kommer konkelbäret från Turkiet?
Sen ska dom bara vara fånga den tjocka pungräven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in