Citat:
Ursprungligen postat av
ajnoshort
Ja, UA eller någon annan som fanns på adressen - pojkvän, väninnan på besök, någon annan vän? Det spekuleras att väninnan varit på adressen när Helena ringde hem. Om hon gick sen kan hon ju ha mött Helena. Eller så hann Helena hem innan UAs väninna gick.
Om trådpoliserna ursäktar...
Det "spekuleras" definitivt inte att väninnan var hos Ulrika när Helena ringde hem. Väninnan var hemma hos Ulrika när Helena ringde. Varför? Jo, detta har Ulrika skrivit i mail till Lotte som direkt citeras av Lotte i hennes bok. Jenven som körde runt Lotte i sin bil och visade henne brottsplatsen, skogsstigen o s v citeras också direkt av Lotte där han säger att väninnan kom ut i taxi till Ulrika lite senare på kvällen från centrum.
Därmed vet ju polisen vem denna väninna är och hon är ju hörd av polisen om detta även med tanke på den hempromenad hon gjorde från Ulrika intill stan igen. D v s om hon sett något på vägen.
Då måste du ju fatta med bakgrund av detta att Ulrika inte kan ljuga för Lotte om detta. Jag hoppas polletten någon gång ramlar ner för dig...?
Istället för att tro på Ulrika, polisen eller mediauppgifter så väljer du istället att tro på en inritad stig som inte fanns i verkligheten på en gammal obskyr orienteringskarta som också skall förklara ett fullständigt osannolikt koncept där Helena skall gå denna stig som inte fanns för att ej synas av killarna på Hällristningsvägen och istället av någon outgrundlig anledning gå in baksidan genom häcken in i trädgården in genom en olåst altandörr...Helt absurt.
Sedan kan också brottsplatsen varit ute på Gamla Ekudden också enligt dig...Inga förklaringar tack.
Skillnaden mellan dig och mig är att jag kan erkänna när jag haft fel och varit ute och cyklat. Då är den iden som ej höll avverkad och genomlyst och man kan gå vidare istället för att stå fast och tappa än mer tid helt i onödan.