2025-10-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Min fetning.
Ja är det inte märkligt så säg!? Tänk om Ulrika var den som planterade ut skorna? Och berättade för polisen att JUST den vägen brukade de ALLTID gå, för där skulle de minsann hitta grejjor. Just i den där kohagen som det fortfarande tjatas om.
Ja, UA eller någon annan som fanns på adressen - pojkvän, väninnan på besök, någon annan vän? Det spekuleras att väninnan varit på adressen när Helena ringde hem. Om hon gick sen kan hon ju ha mött Helena. Eller så hann Helena hem innan UAs väninna gick.
Om trådpoliserna ursäktar...
Citera
2025-10-15, 13:11
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Ja, UA eller någon annan som fanns på adressen - pojkvän, väninnan på besök, någon annan vän? Det spekuleras att väninnan varit på adressen när Helena ringde hem. Om hon gick sen kan hon ju ha mött Helena. Eller så hann Helena hem innan UAs väninna gick.
Så ja. Vi behöver öppna upp våra medvetanden för div alternativa lösningar, och inte fastna i ältandet som pågått i över 30 år. Om vi börjar med att anta att "någon" placerat ut skorna i ett scenario, så blir det nog lättare. För vi VET faktiskt inte mer än att det var ganska kaotiskt där några dagar.
Sedan har jag svårt att tro att poliserna inte hade ficklampor med sig på kvällen och natten när de letade. Någon i tråden försöker få oss att tro att den andra skon inte hittades för att det var mörkt.
Citera
2025-10-15, 13:38
Medlem
Citat:
Så ja. Vi behöver öppna upp våra medvetanden för div alternativa lösningar, och inte fastna i ältandet som pågått i över 30 år. Om vi börjar med att anta att "någon" placerat ut skorna i ett scenario, så blir det nog lättare. För vi VET faktiskt inte mer än att det var ganska kaotiskt där några dagar.
Sedan har jag svårt att tro att poliserna inte hade ficklampor med sig på kvällen och natten när de letade. Någon i tråden försöker få oss att tro att den andra skon inte hittades för att det var mörkt.
Ska jag vara riktigt ärligt tror jag inte på att polisen letade i Kohagen hela natten. Kan någon hitta den uppgiften första eller andra veckan i något av alla medier som rapporterade så kan jag ändra mig.
Det borde vara hett stoff för tidningarna om det letats så mycket, men jag minns inte att det var så.
Citera
2025-10-15, 15:34
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Min fetning.
Ja är det inte märkligt så säg!? Tänk om Ulrika var den som planterade ut skorna? Och berättade för polisen att JUST den vägen brukade de ALLTID gå, för där skulle de minsann hitta grejjor. Just i den där kohagen som det fortfarande tjatas om.

Jepp, fullt möjligt*, BW givetvis isf inblandad!

*(Det finns ju Pellejönsar i tråden som tror att Helena först dödades i kohagen, kastades in i bagaget, sen kördes liket till Göteborg, sen åkte de med liket över till Fredrikshavn, sen kördes liket till Aalborg där hon sänktes i en sjö.)
Citera
2025-10-15, 16:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Det är bara den lilla detaljen att Ulrika tände sänglampan i Helenas rum och sedan somnade. Tror inte att det hade hänt om väninnan var kvar. Du har väldigt mycket otur när du tänker.
Senast redigerad av Ugglan. 2025-10-15 kl. 17:06.
Citera
2025-10-15, 17:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Jag har bara skrivit att polisen letade hela natten och att jag tror att den andra sandalen inte hittades dels på grund av att den låg undanskymt, dels för att det var ganska mörkt. Det är väl ändå en ganska hygglig förklaring, eller?
Citera
2025-10-15, 17:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ska jag vara riktigt ärligt tror jag inte på att polisen letade i Kohagen hela natten. Kan någon hitta den uppgiften första eller andra veckan i något av alla medier som rapporterade så kan jag ändra mig.
Det borde vara hett stoff för tidningarna om det letats så mycket, men jag minns inte att det var så.

Jag har skrivit det flera gånger: Polisen Håkan Fast säger detta med egna ord och egen röst (!!!) på slutet av det första avsnittet i radiodokumentären från 2017 att polisen letade HELA NATTEN. Då är det bara för dig att ändra dig! (Ungefär vid 22:00: https://www.sverigesradio.se/avsnitt...-forsvinnandet)

Får jag fråga en sak: Har du alltid så här dålig koll? För det går faktiskt inte att förklara alla dina tillkortakommanden med bara att du har otur när du tänker. (Även om det händer jäkligt ofta.)
Senast redigerad av Ugglan. 2025-10-15 kl. 17:13.
Citera
2025-10-15, 17:27
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är bara den lilla detaljen att Ulrika tände sänglampan i Helenas rum och sedan somnade. Tror inte att det hade hänt om väninnan var kvar. Du har väldigt mycket otur när du tänker.

Ja, Ulrika skulle naturligtvis inte kunna säga detta om det inte stämde med verkligheten. Jag undrar om hon släckte lampan innan hon åkte till Töreboda.
Citera
2025-10-15, 23:13
Medlem
IB03s avatar
Citat:

Det "spekuleras" definitivt inte att väninnan var hos Ulrika när Helena ringde hem. Väninnan var hemma hos Ulrika när Helena ringde. Varför? Jo, detta har Ulrika skrivit i mail till Lotte som direkt citeras av Lotte i hennes bok. Jenven som körde runt Lotte i sin bil och visade henne brottsplatsen, skogsstigen o s v citeras också direkt av Lotte där han säger att väninnan kom ut i taxi till Ulrika lite senare på kvällen från centrum.

Därmed vet ju polisen vem denna väninna är och hon är ju hörd av polisen om detta även med tanke på den hempromenad hon gjorde från Ulrika intill stan igen. D v s om hon sett något på vägen.

Då måste du ju fatta med bakgrund av detta att Ulrika inte kan ljuga för Lotte om detta. Jag hoppas polletten någon gång ramlar ner för dig...?

Istället för att tro på Ulrika, polisen eller mediauppgifter så väljer du istället att tro på en inritad stig som inte fanns i verkligheten på en gammal obskyr orienteringskarta som också skall förklara ett fullständigt osannolikt koncept där Helena skall gå denna stig som inte fanns för att ej synas av killarna på Hällristningsvägen och istället av någon outgrundlig anledning gå in baksidan genom häcken in i trädgården in genom en olåst altandörr...Helt absurt.

Sedan kan också brottsplatsen varit ute på Gamla Ekudden också enligt dig...Inga förklaringar tack.

Skillnaden mellan dig och mig är att jag kan erkänna när jag haft fel och varit ute och cyklat. Då är den iden som ej höll avverkad och genomlyst och man kan gå vidare istället för att stå fast och tappa än mer tid helt i onödan.
Senast redigerad av IB03 2025-10-15 kl. 23:16.
Citera
2025-10-16, 00:46
Medlem
Citat:
Varför skulle det inte ha kunnat hända?
Gud så dum du är
Citera
2025-10-16, 07:48
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Jag har bara skrivit att polisen letade hela natten och att jag tror att den andra sandalen inte hittades dels på grund av att den låg undanskymt, dels för att det var ganska mörkt. Det är väl ändå en ganska hygglig förklaring, eller?
Du bortser från möjligheten att polisen inte hittade den andra sandalen för att den faktiskt ännu inte fanns där?
Citera
2025-10-16, 09:00
Medlem
Citat:
Du bortser från möjligheten att polisen inte hittade den andra sandalen för att den faktiskt ännu inte fanns där?
Varför skulle en GM ta risken att vända tillbaka till en brottsplats dagen för att placera ut en sko EFTER att det sökts där och den ena sandalen redan hittats? Varför inte ta med ryggsäcken och slänga den där samtidigt i så fall? Nej nej nej….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in