2025-10-16, 17:08
Medlem
Det går att spåra så länge du inte får skyddad indentitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hugagtruther1967
Tack för tipsen hur svårt är det att byta namn och vid namnbyte kommer allt försvinna eller är det fortfarande möjligt att spåra mig tillbaka
Citera
2025-10-16, 18:16
Medlem
Finlandarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Hahahahah
Pedofiler har verkligen lågt IQ

Nåja, det stämmer ju inte. Finns ingen korrelation mellan IQ och pedofili. Jag kan dock köpa att de som åker fast av Dumpen har i medeltal lägre IQ än medeltalet.

Angående den ursprungliga frågeställningen: att vänta på utfallet av det pågående åtalet för att eventuellt anmäla till JK är säkert din bästa chans. Att stoppa publicering eller få bort publiceringen är inte möjligt. Jag tycker som de flesta andra att du borde gå till botten med grundproblemet, alltså din sexuella störning. Det finns ju hjälp att få och du kan starta ett nytt liv utan brottslighet, eventuellt under nytt namn.
Citera
2025-10-16, 18:21
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Finns det möjlighet att stämma dem?

Kan jag stämma dem för att dem filmade utan samtycke från mig på allmän plats?

Hur kan jag få dem att ta bort detta?

Kommer det bli rättegång?

Eller har ni andra bra ursäkter som typ att det är min dubbelgångare...

Tacksam för alla tips...

Hur ser bevisläget ut?
Att bara skriva din "kompis" blivit tagen av dumpen ger inte mycket. Varför blev han tagen? Vad gjorde han för att de skulle plocka honom? Mm, mm.
Korkat om man skall gissa
Citera
2025-10-16, 19:04
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Finns det möjlighet att stämma dem?

Kan jag stämma dem för att dem filmade utan samtycke från mig på allmän plats?

Hur kan jag få dem att ta bort detta?

Kommer det bli rättegång?

Eller har ni andra bra ursäkter som typ att det är min dubbelgångare...

Tacksam för alla tips...

Det kommer med all sannolikhet att bli rättegång om du inte betalar en massa pengar till Dumpen.

Det kommer att bli tufft i fängelset när ryktet går att det finns en pedofil där.
Citera
2025-10-16, 19:08
Medlem
Dubbelgångar är ju alltid en klassiker, men jag tror inte det håller särskilt långt i rätten. Att filma någon på allmän plats är inte direkt olagligt, men om de publicerade det utan ditt samtycke kan du kanske argumentera för kränkning av privatlivet. Kolla med en jurist, det är förmodligen värt besväret för att slippa se din 'dubbelgångare' på nätet.
Citera
2025-10-16, 20:48
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Det kommer med all sannolikhet att bli rättegång om du inte betalar en massa pengar till Dumpen.

Det kommer att bli tufft i fängelset när ryktet går att det finns en pedofil där.

Du menar att TS ”kompis” skulle kunna bli åtalad? För vadå?

Mitt råd är att TS ligger lågt och inte gör något som får flera att bli intresserade av just detta fall. Visst, TS är väl redan bränd hos familj, vänner och kollegor. Det kan han inte göra mycket åt.

Den stora allmänheten kommer dock inte att minnas just detta fall. Det är alltför många män som figurerat i Dumpen.

Ett namnbyte kan vara en bra idé om han har ett mer ovanligt namn. Det finns säkert arbetsgivare som googlar namnen på de som söker jobb.
Citera
2025-10-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skjutmattet
I rubrik "min kompis"
I texten jag?

Pedofiler som du ska hängas ut. Det är inte olagligt att filma på öppen plats. Däremot kan det vara olagligt att söka sexuell kontakt med minderåriga.
Citera
2025-10-16, 20:51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Om jag har förstått saken rätt är det enklaste att betala pengar till Dumpen för att undvika att bli uthängd. Det rapporterades i varje fall i media att Sara eller vad hon heter sålde något rehabiliteringsprogram för 100k eller nåt och då blev pedofilen inte uthängd.
Det kanske inte är någon direkt juridisk möjlighet som du efterfrågar men ser inte att det nämnts innan.
Personligen tycker jag hela deras verksamhet är märklig, mest eftersom att om det är ok att provocera brott (vilket det nog är i det här fallet) så borde polisen göra det, inte Dumpen.
Citera
2025-10-16, 20:56
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Pedofiler som du ska hängas ut. Det är inte olagligt att filma på öppen plats. Däremot kan det vara olagligt att söka sexuell kontakt med minderåriga.

Det är möjligt, men knappast när det inte existerar någon minderårig på riktigt.
Citera
2025-10-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Om jag har förstått saken rätt är det enklaste att betala pengar till Dumpen för att undvika att bli uthängd. Det rapporterades i varje fall i media att Sara eller vad hon heter sålde något rehabiliteringsprogram för 100k eller nåt och då blev pedofilen inte uthängd.
Det kanske inte är någon direkt juridisk möjlighet som du efterfrågar men ser inte att det nämnts innan.
Personligen tycker jag hela deras verksamhet är märklig, mest eftersom att om det är ok att provocera brott (vilket det nog är i det här fallet) så borde polisen göra det, inte Dumpen.
En peddo svarar en peddo enligt ovan.
Sara, Patrirk eller någon annan på Dumpen har aldrig tagit betalt för att någon ska slippa publicering, det är endast en skröna som Aschberg mfl försöker implementera.
Citera
2025-10-16, 20:59
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfridaAlfrida
En peddo svarar en peddo enligt ovan.
Sara, Patrirk eller någon annan på Dumpen har aldrig tagit betalt för att någon ska slippa publicering, det är endast en skröna som Aschberg mfl försöker implementera.
Jag förstår inte riktigt ditt inlägg men det är i Expressen jag läst om det.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-ut-pa-dumpen/
Citera
2025-10-16, 21:01
Medlem
Gentss avatar
Är lite nyfiken på detta. Hade jag kunnat starta sumpen.se, hittat vänsterpartister, filmat och hängt ut? Redan juridiskt då. Inte för att man är vänsterpartist utan för deras åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in