2025-10-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justdontaskme
Sägs att hon sålt informationen till polisen. Och att hon är aktiv med ”jobbet” än idag, senast 2 veckor sedan. Finns mer info på annan tråd på FB.

I vilken tråd då ? Finns det mer förhör med henne ?
Citera
2025-10-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
I marginella fall; lagen säger att det ska "vara bortom rimligt tvivel", så enbart indicier brukar sällan leda till dom - och om det gör, rör hovrätten till det. Det är faktiskt som det ska vara, det räcker inte att "tro" att nån är skyldigt, det SKA bevisas .. eller man ska ha en sån enorm kedja indicier att den mest trögfattade (jag) inte kan hitta nån annan väg ut

Det är bättre att 1000 skyldiga går fria än att 1 oskyldig döms, trots allt.

Hade du förstått något om svenska rättsystem hade du vetat att det är tvärtom om.
Man fäller hellre än friar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Ungefär som Riks som tog in Paolo Roberto under sina vingar.

vilka är riks? och vad gör paulo nu. och vilka vingar går han under?
Citera
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Kontantuttaget och uppmaniningen att klä sig i tighta träningskläder finns det en del logik bakom även om JBNs förklaringar i förhör stundtals är märkliga.

En lite kul detalj, även om den inte är relevant i sammanhanget är att det är just den sortens specifika önskemål om vissa kläder som numera gör det olagligt om det sker över OnlyFans.
Citera
2025-10-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Är ludret den Som ÄR åtalad??

Nej men det kanske "luder" ska tänka på innan de bedriver illegal verksamhet där de sätter dit sina kunder.
Citera
2025-10-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Hade du förstått något om svenska rättsystem hade du vetat att det är tvärtom om.
Man fäller hellre än friar.
Vad har det med vad jag skrev att göra? Ett par inlägg ovan skrev jag även om anledningen, då tingsrätterna primärt befolkas av politiker, dvs numera folk som *aldrig* gjort ett vettigt dagsverke.

Det jag skrev var hur JAG ser det, och kunde inte strunta mer i om du håller med, eller tingsrätterna håller med, eller pressen håller med. Dock förefaller ännu högsta domstolen ha samma inställning som jag.
Citera
2025-10-16, 21:01
Medlem
Citat:
Nej men det kanske "luder" ska tänka på innan de bedriver illegal verksamhet där de sätter dit sina kunder.
Det är inte illegalt att vara ett s.k luder, som du skriver. Samma du som påpekar för andra att dom inget kan, f.ö.
Citera
2025-10-16, 21:03
Medlem
Glonkys avatar
All sälja sex är legalt och eftersom luder alltid målas upp som offer är sannolikheten att de åker dit för skattebrott i stort sett noll. Enda risken för dom är att dom sätter dit fel person och blir offer på riktigt, men något säger mig att den typen av kunder som är kapabla till detta inte kommer sättas dit.

Citat:
Citera
2025-10-16, 21:03
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Jag håller med, en journalist som har kontaktat en prostituerad, även där denne har journalisten i sitt "lilla register" räcker näppeligen till fällande dom. Det handlar om ord mot ord och det ska i princip aldrig räcka för fällande dom - än mindre om det är journalister även om den kårens heder urholkats av infiltrationen vi sett.

Så om det inte finns fysiska bevis (kameror, dna, lokala inspelningar etc) kommer det inte leda nånstans.

Det kan ju bli en besvärligt ställningstagande för rätten. Inte tro på 'utsatta' kvinnans ord, eller fälla reportern på rätt lösa boliner.
Citera
2025-10-16, 21:06
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Kan inte låta bli att undra varför en ekonomi- och politikreporter skulle göra något slags jobb eller journalistiskt uppdrag hos en prostituerad kvinna?

Han kommenterade väl inte politik 2023. Då var det väl enbart ekonomi?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
45 min inkl 2 spermasprut enligt annonsen i FUP.
Var första med uppdraget från tv4 o sen kom ett till av farten? Hur blev hans undersökning? Kan tv4 svara på det?
Citera
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hans efterhandskonstruktion är genomskinlig. Han är skyldig. Tar ut 2000 kr precis innan träffen. Kvinnan beskriver honom och hur de har haft sex. Osv...

Att han och TV4 ljuger förvånar mig inte. De ljuger hela dagarna.

Ja fast om Måns Zelmerlöv kan komma undan med att han tog ut 6000 svenska riksdaler i Stockholmsnatt, för att köpa en Korvvagn från Storbrittanien, så kan nog denna killen komma undan med en bättre ursäkt till varför han plockade ut pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in