2025-10-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosse2468
Du får gärna peka på var jag säger att "just politiker" ska fredas. Det tyckrr jag såklart inte, vore det inte ologiskt? Men hittar du det så visa mig, annars kan du gärna skriva att du inte hittar (eller låta bli om du inte vågar).
Jag tycker vårdpersonal ska slänga ut den som hotar-låt fanskapet dö på gatan utanför, inget snack. Polisen ska få fängsla, för mig skjuta, den som står och jiddrar med polisen och hotar, inget snack.p-lisor kryssar i rutan "hotad" så blir det indraget körkort 6 månader.

Det jag tycker är att vi accepterar det, vi gör nån jävla halv-Gandhi, och ser passivt på när hot, hat, våld etc får styra. Våld ska inte användas annat än om någon är våldsam mot dig. Då ska du få försvara dig och slå ihjäl personen.

Det Hatt gör är att hon "visar var skåpet ska stå": nivån idag är för hög, det här ger jag fan i. Sen kommer ingen gaphals med adidasbrsllor att bry sig om det, den brys sig bara om när en vanmig, svensk man i 50-års ålder skjuter knäskålarns av honom för att mamma och pappa inte lärt honom vad "sluta" betyder.
Ingen som helst tolerans mot de som inte följer samhällskontraktet, stör andra, ska mopsa sig på stan och liknande. Men inget jävla tjafsande eller fängeöse eller sånt skit. Skjut dem, gör jaktsäsong året runt, inget straff om du tar en, tvärtom. Då kanske budskapet går in.

Aha, du är psykiskt sjuk.

Ska man skjuta folk för påhittade hot med? För att relatera till tråden alltså.
Citera
2025-10-16, 19:06
Medlem
SD:s trollfabrik som varit i farten igen?
Citera
2025-10-16, 19:07
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen

Men "Occams rakkniv" (som jag annars gillar skarpt, hehe) brukar inte betyda annat än att den enklare förklaringen skall väljas före den invecklade. Då SKULLE man kunna fundera på ifall "Nähä, jag blev himla överraskad över att alla inte tycker som jag och att hat&hot förekommer i rikspolitiken" eller "Fy f-n, jag har blivit rädd på riktigt så jag avgår direkt" enklast förklarar en så ovanligt och överraskande direktavgång.

Jag håller med dig om Occams rakkniv och att den generellt är ett mycket förnuftigt sätt att resonera på. Det är bara en sak som jag inte tycker fungerar med ditt resonemang i den delen: Anna-Karin Hatt är inte någon nykläckt politiker som kommit direkt från LRF, utan en driven yrkespolitiker som kämpat sig upp inom partiet i konkurrens med andra om uppdragen och dessutom under flera år varit minister i Reinfeldt-regeringen. Nog verkar det konstigt att en så pass erfaren politiker plötsligt skulle blivit så tunnhudad? Jag kan inte komma förbi att det måste finas något annat bakom.

Det skall hur som helst bli intressant att se hur detta utvecklar sig framöver. Jag sticker inte under stol med att jag tycker genuint illa om centerpartiet och anser att de, möjligen med något enstaka undantag på Fälldins tid, inte gjort något bra för Sverige, någonsin. Men jag skulle ha blivit lika förvånad och resonerat på helt samma sätt angående skälen för hennes avgång oavsett vilket parti som hon varit ledare för.
Citera
2025-10-16, 19:28
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Våpets hittepå om hat-hot verkar inte hålla för en närmare granskning. Är hon verkligen stabil i psyket? Tänker på hennes eskapader med äktenskap som avbryts med nyfödda ungar på BB. Seriöst verkar hon opålitlig och karltokig som en sköka värre än både Lillbabs och Melinda Jacobs

Centerpartiet är nog lika slut nu som Liberalerna, kanske bäst så.
Citera
2025-10-16, 19:33
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Fabulerar du vilt, eller har du någon form av substans i det du påstår?

Trollfabtiken går varm i alla fall!

Tom er Herr Karlsson tycker att ni agerat illa och dåligt!

Skäms på er sa han lite underförstått!
Citera
2025-10-16, 19:37
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jag håller med dig om Occams rakkniv och att den generellt är ett mycket förnuftigt sätt att resonera på. Det är bara en sak som jag inte tycker fungerar med ditt resonemang i den delen: Anna-Karin Hatt är inte någon nykläckt politiker som kommit direkt från LRF, utan en driven yrkespolitiker som kämpat sig upp inom partiet i konkurrens med andra om uppdragen och dessutom under flera år varit minister i Reinfeldt-regeringen. Nog verkar det konstigt att en så pass erfaren politiker plötsligt skulle blivit så tunnhudad? Jag kan inte komma förbi att det måste finas något annat bakom.

Det skall hur som helst bli intressant att se hur detta utvecklar sig framöver. Jag sticker inte under stol med att jag tycker genuint illa om centerpartiet och anser att de, möjligen med något enstaka undantag på Fälldins tid, inte gjort något bra för Sverige, någonsin. Men jag skulle ha blivit lika förvånad och resonerat på helt samma sätt angående skälen för hennes avgång oavsett vilket parti som hon varit ledare för.

Eftersom vi (ingen mer än AKH, kanske) VET, så blir det ju en spekulation hur som helst, men vi tänker nog samma här - att bli "skrämd av tjafs och skitord" bör en politiker på hennes nivå inte bli. Därav leder just min rakkniv mig till den troligare, enklare förklaringen - det HAR hänt något som skrämt henne ordentligt (om nu inte hat&hot helt enkelt är en rökridå, dvs en ren lögn).

Sedan kan man (det gör jag också) misstänka att det kan handla om en konflikt med partiledningen.Centerpartiet kan man skoja om, men de avsevärda förändringar som har skett sedan Annie Lööf har ju skapat problem för vettiga människor att köpa mycket av vad partiet står för.
Citera
2025-10-16, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Våpets hittepå om hat-hot verkar inte hålla för en närmare granskning. Är hon verkligen stabil i psyket? Tänker på hennes eskapader med äktenskap som avbryts med nyfödda ungar på BB. Seriöst verkar hon opålitlig och karltokig som en sköka värre än både Lillbabs och Melinda Jacobs

Centerpartiet är nog lika slut nu som Liberalerna, kanske bäst så.

Hört att det kan vara så att någon av hennes anhöriga har fått smaka på lite.
Men somsagt bara rykten, jag tippar på att det är ren och skär lögn pga något internt i partiet eller något helt annat.
Politiker är inte kända för att hålla sig till sanningen.
Citera
2025-10-16, 19:39
Medlem
Conams avatar
Hon hade ca 2,5 miljoner skäl att sluta!
Citera
2025-10-16, 19:40
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Trollfabtiken går varm i alla fall!

Tom er Herr Karlsson tycker att ni agerat illa och dåligt!

Skäms på er sa han lite underförstått!
Du har alltså inget dom pekar på att högern skulle vara orsakande, utan tramsar på i eget politiskt syfte?

Herr Karlsson är för övrigt inte alls min… Så jag behöver knappast skämmas.
Citera
2025-10-16, 19:51
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
https://texttv.nu/108/hatt-kan-fa-rekordstor-ersattning-36755508#:~:text=108%20SVT%20Text%20torsdag%2016%2 0okt%202025%20IN RIKES,h%C3%B6g%20avg%C3%A5ngs-%20ers%C3%A4ttning%20p%C3%A5%20%C3%B6ver%202%2C6%2 0milj%20kronor.
Jorå så att...vad sa du nu? Vad sa du nu?
Det drabbar ju ändå bara det egna partiet, så gissningsvis är det inte hela orsaken.
Skönt att det inte drabbar oss övriga.
Senast redigerad av sykkelpump 2025-10-16 kl. 20:34.
Citera
2025-10-16, 19:57
Medlem
Hon offrades för Magda. Punkt slut.
Blir MÅ partiledare blir Magda glad.
Citera
2025-10-16, 19:58
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Eftersom vi (ingen mer än AKH, kanske) VET, så blir det ju en spekulation hur som helst, men vi tänker nog samma här - att bli "skrämd av tjafs och skitord" bör en politiker på hennes nivå inte bli. Därav leder just min rakkniv mig till den troligare, enklare förklaringen - det HAR hänt något som skrämt henne ordentligt (om nu inte hat&hot helt enkelt är en rökridå, dvs en ren lögn).

Sedan kan man (det gör jag också) misstänka att det kan handla om en konflikt med partiledningen.Centerpartiet kan man skoja om, men de avsevärda förändringar som har skett sedan Annie Lööf har ju skapat problem för vettiga människor att köpa mycket av vad partiet står för.

Ja, det kan ju mycket väl vara som du säger, även om jag samtidigt tycker att det är konstigt att hon i så fall inte anmält detta som skrämt henne ordentligt. Misstänksam som jag är spekulerar jag i om detta hot i så fall kan ha koppling till olämpligt/oetiskt agerande av henne själv eller någon närstående. Men jag utesluter absolut inte att det kan vara som du säger. Den som lever får se, tack för ett intressant tankeutbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in