2025-10-16, 16:09
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det är Centerpartiets pengar som det handlar om. De får inte mer skattepengar för att hon har avgått.
Givetvis inte, men varför får dessa Charlataner skattepengar överhuvudtaget?
Citera
2025-10-16, 16:12
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Hon kanske insåg att hon skulle få hat och hat i framtiden för att C aldrig kommer kunna hålla sina motstridiga löften i regeringsfrågan.

Jag tror mer på en konflikt med sin partistyrelse i så fall. Men det kan mycket väl vara så att AKH verkligen tyckte att hat&hot var droppen som fick bägaren att rinna över.
Citera
2025-10-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det är nog flera faktorer som spelat in.

Men precis som hon naturligtvis var medveten om att hat och hot förekommer inom politiken innan hon accepterade att bli partiledare så var hon dessutom fullt medveten om den ohållbara politiska linje som C på senare år fört.

Inget av de skälen som bidrog till hennes avgång är något nytt. Allt var känt redan från början. Hon borde alltså tackat nej till att bli partiledare.

Att hon ändå tackade ja, sedan rekordsnabbt svek sitt parti och avgick med ett påhittat svepskäl och därefter kasserar in en fantasifallskärm och försvinner... Med partiet i sämre skick än innan...det säger en hel del om henne.

Men offentligt måste de hålla god min och uttrycka sympati med henne.
Påminner lite om KD:s situation med Skyttedal för några år sedan.

Och så ska Anna-Karin Hatt utsättas för ännu lite mer hat här på Flashback.

AKH tackade länge nej till att bli partiledare för C, men hon övertalades. Det är inte säkert att hon insåg hur mycket hat hon skulle utsättas för. Eller också fattade hon det inte riktigt förrän hon faktiskt utsattes för det.

Jag håller med analysen att det framför allt är kvinnliga partiledare som drabbas av pöbelns hat. Jag gissar att du, LeTeigneux, inte har några högre tankar om andra kvinnliga partiledare heller - eller om kvinnor över huvud taget.

Till skillnad från Nooshi Dadgostar, Annie Lööf och Ebba Busch, så var Anna-Karin Hatt lågmäld. Hon drabbades av hat först och främst för att hon var en kvinnlig partiledare, det är min uppfattning.
Citera
2025-10-16, 16:21
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Lotta Gröning har en bra analys på tre minuter. Hon anser att Hatt fick en omöjligt uppgift, fick inte samarbeta till höger och inte till vänster.

Att hon avgick efter partiledardebatten kan tyda på att man inom partiet inte var nöjda med hennes prestation. I Centern finns många som har åsikter om vilka man inte skall samarbeta med och vilken politik man inte skall föra.

Har partiet ca 5% och inte får samarbeta med någon så kan man lika gärna lägga ner partiet. Partiet är dödsdömt direkt. Alternativet är att det bara är folk som är ute efter att tjäna pengar utan att behöva göra någon större arbetsinsats.
Citera
2025-10-16, 16:22
Medlem
Snacka om soppa kokad på spik. Media rör med iver ihop en gegga av påstått kvinnohat och högerhot utan någon substans whatsoever!?

Det sägs att att media förr i tiden redogjorde för vad som hade hänt och överlät känslorna till läsaren. Nuförtiden berättar media HUR DU SKA KÄNNA och sen får läsarna själva ta reda på vad som hänt (t ex via flashback). Sällan sannare än nu.
Citera
2025-10-16, 16:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Politiker får inga avgångsvederlag.
https://texttv.nu/108/hatt-kan-fa-rekordstor-ersattning-36755508#:~:text=108%20SVT%20Text%20torsdag%2016%2 0okt%202025%20IN RIKES,h%C3%B6g%20avg%C3%A5ngs-%20ers%C3%A4ttning%20p%C3%A5%20%C3%B6ver%202%2C6%2 0milj%20kronor.
Citat:
Den avgående C-ledaren Anna-Karin Hatt kan få en historiskt hög avgångsersättning på över 2,6 milj kronor.
Jorå så att...vad sa du nu? Vad sa du nu?
Citera
2025-10-16, 16:29
Medlem
Ställde hon upp bara för att tjäna pengar eller blocka thand ringqvist? Mycket dåligt och oansvarigt. Men hon skrattar väl hela vägen till banken, kanske hittar mansslukerskan ytterligare en karl att gifta sig med på vägen dit.
Citera
2025-10-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Rent hypotetiskt nu då, men om hoten mot Hatt verkligen kom från SD-håll, så skulle det faktiskt passa in i ett mönster vi sett länge… så de är ju faktiskt inte omöjligt!?

C har i flera år varit SD:s ideologiska motpol. Centerpartiet står väl för liberalism, jämställdhet, klimatpolitik och öppenhet allt det SD och deras hårdare sympatisörer avskyr…

Under Annie Lööfs tid såg vi exakt samma sak..massiva personangrepp, kvinnohat, och ständiga påhopp från konton i högerextrema eller SD-nära miljöer. Hatt har egentligen bara tagit över samma symbolroll som henne,en kvinna som står för det “liberala etablissemanget” som de SD folk hatar.
Islam är inte öppenhet. Ert kommunistiska nyspråk imponerar inte på någon. Vi är mer och mer på väg mot en polisstat pga er "öppenhet" jävla svin.
Citera
2025-10-16, 16:32
Medlem
Hela debatten senaste sex månaderna i Sverige har handlat om Massinvandringen, Brottslighet och Gaza. Hatt har inte sagt något som stuckit ut om dessa ämnen såvitt jag kan se. När man söker online Facebook, X, så hittar jag inget hat mot henne.

Känns mer som att leta efter vatten i en öken att hitta någon som bryr sig om Hatt och Centerpartiet sista sex månaderna.

Förutom roliga namnet vet nog de flesta inget om henne. Mer anonym får man leta efter.

Något som inte stämmer!
Citera
2025-10-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Och så ska Anna-Karin Hatt utsättas för ännu lite mer hat här på Flashback.

AKH tackade länge nej till att bli partiledare för C, men hon övertalades. Det är inte säkert att hon insåg hur mycket hat hon skulle utsättas för. Eller också fattade hon det inte riktigt förrän hon faktiskt utsattes för det.

Jag håller med analysen att det framför allt är kvinnliga partiledare som drabbas av pöbelns hat. Jag gissar att du, LeTeigneux, inte har några högre tankar om andra kvinnliga partiledare heller - eller om kvinnor över huvud taget.

Till skillnad från Nooshi Dadgostar, Annie Lööf och Ebba Busch, så var Anna-Karin Hatt lågmäld. Hon drabbades av hat först och främst för att hon var en kvinnlig partiledare, det är min uppfattning.
Var är allt det här "hat och hot" då? Alla drabbas av det i offentlig miljö, särskilt om du är "kontroversiell" enligt någon. Läs inte kommentarsfälten om du vill slippa hat. Bufuckinghu. Ja, kvinnor råkar ut för massa hora dit och jag ska våldta dig hit, ligger i människans djupaste natur med sexism tyvärr som sipprar fram hos en del.
Citera
2025-10-16, 16:35
Medlem
Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
OM det skulle vara så att AKH i realiteten tyckte att C-styrelsens linje var ohållbar (vi kan ju tänka oss att AKH ville se en borgerlig, kanske t o m SD-accepterande linje) så kan det nog tänkas att hon låter hat&hot vara huvudskälet (det kan ju mycket väl vara en stor del av en mer komplex problembild) snarare än "jag tyckte min partistyrelse hade hål i huvve´ så jag tjacka spikskor och listigt drog iväg".

Det kanske var hot och hat från övriga delen av ledarskiktet i C som gjorde att hon hoppade av.

Den nya partiledaren får samma problem med att lotsa ett i grunden borgerligt parti fram till att stödja en S-regering med eller utan V.
Citera
2025-10-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Var är allt det här "hat och hot" då? Alla drabbas av det i offentlig miljö, särskilt om du är "kontroversiell" enligt någon. Läs inte kommentarsfälten om du vill slippa hat. Bufuckinghu. Ja, kvinnor råkar ut för massa hora dit och jag ska våldta dig hit, ligger i människans djupaste natur med sexism tyvärr som sipprar fram hos en del.

Din kommentar är beviset på det hat jag talar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in